Emne: NAD LCD skærme. ( Emne lukket)
|

|
| Forfatter |
|
neonsolen Forum Bruger

Bruger siden: 31 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 16
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 11:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har igennem længere tid har kig på NAD LCD skærme. Først og fremmest er jeg faldet for designet. Fantastisk IMO.
Så kommer spørgsmålet så. Hvordan er kvaliteten af disse skærme? Kan billede følge med det fantastisk design?
Hilsen
Daniel
|
| Til top |
|
| |
Nicolai18 Forum Bruger

Bruger siden: 08 September 2004 Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline Indlæg: 908
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 11:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg syntes de fleste af dem er rigtig gode også på billed siden, men de koster også kassen. Det bedste råd tag en tur fordi hifiklubben de fleste butikker har en del af dem hængene.
Nicolai __________________ Mine Film
Min Biograf
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 14:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
For et års tid siden, brugte jeg rigtig meget tid på at finde et tv, og det endte med et 32" NAD DV81M. Den er i dag afløst af DV81HD, som i bund og grund er det samme tv, men er fra fabrikken HDCP-kompatibel på DVI-porten. Jeg skulle vente på en firmware opdatering, for at blive HDCP-kompatibel.
Personligt finder jeg billedkvaliteten blandt de bedste, og jeg brugte meget tid på at teste forskellige tv, både plasma og lcd. Jeg fokuserede primært på modeller fra Philips (LCD) og Pioneer (plasma), idag ville jeg også have tjekket Samsungs nye M-serie og Sonys Bravia-serie. Når jeg lagde alle parametre sammen, så vandt NAD hos mig. Jeg har så supplereret med en projektor, for at få et stort billed, når der skal ses film i hjemmebioen. Mit valg var derfor 32", da dette er det optimale for mig til daglig tv-brug.
Jeg har ikke fulgt med i 2006 programmet, men jeg er sikker på, at prisen ikke retfærdiggør 10.000 kr. ekstra, hvis man udelukkende kikker på billedkvaliteten. Du skal bl.a gøre op med dig selv, om du vil et "møbel" som hele vejen igennem (også remote) er lavet i et kvalitets materiale og ikke i plastic som de fleste andre modeller.
De parametre jeg valgte på var:
- godt billed (sort niveau, refresh rate, kontrast, farver) - kvalitets materialer (intet plastic) - flot design (dansk brugskunst når det er bedst) - ingen generende summen - lækker remote i alu (programmerbar - den er for feeeed) - god lyd i højtalere (Dali enheder - bruger dog selv eksterne højtalere) - brugervenligt menusystem for indstilling af tv
Da jeg anvender en digital Selector, har jeg ikke de store erfaringer med, hvordan tv'et klarer et middelmådigt analogt tv-signal.
og nogle minuser er der naturligvis:
- umuligt at komme til stik bagpå når det hænger på væggen - én knap på remote til at skifte mellem eksterne indgange - ingen trinvis placering (op/ned) af billedet ved brug af letterbox format - dvi istedet for hdmi - der kan ikke opnås 1:1 pixelmapping hvis man ønsker at anvende HTPC, da den anvender sin egen scaler (personligt synes jeg at det virker fint). Følg denne tråd for mere info om emnet http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344
Det bedste du kan gøre er, at tage i HIFI-Klubben på en hverdag og tag evt. din egen DVD-afspiller og en par kendte film med. Test NAD og nogle andre modeller som kunne finde din interesse, da de har et udmærket udvalg indenfor Samsung, Sharp osv. Tag derefter i EL-Giganten, som har et stort udvalg af Philips, Sony, LG osv. og prøv det samme. Det er den bedste måde at finde ud af, om NAD er merprisen værd.
Jeg har nu haft tv'et i et halvt år og det har virket upåklageligt. Jeg nyder at se på det hver dag og har været meget tilfreds med mit valg.
God fornøjelse...
|
| Til top |
|
| |
lennon Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 1076
|
| Sendt: 31 December 2005 kl. 16:23 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg synes det er en fornem og meget kompetent indlæg torpedo kommer med.
Er dog en smule nysgerig mht hvorfor Pioneers plasma dumpede i forhold til NAD?.Umiddelbart synes jeg kun det kan være på størrelsen ??!
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
lennon skrev:
Jeg synes det er en fornem og meget kompetent indlæg torpedo kommer med.
|
|
|
lennon skrev:
Er dog en smule nysgerig mht hvorfor Pioneers plasma dumpede i forhold til NAD?.Umiddelbart synes jeg kun det kan være på størrelsen ??!
|
|
|
Hej lennon, Du har ret, det primære valg af NAD var, at jeg i mine stue fandt 32" mere optimalt end 42". TV'et bruges udelukkende til daglig tv-kikning og ikke til film og koncerter, som vises på min projekter. Men jeg fandt da nogle minusser ved Pioneer PDP-435FDE, som så var til NAD's fordel. Ved hurtige horisontale bevægelser synes jeg at tv'et lider af staggering, hvilket generer mit øje meget. Har senere fundet ud af, at der findes en feature kaldet PureCinema, som måske kan afhjælpe dette. Det må være slået fra hver gang jeg har set tv'et, for lige meget hvilken type afspiller eller tilslutning, der har været anvendt ved demoer, har jeg været irriteret over dette fænomen. Mediabox har blæser og jeg hader blæsere. Desuden er en ekstra box ikke optimalt i mit setup, selvom jeg finder løsningen god. Summen fra panelet (mere "larm"... har lidt tinitus i forvejen, så måske netop derfor fokusere jeg på problemet). Ikke rigtig optimal til pc brug grundet opløsning på 1024x768. Jeg synes at en LCD-skærm og projektor er at foretrække. Mulighed for burn-in eller at et tv-logo, ved kanalskift, er synligt i flere minutter (synes ikke det er optimalt). Har måske bare læst for mange skrækhistorier af ældre generationer!
Derudover at det et rigtig fedt plasma tv, godt fulgt af Panasonics modeller.
|
| Til top |
|
| |
Hermann Forum Bruger

Bruger siden: 06 November 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 5
|
| Sendt: 15 Januar 2006 kl. 20:27 | IP-adresse registreret
|
|
|

Fed skærm, jeg har iøvrigt min til salg på denne side i brugtmarked. Jeg flytter til en større stue og ønsker derfor en større skærm.
Hilsen Jesper
|
| Til top |
|
| |
|
|
Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg. Dette emne er lukket.
|
|
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum
|
|
|
|
|
|
|
|
Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes |
 |
|
|