Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 06:51   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: 43" Pioneer plasma (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
mikkelfrost½
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 20 November 2004
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 08 December 2005 kl. 22:05 | IP-adresse registreret  

jeg har meget overværet dette tv men har nu set at det "kun" har en opløsning på  1024 (Hor) x 768 (Ver) og efter at have læst lidt om 1 : 1 pixel så ved jeg ikke om det er et godt tv ??

jeg skal brugfe det sammen med en denon 3910 der kan sende i hdim 720 men det passer jo ikke til det tv ??

er det mig der overser noget eller ??

hjælp
Til top Vis mikkelfrost½'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelfrost½

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 18:09 | IP-adresse registreret  

mikkelfrost½ skrev:
jeg har meget overværet dette tv men har nu set at det "kun" har en opløsning på  1024 (Hor) x 768 (Ver) og efter at have læst lidt om 1 : 1 pixel så ved jeg ikke om det er et godt tv ??

jeg skal brugfe det sammen med en denon 3910 der kan sende i hdim 720 men det passer jo ikke til det tv ??

er det mig der overser noget eller ??

Det der er væsentligt er hvordan billedet samlet set ser ud i praksis med den kilde du skal bruge. I princippet ville det være bedre hvis tv'et havde en opløsning på præcis 1280x720 og tillod 1:1 mapping, men det betyder ikke at billedet nødvendigvis er dårligt fordi der ikke er 1:1. I praksis finder du efter min mening ikke et tv der med den afspiller vil give dig et bedre billede end Pioneer'en.

Kort sagt: Kig på billedet. Hvis det er godt, så har du modbevist at 1:1 mapping er nødvendigt.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes