Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2025 | 03:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: pioner 436 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Status: Offline
Sendt: 01 December 2005 kl. 17:20 | IP-adresse registreret  

er der nogle der har gode eller dårlige erfaringer med denne skærm ,da jeg overvejer at købe en.Jeg har blandt andet hørt at eksempelvis tv 2 logoet kan "brænde "sig ind i skærmen.I så fald hvad gør man så?

Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

bullamakanga
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 19 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 04 December 2005 kl. 10:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige købt Pioneer 436FDE, og må sige at jeg er utrolig imponeret af billedet. Jeg kører med alle settings på 0 her i starten (De første 200 timer). Jeg har ikke set gnisten af indbrænding eller ghosting, heller ikke på kanaler som TV2 eller ved brug af f.eks. Xbox. Jeg har tidl. haft en LG Plasma, hvor der var tendens til Ghosting men jeg har ikke set skyggen af det på Pioneeren.

Til top Vis bullamakanga's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bullamakanga

Clouseau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2005
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 10:42 | IP-adresse registreret  

Kan kun give mit nikke genkendende til bullamas erfaringer , jeg er utroligt imponeret over den skærm , og har ikke haft nogle probs over hovedet.

MVH Claus

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Juli 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 04 December 2005 kl. 14:36 | IP-adresse registreret  

Jeg har en hvor der er burnin på, men det virker som om at det går væk når man sr noget andet efter et godt stykke tid.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP
Til top Vis Tommy21's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tommy21

pekr
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 August 2005
Sendt: 04 December 2005 kl. 15:56 | IP-adresse registreret  

Heller ingen problemer med min endnu (krydser finger), dejlig skærm helt sikkert.
Til top Vis pekr's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af pekr

p.las
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 Marts 2005
Lokalitet: Jylland
Sendt: 04 December 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg også selv købt en,og er utrolig tilfreds
Til top Vis p.las's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af p.las

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 04 December 2005 kl. 21:03 | IP-adresse registreret  

Jeg vil gerne berolige nylige ejere af Pioneer 436 med, at det problem nogle oplever ikke er Burning - men After Imaging. Det skal ses i sammenhæng, at jeres lækre skærme er ret nye.

De første 300-500 timer, bedes I for jeres egen skyld, passe lidt på med at se på statiske sider, for eksempel CNN, hvor bjælken efter mange timers brug "sætter sig". På samme måde, skal man undgå kun at se 4:3 firmat, film i widescreen som ligger uden for 16:9 formatet. Som nogle af jer allerede har oplevet forsvinder After Imaging efter nogle timer eller flere, hvor man ser noget forskelligt.

Burnin, er yderst sjældent. Man skal virkeligt ville fejlen. Altså sætte statisk skærmmenu til at køre uafladeligt i mange timer uden pause.

Jeg skal for en sikkerheds skyld gøre opmærksom på, at I skal passe på med valg af rengøringsmiddel. Ikke noget med et brugt viskestykke og salmiakspiritus. Nej, om ikke en barenumse, så brug stof af samme type som bruges til at pudse briller med samt noget meget nænsomt pudsemiddel. Der findes Plasma pudsemiddel.

Pas på jeres skærme - de fortjener det!

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 05 December 2005 kl. 17:00 | IP-adresse registreret  

Jeg har heller ikke haft nogen problemer med min 436 XDE, og jeg har også haft skuet ned for lys og kontrast her det første stykke tid....dog har jeg kørt fuld knald på det hele hver gang jeg har set DVD.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Knud98
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Februar 2004
Sendt: 05 December 2005 kl. 18:10 | IP-adresse registreret  

Jeg glemte faktisk at skrive, at Burnin godt kan repareres.

Det foregår ved at man blæser helt op for lyst og git den gas, så at sige i alle moduler. På den måde rensen skærmen. Det koster omkring 1500-2000 timer af skærmens levetid!

Til top Vis Knud98's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knud98

skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 December 2005 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Jeg er også meget glad for min nye pio 436, en fantastisk skærm.

Har koblet Selektor på, så DR1 og DR 2 og flere andre kanaler står som var det DVD afspilning.

Har lige haft en ny dvd afspiller med HDMI og "upscaler" på prøve. De giver et fantastisk billede (tæt på HD) på skærmen.

Der er dog et logo som irritere mig grænseløst og det er DR 1 tv avis logo. Et rektangulært rødt logo med hvidt øje, som de absolut skal vise hele tiden i deres nyhedsudsendelser.

Når det har stået på skærmen et stykke tid (10-15 min) så kan man godt se logoet når der skiftes kanal. Det forsvinder dog heldigvis igen. Det er skide irriterende og hvorfor de skal vise det hele tiden er mig uforståeligt, derfor ser jeg kun nyhederne på TV 2, tør ikke risikere noget.

Man burde indsende en klage til DR, med alle de penge vi betaler i licens.

HansC.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 August 2003
Lokalitet: København
Sendt: 05 December 2005 kl. 18:59 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft 436 i et par uger nu, og hold da kæ... hvor det bare sparker røv!! Billedet i absolut særklasse.

Hvis man har set ex. Discovery i et par timer hænger en skygge af logoet ganske rigtigt fast, men efter et par minutter på en anden kanal er skyggen 100% væk, så det generer  mig egentlig ikke.

/HC

Til top Vis HansC.'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af HansC.

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 December 2005 kl. 22:11 | IP-adresse registreret  

Jeg forstår ikke at logoet går så hurgtigt væk på jer andres. der skal alligevel lidt til at det forsvinder på min skærm (436fde), forresten kan et trick være hvis man har f.eks en xbox 360 at sætte noget musik på og så sætte den til at vise et visualisation plugin så der hele tiden er en masse farver der farer rund på skærmen.

Et andet trick er blot at hive antenne stikket ud, på den måde får du et billede med godt gammeldags sne, og det er jo også fint.

Min skærm har kørt 105 timer nu, så jeg haber at det bliver bedre og logoerne ikke bliver ved med at siide fast, for bare jeg spiller x-box i et kvarter kan jeg se nogle logoer hvis jeg skifter til et lyst billede igen.

Er der forresten nogen der kender pioneers "død pixel" politik, jeg har en enkelt på min skærm.
Man ser den godt nok kun hvis man står tæt på men alligevel.

Mvh.
Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 25 Februar 2006 kl. 21:10 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg er ked af at "hi-jacke" din tråd, men jeg ser det ikke som en nødvendighed at oprette en ny, når det drejer sig om samme skærm...og så alligevel ikke!

Min far tog nemlig et hurtigt besøg i Expert for kigge på en Pioneer plasma (436XDE). Til hans store overraskelse kunne han spotte to nye modeller ved navn SXE og RXE (afbildet nederst). RXE skulle være samme som XDE, men bare med indbygget tuner. Han nåede desværre ikke at "teste" skærmen, da den ikke var installeret i butikken. På papiret skulle der ikke være de helt store forskelle, hvis man dog ser bort fra tilslutningsmuligheder til pc og 2 HDMI indgange. Det kunne dog være interessant at høre/se, om der er forskel på billedkvaliteten mellem de nye og gamle modeller.

Er der nogen der har set en SXE/RXE i aktion? Hvis ja, hvordan er billedet i forhold til FDE/XDE?

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 09:26 | IP-adresse registreret  

Tommy21 skrev:

Er der forresten nogen der kender pioneers "død pixel" politik, jeg har en enkelt på min skærm.
Man ser den godt nok kun hvis man står tæt på men alligevel.

Den officielle holdning er at det vurderes fra sag til sag, ud fra en vurdering der hedder: Hvis det generer ved normalt brug på normal kigge-afstand, bliver den byttet. Hvis det kun ses up-close, eller ved brug af test-billeder, betragtes det som acceptabelt (og det synes jeg sådan set er fair nok...) Ud fra dette vil jeg mene du ikke får noget ud af at klage, hvis du kun ser det tæt på. Generelt vil en enkelt _død_ pixel sjældent være grund til ombytning (slet ikke hvis den er rød eller blå), mens f.eks. en grøn pixel der er "stuck" (lyser konstant) er et langt større problem.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 09:31 | IP-adresse registreret  

AM-E skrev:

Er der nogen der har set en SXE/RXE i aktion? Hvis ja, hvordan er billedet i forhold til FDE/XDE?

Det er 100% samme billedkredsløb som i FDE/XDE, og der bør derfor ikke være nogen forskel - og det oplever jeg heller ikke at der er. Der kan være nogle støjmæssige fordele ved at have tuneren eksternt, men i praksis ser det ikke ud som om der er forskel. RXE har præcis samme features som FDE. SXE har præcis samme features som FDE og RXE, plus DVB-T tuner. XDE er "luksus-modellen", med 2 HDMI indgange, SR+, bedre remote osv. SXE er altså _ikke_ en XDE med indbygget tuner/højttalere, det er en FDE/RXE plus DVB-T, uden andre forskelle.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

AM-E skrev:

Det er 100% samme billedkredsløb som i FDE/XDE, og der bør derfor ikke være nogen forskel - og det oplever jeg heller ikke at der er. Der kan være nogle støjmæssige fordele ved at have tuneren eksternt, men i praksis ser det ikke ud som om der er forskel. RXE har præcis samme features som FDE. SXE har præcis samme features som FDE og RXE, plus DVB-T tuner. XDE er "luksus-modellen", med 2 HDMI indgange, SR+, bedre remote osv. SXE er altså _ikke_ en XDE med indbygget tuner/højttalere, det er en FDE/RXE plus DVB-T, uden andre forskelle.

Tak for opklaringen Otto. Jeg roede vist lidt rundt i navnene . Har du desuden hørt, om der skulle komme en afløser for XDE engang til sommer?

Acer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:20 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

AM-E skrev:

Det vil sige at man slipper for den eksterne tunerboks ved RXE/SXE ? Herligt, er der nogen der ved hvilket prosleje disse nye modeller ligger i ?  

Tommy21
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret  

Jeg har en 436fde, og det er altså rigtig rart at kunne samle alle sine tilslutninger i den ene boks, istedet for at have 1.000.000 kablen hængende ned fra skærmen, jeg har f.eks xbox 360 , dvd, selector. men det er selvfølgelig en smagssag.

Selector er et Must efter min mening, eller parabol selvfølgelig.

Tommy

Parasound C1 Processor
Oppo Bdp-95

Ps3, xbox 360, Wii, PsP

AM-E
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Februar 2006 kl. 10:33 | IP-adresse registreret  

Acer skrev:
Otto, TC skrev:

AM-E skrev:

Det vil sige at man slipper for den eksterne tunerboks ved RXE/SXE ? Herligt, er der nogen der ved hvilket prosleje disse nye modeller ligger i ?  

Kan ikke helt huske det, men min far nævnte noget i omegnen af 33k for RXE hos Expert. XDE kostede 34k i butikken. Mon ikke den er NOGET lavere prissat hos TC...?

ManicMiner
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 24 November 2003
Sendt: 26 Februar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret  

Jeg vil mene at vejledende er lidt billigere for de nye modellene. Nu kommer også Panasonics nye serie dundrende, og med den et nyt prisfald. Jeg har ikke set nogle priser for Danmark ennu, men både i Tyskland, England og Sverige ligger prisene for de nye langt under de gamle. Jeg regner med at Pioneer også vil blive nødt for at sænke prisene tilsvarende.

Til top Vis ManicMiner's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ManicMiner

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes