Tilbage til HIFI4ALL.DK 11. juni 2026 | 01:18   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: B&O MX-serien (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:17 | IP-adresse registreret  

Jeg skal ud og have et nyt (brugt) fjernsyn, og kigger der på et B&O MX2000, som kan erhverves for omkring 1500,- på DBA.dk. Mit tv-behov er meget begrænset, og derfor kommer tv'et for det meste til bare at stå og se diskret ud.

- Jeg vil gerne vide om det overhovedet er noget værd, nu da det jo efterhånden er omkring 15år gammel.

- Er der en fordel i, at f.eks at kigge på et af de andre små MX'er, f.eks MX4000, som jeg også mener er 21" (ret mig hvis jeg tager fejl)

Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Hurtig
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret  

Et 15 år gammelt tv... det ville jeg holde mig fra. Jeg ville nok kigge efter et MX4000 e.lign. med maks 6-8 år på bagen.

jetz
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 November 2003
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 11 December 2005 kl. 14:46 | IP-adresse registreret  

Selv med et mx3000 ville du være meget bedre kørende end med et mx2000. Mx4000 er dog de to andre overlegne i alle henseende. Både billede/lyd og tekst-tv. Selv designet er meget forbedret(ja når du kommer tæt på de tre modeller, vil du kunne se hvad jeg mener).

Så vælg et mx4000, hvis du har mulighed for det ellers så snup et mx3000, men drop mx2000 det er ved at være noget forældet. Husk også på at selv hvis du finder et passende mx4000, så kan der være meget forskel på alderen, så tjek lige hvor gammelt det er inden du handler. Husk også at sørge for at fjernbetjeningen er den som oprindeligt er tiltænkt tv'et. Selvom beo4 passer til det meste B&O, så er det lidt mere besværligt at betjene et mx4000 som er beregnet til bl1000 med en beo4. Det er dog et spørgmål om software og kan i mange tilfælde løses med en opgradering på et værksted.  

Til top Vis jetz's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jetz

O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 August 2005
Sendt: 11 December 2005 kl. 19:37 | IP-adresse registreret  

Hey.

Har haft 2 MX 4000. Rigtig godt TV, med flot lyd og billede.  Det ER 21".  Købte dem i 99, og dengang blev de leveret med BEO4 fjernbetjening. Altså den nyeste.

MX 4002 er med link.

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian

Dyrmann
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Marts 2005
Sendt: 13 December 2005 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

okay... det kunne godt være man skulle kigge efter sådan et MX4000 istedet. Det koster bare 3-4 gange så meget, så jeg tror det er helt uden for mit budget til et fjentsyn..
Til top Vis Dyrmann's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dyrmann Besøg Dyrmann's Websted

Brian C.
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 December 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 15 December 2005 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

Har selv et mx2000 i soveværelset - som jeg købte for 13 år siden.

Højspændingen valgte dog at stå af for et par år siden eller 3, hvor det egentlig blot har stået i et hjørne i værkstedet siden.
Indtil jeg fornylig tog mig selv i nakken og skiftede højspændingstrafoen, et par modstande, en del lytter efter anbefaling, den ene højttalerudgang (der altid har været defekt) samt en højttalerenhed.

Nu spiller tv'et igen og er geninstalleret i soveværelset, og selvom det er ret gammel teknologi, er billedet ret flot.

Idet modellen er ret gammel, er der også nogle ulember - fjernbetjeningen er ikke beolink1000 kompatibel, men den anvender en såkaldt videoterminal.
Indkodning af kanaler er ret bøvlet og kan ikke gøres fra fjernbetjeningen alene, og ttv kan kun huske én side ad gangen.

Hvis man sikrer sig, at højspændingstrafoen er skiftet og tv'et ellers er i fin stand, får man et flot funktionelt tv til få penge.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes