Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 05:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Kabel trækning til projectoren (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Kaptajn Knas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 11:59 | IP-adresse registreret  

I gamle dage da man havde ens TV til at stå sammen med resten af ens hifi/video grej, var det så nemt at trække et video signal fra f.eks ens dvd afspiller til tvét, men nu har jeg har anskaffet mig en projector (Z3) syntes jeg der virker som lidt bøvl med at få det hele placeret optimalt mht. kabler (lyd & billede)
Jeg har overvejet at placere min dvd afspiller på en hylde omkring projectoren, for at undgå for lange kabel træk med kompont kabel, men hvor langt må sådan et kabel være inden man begynder at tabe signal ? (jeg har kun komponent & S-video)
Men så skal der jo også noget lyd over til receiveren, så bliver man jo nød til at bruge et langt coax kabel, hvor langt kan man tillade sig at trække sådan et kabel, tænker på lyd kvalitet.
Man kunne også lave en kompromi løsning til både lyd og billede med halv længe kabel til hver.
[Jeg leder efter en optimal løsning, og jeg er ved at få grå hår af det [:s] , Hvordan har i andre gjort med jeres lyd & billede kabler ?
Til top Vis Kaptajn Knas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaptajn Knas

Mr. Meyer
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 Oktober 2004
Lokalitet: Sydjylland
Sendt: 12 December 2005 kl. 10:00 | IP-adresse registreret  

digital coax kabel må ikke blive over 3 meter, så skal du over i optisk i stedet for.

Kaptajn Knas
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 12 December 2005 kl. 12:36 | IP-adresse registreret  

OK, tak for dit svar Meyer.

Jeg tror bare jeg trækker et langt 8-10 meter compontent kabel, nogen der kender et godt compontent kabel uden for meget signal tab
på denne længde ?

(Jeg har kikket lidt på et 10 meter Supra component kabel, kan i anbefale noget bedre ?)

Til top Vis Kaptajn Knas's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kaptajn Knas

jima
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 16 December 2005 kl. 18:45 | IP-adresse registreret  

"digital coax kabel må ikke blive over 3 meter"

Nonsens.

/jim

Til top Vis jima's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jima

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes