Zerocool:
Tak for dine fine trådlinks.
Jeg tænkte godt at denne tråd måske ville indeholde det jeg søgte? men kunne ikke lige overskue at skulle læse 21 sider igennem, nu har jeg så gjort det og fandt stort set hvad jeg søgte, tak for det!
At tråden så også kom "en hel del" omkring returret ved netindkøb, var jo kun et plus, da jeg ikke var klar over denne ret! Det er jo rart at kunne handle trygt ved at have muligheden for at returnere hvis ikke det lever op til ens krav, når man nu ikke har haft mulighed for at "se" kvaliteten af ens nye skærm, men kun søge relevant info over internettet. Men også lidt ærgeligt læse at en indkøber syntes at købere er "idioter" hvis de vælger at returnerer retmæssigt!
Nok om det, Jeg er nu blevet så meget klogere at jeg tror jeg kan konkludere at min nye skærm nok skal være en samsung Le-23r51b eller måske Le-26r51b, med den begrundelse at min HTPC har kun vga output (et Geforce FX5200 kort) i 1360*768 og så sætte native res. på LCD til samme! Prisen er den rigtige (og måske endnu bedre efter nytår), samt størrelse og design passer helt perfekt. Målet er få pc + tilhørende crt skærm væk fra stuen, samt at udskifte mit 28" monstrom af at crt TV til en LCD TV som kan erstatte begge og hænge på væggen (i et vægmellemrum på 70cm) og få HTPCen ind i et skab (med udluftning klart).
Da jeg ikke har nogen digitale output fra hverken pc eller dvd, og ikke regner med at få det de første par år er 1:1 pixelmapping problematikken irellevant for mig, da jeg ikke regner med at HD bliver tilgængeligt økonomisk for mig de første mange år, må denne løsning være den rigtige for mig! Men meget spændende læsning iøvrigt, som jeg kan bruge når det nu engang bliver aktuelt for mig.
Desuden har jeg jo opdaget flatpanels.dk som en god kilde til mere god info på området, hvorfor fandt jeg ikke frem til det noget før via google?
Nu mangler jeg bare et sted hvor jeg kan se min nye skærm "LIVE", ellers må jeg jo bare bestille den online og så håbe at det kan indfrie mine forventninger, ellers returret, ik!
jeg kan jo nok ikke lade være med at følge tråden om "den ultimative HTPC skærm" fremover, det er da vildt god læsning, tak for den gode ekspertice til alle som bidrager i denne tråd!
MVH
Jonas