Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 12:17   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: billede kvalitet (32pf9830) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
MrPinchy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Juli 2005
Status: Offline
Sendt: 09 December 2005 kl. 17:51 | IP-adresse registreret  

Jeg har i et stykke tid overvejet at købe det her tv, men jeg har et problem med det... Alle de gange jeg har fået lov til at se det med en dvd så syndes jeg billede bliver pixeleret i kanterne ved bevægelse i meget lyse scener.
Men nu ved jeg jo godt at de normalt ikke sidder i flere timer og fine tuner deres tver i butikkerne,
men er det noget man kan afhjælpe gennem instillingerne på tvet eller er det bare sådan ?

er ked af hvis det har været svaret på før.. kunne godt se der var en masse tråede omkring det her tv, men det var også lange nogle af dem ;)

Til top Vis MrPinchy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MrPinchy

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 09 December 2005 kl. 17:55 | IP-adresse registreret  

MrPinchy skrev:
Jeg har i et stykke tid overvejet at købe det her tv, men jeg har et problem med det... Alle de gange jeg har fået lov til at se det med en dvd så syndes jeg billede bliver pixeleret i kanterne ved bevægelse i meget lyse scener.
Men nu ved jeg jo godt at de normalt ikke sidder i flere timer og fine tuner deres tver i butikkerne,
men er det noget man kan afhjælpe gennem instillingerne på tvet eller er det bare sådan ?

Det er formentligt "bagsiden" af Natural Motion du har fået øje på. Slå Pixel Plus fra, og kig igen.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MrPinchy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 18:19 | IP-adresse registreret  

ok skod, hvorfor skal ting også ha bagsider :) men ok må ned og se om fona manden stadig gider snakke med mig :)

takker for svaret 

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 December 2005 kl. 19:35 | IP-adresse registreret  

MrPinchy skrev:
ok skod, hvorfor skal ting også ha bagsider :) men ok må ned og se om fona manden stadig gider snakke med mig :)

takker for svaret 

Når du nu har fået revet fjernbetjeningen ud af fingrene på sælgeren, så pil lige lidt i de andre indstillinger også: Vælg den standard-billedindstilling der hedder "naturlig" eller noget i den stil. Skru godt ned for sharpness, og slå Dynamisk Kontrast og Farveforbedring fra. Så har du fjernet de værste af de problemer tv'et har i standard-indstillingen.

(Husk nu at sætte indstillingerne tilbage igen bagefter, det skulle jo nødigt stå dér og se alt for godt ud!  )

Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

MrPinchy
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 December 2005 kl. 20:47 | IP-adresse registreret  

hehe han slukkede for tvet, men hva... så er det jo godt man ikke har tænkt sig at købe noget der ;) har det her tv endeligt digital tuner ? blev han ved med at snakke om at det havde, men syndes jeg bare ikke det ser ud til, hvis man læser på deres hjemmeside.

ikke fordi det betyder så meget... jeg vil bare ha et pænt tv med et ok billede... og da jeg har et prosonic tv nu kan det jo kun blive til en optur :)

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto

Sendt: 09 December 2005 kl. 22:06 | IP-adresse registreret  

MrPinchy skrev:
vhehe han slukkede for tvet, men hva... så er det jo godt man ikke har tænkt sig at købe noget der ;)

Øh, ja sådan bliver det da...

MrPinchy skrev:
har det her tv endeligt digital tuner ?

Nej.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes