Tilbage til HIFI4ALL.DK 7. juni 2025 | 16:39   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Alternativ til Sony KLV V32A10? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 06 December 2005 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Hejsa,

jeg har egentlig besluttet mig for at købe ovenstående Sony - venter lige til januar, så kan det være at der er lidt at spare. Tænker også på at bestille det i Tyskland.

MEN, Ventetiden er lang, og jeg går og kigger efter nogle alternativer - hvis ikke andet, så for at bekræfte at det er et godt tv jeg går efter.

Ideelt set ville jeg gerne op på 37" - Sony's 40" bliver bare for stort i det daglige . Det skal bruges til film og sport (fodbold). Så skal det være HD ready og helst kunne tilsluttes pc.

Så - er der nogle réelle alternative mærker/modeller der kan måle sig med Sony'en, og som jeg lige så godt kunne gå efter?
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 06 December 2005 kl. 21:20 | IP-adresse registreret  

Samsungs M61 fås også i 32 tommer og er på mange punkter på højde med Sonys KLV V32A10. På den vil du også få et lidt bedre alternativ, hvis du ønsker at tilslutte skærmen til computeren. Den kan nemlig modtage den rigtige opløsning over VGA indgangen.

Der er også Philips 37pf9830, som virkelig leverer et flot billede. Den er dog ikke så egnet til PC brug.

Men KLV V32A10 er da også helt sikkert et lækkert Tv. Det bliver rost mange steder.

Rtorp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 November 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 December 2005 kl. 21:35 | IP-adresse registreret  

Så vidt jeg har læst, er det kun muligt at tilslutte PC via HDMI og ikke VGA på Sonyen. Det betyder at du er nødt til at frakoble din DVD (hvis du har en og at den iøvrigt er sat til HDMI) hver gang du skal tilslutte din PC.

Wonderboy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Februar 2005
Sendt: 06 December 2005 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Ok - tak for svarene. Har kigget lidt på dem, så også lækre ud med gode specs. Og prismæssigt ligger de jo som Sony'en.

Billedet skal jo ses - så jeg må se om jeg kan støve dem op i en butik et sted. Priserne i Tyskland er i øvrigt ikke specielt billigere - ihvertfald ikke for disse LCD'ere....

Det jeg mente med pc'en var hvis jeg en weekend ville spille på "den store" skærm. Ikke permanent. På den anden side ved man ikke om man engang kommer til at eje en HTPC og så ville det være godt med en forbindelse. I det tilfælde ville man vel nok anvende hdmi, right?
Til top Vis Wonderboy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Wonderboy

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 06 December 2005 kl. 23:15 | IP-adresse registreret  

Citér:
I det tilfælde ville man vel nok anvende hdmi, right?

Jo eller DVI. Du kan godt bruge VGA lige nu, men i fremtidens setup bliver det lidt problematisk pga. kopibeskyttelsen HDCP.

Det er dog endnu få skærme, som vil modtage den rigtige opløsning over en digital indgang, som DVI eller HDMI og derfor vil de få et skaleret billede. Til spil svarer det lidt til, at du prøver at sætte din fladskærms monitor (hvis du har sådan en) til en lavere opløsning. Det har dog ikke den største betydning lige præcis i spil, og sammen med Xbox360 ser f.eks. Samsungs model utrolig godt ud. Det samme vil også være gældende for PC spil til en vis grad.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes