Emne: Panny vs Samsung plasma ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
powda Forum Bruger

Bruger siden: 28 November 2004 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 678
|
| Sendt: 16 December 2005 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er i øjeblikket på udkig efter et plasma tv i 42" størrelsen.
Prislaget er omkring 14kk, og jeg har kig på følgende to:
Pansonic 42PE55
Tysk model af 42PA50, men udstyret med HDMI og DVB-T. Opløsningen er den lave, men tv'et er kompatibelt med 720p 0g 1080i.
Mangler en smule en vga indgang, hvilket tv'et så vidt jeg kan se ikke har. Men billedet skulle være fremragende, og derfor lokker tv'et meget.
Samsung 42S5H
Udstyret med HDMI, VGA men ingen digital tuner. Ret beset er jeg ligeglad, da det ikke bliver aktuelt lige med det første. Opløsningen er 1024x768, og tv'et har fået det halvligegyldige HD-Ready stempel, så vidt jeg kan læse.
Et tv jeg ikke har haft kig på ret længe, men som først lige er blevet en udfordrer til Panasonic skærmen. Jeg har læst hvad der var at læse af indtryk herinde, og er stadigt i tvivl.
Hvis der er nogen, som har set begge tv på samme kilde, eller bare har set begge tv, så må de meget gerne skrive lidt om panelernes formåen. Jeg har altid været imponeret over Panasonics billedekvalitet, men et par af Samsungs nye lcd modeller har imponeret mig, og giver mig derfor forhåbning om, at deres hernævnte plasma model måske kunne være et bud.
Er der nogen der har et par kloge tanker? Prisen er så godt som den samme på de to, men det er leveringstiden ikke :] __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 14:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nåh, hvis det skulle få interesse eller kunne hjælpe nogen senere, så vil jeg lige give et hurtigt indtryk af de to skærme, da jeg nu har set dem begge live.
Samsungen virker som et udemærket tv, der dog ikke imponerede på sortniveauet. Om det var indstillingerne den var gal med er svært at sige, men umiddelbart var det sorte mere gråt på den, end på mange andre skærme - eksempelvis et Philips til 5-6.000 mindre. Der var også lidt for meget farve på, men det kan vel nok reguleres væk. Derudover var billedet fint skarpt, og menuerne virker lækre og let tilgængelige. Det blev demonstreret med HDMI fra en Samsung dvd, hvilken model aner jeg ikke.
Panny'et havde et imponerende sortniveau, og et skarpt billede med gode farver. Der var tilsluttet en Pioneer dvd med almindeligt sort scartkabel, og alene det så ret godt ud, i forhold til hvad mange andre af de plasmaer jeg har set kan præstere. Den aktuelle model var den der fåes i Danmark, PA50, og dermed uden HDMI, så dette kunne ikke vurderes direkte i forhold til Samsungen.
Alt i alt to fine skærme, og havde Panny'et samme muligheder som Samsungen, var det et let valg. For det bedste billede sad på PA50'eren. Men samtidigt var billedet slet ikke dårligt på Samsunget, kun farverne og sortniveauet haltede umiddelbart efter Panny'et, og mange faktorer kan have spillet ind derpå.
Ingen af skærmene virker som et dumt køb. Har dog ladet mig fortælle, at der sidder en halvdårlig tv-tuner i samsung, hvilket selvfølgelig ikke skal være det afgørende, men samtidigt hælder lidt i vægtskålen på Panny'ens side. Derimod er Samsunget langt foran Panny'et i design.
Det er ikke nemt at kåre en vinder. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 682
|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 15:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
|
Tysk model af 42PA50, men udstyret med HDMI og DVB-T. Opløsningen er den lave, men tv'et er kompatibelt med 720p 0g 1080i.
|
|
|
Kompatibelt ... hvordan forståes det?
Altså det kan modtage signalet, men billedet vises i dårligere kvalitet end tiltænkt?
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 15:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
powda skrev:
|
|
|
|
Altså det kan modtage signalet, men billedet vises i dårligere kvalitet end tiltænkt?
|
|
|
Det modtager signalet og nedskalerer det, til tv'ets native opløsningen. Hvordan tv'et så klarer nedskaleringen, om kvaliteten bliver 'dårligere' end ex. Samsunget vil vise det, har jeg til gode at opleve. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 15:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Rasmus S skrev:
powda skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det modtager signalet og nedskalerer det, til tv'ets native opløsningen. Hvordan tv'et så klarer nedskaleringen, om kvaliteten bliver 'dårligere' end ex. Samsunget vil vise det, har jeg til gode at opleve.
|
|
|
Det er det jeg er lidt bekymret for nu jeg har PA50 og vil have mig en X-Box 360 .
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 15:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
powda skrev:
Rasmus S skrev:
powda skrev:
|
|
|
|
|
|
|
Det modtager signalet og nedskalerer det, til tv'ets native opløsningen. Hvordan tv'et så klarer nedskaleringen, om kvaliteten bliver 'dårligere' end ex. Samsunget vil vise det, har jeg til gode at opleve.
|
|
|
Det er det jeg er lidt bekymret for nu jeg har PA50 og vil have mig en X-Box 360 .
|
|
|
Hm, tjah, efter hvad jeg har set panelet præstere indtil nu, så ville jeg ikke være nervøs for at tilslutte en xbox360 analogt, hvis det er det du er nervøs for. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
Rasmus S Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
powda skrev:
Rasmus S skrev:
powda skrev:
Rasmus S skrev:
powda skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hm, tjah, efter hvad jeg har set panelet præstere indtil nu, så ville jeg ikke være nervøs for at tilslutte en xbox360 analogt, hvis det er det du er nervøs for.
|
|
|
Det er jo det, at den sender i 720p HDTV kvalitet. Ikke så fedt at have maskinen hvis man ikke kan udnytte den ordentligt .
|
| Til top |
|
| |
powda Forum Bruger

|
| Sendt: 22 December 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Rasmus S skrev:
powda skrev:
Rasmus S skrev:
powda skrev:
Rasmus S skrev:
powda skrev:
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Hm, tjah, efter hvad jeg har set panelet præstere indtil nu, så ville jeg ikke være nervøs for at tilslutte en xbox360 analogt, hvis det er det du er nervøs for.
|
|
|
Det er jo det, at den sender i 720p HDTV kvalitet. Ikke så fedt at have maskinen hvis man ikke kan udnytte den ordentligt .
|
|
|
Jeg ville ikke male fanden på væggen. Jeg tror godt du kan regne med, at billedekvaliteten på dit PA50 vil ligge over, hvad mange plasmaer med 1024x768 opløsning kan præstere. Et gæt baseret på andres erfaringer, men jeg tror jeg ender med at vælge den Panny skærm, da den simpelthen har det bedste billede af de to ovennævnte. __________________ AnanaZz
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|