Forfatter |
|
Sufi Forum Bruger

Bruger siden: 15 Juni 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 13
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 13:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja så kunne det gamle tv ikke længere også skal man jo have et andet.
Har næsten besluttet mig for Pana 42 Pa50 man kan få det for 15000 Kr. i Elgiganten.
Vil bare lige høre alle dem som har købt denne skærm om jeres erfaringer med den. Om der er problemer med burn in og andet. Jeg skal udelukkende se Tv på skærmen.
Hilsen Sufi
|
Til top |
|
|
Jesper Andersen Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 957
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 13:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
- jeg tror efterhånden at der det sidste halve år er skrevet RIGTIG mange linier omkring netop dette TV - prøv at bruge søgefunktionen.
Men kan da - kort og præcist - sige at jeg efter at have ejet dette tv i et halvt års tid, er MEGET tilfreds med dets billede. 'Har oplevet NO probs overhovedet. Og til kr. 15.000 er det en god "dansk" pris.
mvh
Jesper
|
Til top |
|
|
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
Sendt: 27 November 2005 kl. 16:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jesper Andersen skrev:
- jeg tror efterhånden at der det sidste halve år er skrevet RIGTIG mange linier omkring netop dette TV - prøv at bruge søgefunktionen.
Men kan da - kort og præcist - sige at jeg efter at have ejet dette tv i et halvt års tid, er MEGET tilfreds med dets billede. 'Har oplevet NO probs overhovedet. Og til kr. 15.000 er det en god "dansk" pris.
mvh
Jesper
|
|
|
På hjemmesiden står der PA50PDS. Hvad står PDS for, normalt hedder de 50E.
|
Til top |
|
|
Sufi Forum Bruger

|
Sendt: 27 November 2005 kl. 17:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Troede at det var samme skærm, hvis det ikke er, er der så nogen der ved hvad forskellen er på en 50E og 50PDS.
Hilsen Sufi
|
Til top |
|
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 14:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sufi skrev:
Ja så kunne det gamle tv ikke længere også skal man jo have et andet.
Har næsten besluttet mig for Pana 42 Pa50 man kan få det for 15000 Kr. i Elgiganten.
Vil bare lige høre alle dem som har købt denne skærm om jeres erfaringer med den. Om der er problemer med burn in og andet. Jeg skal udelukkende se Tv på skærmen.
Hilsen Sufi
|
|
|
Har ejet det i knapt et halvt år. Er meget tilfreds - ingen problemer med burn-in (her skulle PV-500-modellen være mere udsat) eller andet for den sags skyld. Flere har dog haft problemer med en svag hyletone. Rigtig godt billede til pengene - gav 12.500 alt inklusive i tysk netbutik.
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|
Jobbe Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juni 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
Sendt: 29 November 2005 kl. 16:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sufi skrev:
Troede at det var samme skærm, hvis det ikke er, er der så nogen der ved hvad forskellen er på en 50E og 50PDS.
Hilsen Sufi |
|
|
Jeg tror forskellen er, at EL-Giganten som standard leverer en fod med. Derfor giver de den nok et andet modelnavn. Correct me if I am wrong...
|
Til top |
|
|
Sufi Forum Bruger

|
Sendt: 30 November 2005 kl. 07:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har nu fået min Pa50 hjem og de sagde at den hed PDS fordi det var den seneste sending og der var fod med. Efter lidt indstilling er der et meget godt billede på. Har en selector koblet til, det undrer mig lidt at da jeg tændte det første gang var kontrast skruet helt op, og derfor var billedet meget grynet. Jo mere jeg sænkede kontrast jo bedre blev billedet . Fjernede kontrast helt og lys er også lagt nede, er det fordi jeg kører med selector eller hvordan har i forskellige indstillet jeres PA50. Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, så hvordan er jeres erfaringer med Panasonic auto og alle de andre indstillinger.
Hilsen Sufi
|
Til top |
|
|
Sufi Forum Bruger

|
Sendt: 02 December 2005 kl. 07:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Selv om jeg kører med Panasonic auto er der nogle film hvor der er en sort bjælke foroven og forneden. Er lidt nervøs for det, har jo læst så meget om burn in. Men behøver jeg at være nervøs sker der noget ved det. Iøvrigt et helt fantastisk billede der er på den skærm når man som jeg kører med Selector og Satelit receiver. Havde mange spekulationer over hvad jeg som alm. tv seer skulle vælge. Kan kun sige køb denne skærm og lad være at spekulere så meget i HD og alt det andet og kan jo fåes nu til en rimelig pris i Danmark.
Hilsen Sufi
|
Til top |
|
|
Harritz3257 Forum Bruger

Tidl. gichael3257
Bruger siden: 11 Juni 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 1595
|
Sendt: 02 December 2005 kl. 08:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du får ikke burn in ved den sorte bjælke, hvis din kontrast er instillet ordentligt. (Altså den sorte bjælke er sort, ikke mørk grå pga for meget lys)
|
Til top |
|
|
Kasper Bang Forum Bruger

Bruger siden: 10 Juni 2004 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 85
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 21:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sufi skrev:
Har nu fået min Pa50 hjem og de sagde at den hed PDS fordi det var den seneste sending og der var fod med. Efter lidt indstilling er der et meget godt billede på. Har en selector koblet til, det undrer mig lidt at da jeg tændte det første gang var kontrast skruet helt op, og derfor var billedet meget grynet. Jo mere jeg sænkede kontrast jo bedre blev billedet . Fjernede kontrast helt og lys er også lagt nede, er det fordi jeg kører med selector eller hvordan har i forskellige indstillet jeres PA50. Der er jo ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen, så hvordan er jeres erfaringer med Panasonic auto og alle de andre indstillinger.
|
|
|
Interessant at høre om andres indstillinger på PA50'eren. Jeg har også Selector og har ligeledes skruet ned for kontrasten. Husk at Selectoren også har nogle indstillinger, der kan ændres. Jeg har dog ikke fjernet mig fra standarden.
Ellers nogle erfaringer? Nogen der med succes har ændret "Billede valg" (væk fra "dynamisk") eller "Colour management")?
MVH/Kasper
|
Til top |
|
|
Claus, crtv.dk Branchemedlem

Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
Sendt: 08 December 2005 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når de kommer fra fabrikken er der altid skruet helt op for kontrasten og de står på dynamisk. Jeg plejer altid at slå den over på "normal" og så kontrasten noget ned.... det synes jeg giver det bedste og mest naturlige billede, men det er jo en smags sag som folk selv skal afgøre. __________________ www.crtv.dk
|
Til top |
|
|