| Forfatter |
|
Detro Forum Bruger

Bruger siden: 12 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skal have købt et nyt fjernsyn og da jeg håber på en xbox 360 under juletræet, vil jeg gerne have et fjernsyn der understøtter high definition, som xboxen kan bruge. Ved ikke særlig meget om de forskellige producenter, serier, teknologier og hvilke andre fine ord man kan bruge, jeg ved kortsagt ikke hvilke ting man skal kigge efter. Eneste 2 kriterier er at fjernsynet maks. må koste 5000,- meget gerne under og skal kunne købes her i Danmark. Om det så er en fladskærm, plasma, crt o.s.v er ligegyldigt. Nogen forslag til hvilket fjernsyn jeg burde købe?
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

Bruger siden: 27 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 161
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
5000 er ikke meget hvis det skal være rigtig HD, og ikke det der l**t der står "HD ready" på, men som ikke har den rigtige opløsning.
|
| Til top |
|
| |
Detro Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ved jeg godt. Er det så bedre at købe et fjernsyn uden hd nu også opgradere det senere, når hd er mere udbredt?
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

Bruger siden: 07 Januar 2005
Status: Offline Indlæg: 15
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Alternativet var jo en mindre skærm, ala, PC monitor. Der behøver ikke stå HD på skærmen, bare den understøtter den opløsning Xbox360 kører med.
|
| Til top |
|
| |
Detro Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Den mulighed har jeg overvejet, dog vil jeg helst have et fjernsyn eftersom det nuværende er temmelig lille og irriterende at se tv på
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 16:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ved Aldi har nogle TV, nu skal jeg nok blive rakket ned, men de er trods alt billige. Lige PT. står der 2 stk's 27" LCD, af mærket Magnum, hos en forhandler her i randers, til 4999,-. Høj opløsning osv., vil ikke anbefale dig det, da jeg simpelthen ikke kender det, men måske andre gør? ;)
|
| Til top |
|
| |
Detro Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 17:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis det ikke skal være et hd fjernsyn, hvilket skal det så være?
|
| Til top |
|
| |
rune-nielsen Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1013
|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 17:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan få rigtig gode Philips, Panasonic og Sony 32" CRT skærme til den pris. Stik evt. hovedet ned forbi i Tape Connection eller hold øje med Bilka avisen  __________________ Audiovector M3 Avantgarde
Densen
Kimber kabler
Mit Hifi
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 19:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja Kaiman, de er måske nok i "høj opløsning", men hvis ikke det er 1280x720 eller 1920x1080, så er det ikke HDTV. En del LCD-TV er foreksempel 1366 x 768, og så skal der jo skaleres...
I størrelsesordenen 5000,- ville jeg faktisk næsten være mere fristet til at spare lidt ekstra sammen og købe en Sanyo Z3 projektor... De kan fås for under 8000,- nu i Tyskland (efter Z4 er kommet ud), og det er både stort og HD. Det kommer dog naturligvis an på hvad den skal bruges til. Til Xboxen og almindeligt TV-brug bliver en projektor jo desværre dyr i drift.
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 20:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mener nu også opløsningen på det nævnte tv i Aldi er 1280*720, ellers fåes der et 27" Medion med den opløsning. Men det er jo smag og behag det hele.
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

|
| Sendt: 12 December 2005 kl. 21:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
ikke dårligt... jeg synes sjældent tilbudsTV passer in i standarderne...
|
| Til top |
|
| |
Detro Forum Bruger

|
| Sendt: 13 December 2005 kl. 22:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for de mange forslag. Jeg har været rundt og kigge lidt i byen ( Århus ) og noget der fangede min opmærksomhed var de mindre ( i jeres øjne sikkert mikroskopiske ) Samsung skærme som mange steder er vist frem sammen med xboxen og TDC bruger dem også til at vise reklamer i Fona og andre steder. Nogen der har set dem? Hvor meget koster de og er de gode?
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 09:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

|
| Sendt: 14 December 2005 kl. 22:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis der er nogen der kan hjælpe os lidt her, vil det gøre meget, noget øjet kan se, hvis man køber et tv med opløsningen 1366 x 768, men spillene til Xbox360 er lavet til 1280 x 720, vil det kunne ses?
Står selv og skal bruge nyt tv nemlig, og er selv usikker her.
For det Samsung jeg linker til, kan jeg jo godt se har opløsningen 1366 x 768.
Man fristes jo lidt til at tage det 27" Medion, Samsung klinger bare bedre i mine ører, men den tid er måske ovre?
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 02:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tja... har du prøvet at spille PC-spil i en anden opløsning end LCD-skærmens native? Det bliver skaleret og ser efter min mening skidt ud. Jeg regner med at LCD-TV også skalerer...
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja det var nemlig også det jeg frygtede. Det må blive Medion så.
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 13:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Citér:
| Hvis der er nogen der kan hjælpe os lidt her, vil det gøre meget, noget øjet kan se, hvis man køber et tv med opløsningen 1366 x 768, men spillene til Xbox360 er lavet til 1280 x 720, vil det kunne ses? |
|
|
Det synes jeg ikke er et issue. Der bliver gjort meget i 1:1 forhold, men blot fordi en skærm har en anden opløsning, behøver kvalitetsforringelsen altså ikke at blive gigantisk.
Tag f.eks. en 720p film og vis den på en 1280x720 skærm i 26 tommer. Vis den derefter på en 42 tommer med opløsningen 1920x1080 og fortæl mig, hvilken den ser bedst ud på. (forudsat at flere faktorer er i orden).
Det er en Xbox som skal tilsluttes og ikke et skrivebord med ikoner og tekst. Jeg ser heller ingen grund til at investere i et CRT Tv, hvis man køber Xbox360. Det svarer lidt til at købe en køleskab uden kølelegeme.
Den Samsung skærm, som bruges til Xbox360 demo'er rundt omkring er LE-23R51B: http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=141321
Den fås også i 26, 32, 40 og 47 tommer. __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Kaiman Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 13:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lige netop de 26" LCD havde jeg set på, i Fona, til 7000. Det lader til udfra dine argumenter, Rasmus Larsen, at der ikke burde være nogen ko på isen ved at købe sådan et lækkert tv.
Jeg takker for hjælpen!
|
| Til top |
|
| |
Rasmus Larsen Branchemedlem

Flatpanels.dk
Bruger siden: 05 September 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 962
|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 14:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det synes jeg absolut ikke der er. Du kan jo også selv tage et kig omkring og se de imponerende demo'er af Xbox360 på Samsung skærmene =) __________________ www.Flatpanels.dk - Guide til fladskærme
|
| Til top |
|
| |
Mumrik Forum Bruger

|
| Sendt: 15 December 2005 kl. 15:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus Larsen skrev:
| Det er en Xbox som skal tilsluttes og ikke et skrivebord med ikoner og tekst. Jeg ser heller ingen grund til at investere i et CRT Tv, hvis man køber Xbox360. Det svarer lidt til at købe en køleskab uden kølelegeme. |
|
|
Jeg forstår ikke rigtigt hvor du vil hen med den kommentar. Billedrørs-TV producerer jo stadig de bedste billeder, så hvad prøver du på at sige?
|
| Til top |
|
| |