| Forfatter |
|
Mr_Mo Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 57
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 15:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg er på udkig efter fladskærme og hidtil har jeg besluttet mig for en Samsung LE40M61B. Men jeg har også kigget på Sony KLV V40A10E. Min spørgsmål er så, på hvilke punkter er Sony'en bedre og på hvilke punkter er Samsungen? Og findes der en butik i københavn der har begge skærme, så jeg kan se forskellen imellem dem?
Tak på forhånd.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvad med en Sony KDL-V40A11E eller en Sony KLV-V40A10, eller mener de A10E?
Er de bedre eller dårligere? Jeg kan se 11E har digital tuner, men er KDL dårligere end KLV?
|
| Til top |
|
| |
diskone Forum Bruger

Bruger siden: 13 Marts 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 19:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har også kigget lidt på Sony's 40A10 modeller og vil også gerne høre andre erfaringer med dette :)
Mr_Mo skrev:
|
Hej
Jeg er på udkig efter fladskærme og hidtil har jeg besluttet mig for en Samsung LE40M61B. Men jeg har også kigget på Sony KLV V40A10E. Min spørgsmål er så, på hvilke punkter er Sony'en bedre og på hvilke punkter er Samsungen? Og findes der en butik i københavn der har begge skærme, så jeg kan se forskellen imellem dem?
Tak på forhånd. |
|
|
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 26
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fona i Ballerup centeret har Sony KLV-V32A10 (desværre ikke 40" modellen), og Samsungs:
LE40M51B, LE40M61B, LE32M51B & LE32M61B (flot udvalg)
Jeg går helt sikkert efter LE40M51B eller LE40M61B.
Jeg fik i øvrigt en virkelig god betjening dernede, og man får lov at se både analoge og DVD signaler, samtidigt med at man kan lege med fjernbetjeningerne til dyrene.
Sony'en mangler dog et VGA stik, og jeg synes helt ærligt at Samsungs billede er en del bedre. De har KLV-V32A10 & stående lige ved siden af hinanden.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak, jeg tror jeg tager ind i ballerup centret her i weekenden og kigger på de to skærme. 
Samsung leverer altså at bedre billede? På hvilke punkter? Tilslutning af PC, analogt antennesigna, DVD, HD-materiale?
Er det noget der er bedre ved Sony'en?
Et DVI --> HDMI kabel burde vel give et bedre billede end VGA, da de begge er digitale, ikke? Så det gør ikke så meget at den ikke har VGA, eller?
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det med billedet er selvfølgeligt subjektivt, men jeg synes billedet var lidt bedre på analogt TV signal, men da han proppede Star Wars i DVD'en synes jeg at Samsung'en var noget bedre, men dermed ikke sagt at Sony'en var dårlig.
Med hensyn til tilslutninger, er jeg bange for at man løber tør på Sony'en.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ved godt det er subjektivt, men alligevel godt at høre erfaringer :)
Jeg så en anden Sony i Fona, kan ikke huske hvilken model, men billede på den var næsten perfekt med analogt TV-signal. Derfor jeg overvejede at se på Sony, men vil lige høre om den er på højde med Samsungs model.
Nogen andre spørgsmål, hvad er kontrast, responstid (panel?) på Sony KLV V40A10? Og er der nogen forskel på A10 og A10E, hvis ja, hvilke?
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 18:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der nogen forskel på om man bruger VGA-stik (som Sony'en ikke har), eller bruger DVI-->HDMI stik, når man tilslutter PC'en til LCD'en?
Og hvilken er bedst til brug af PC'en LE40M61B eller Sony KLV V40A10E?
|
| Til top |
|
| |
MeLVIS Forum Bruger

Bruger siden: 19 Juni 2005 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 219
|
| Sendt: 05 Januar 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr_Mo skrev:
Er der nogen forskel på om man bruger VGA-stik (som Sony'en ikke har), eller bruger DVI-->HDMI stik, når man tilslutter PC'en til LCD'en?
Og hvilken er bedst til brug af PC'en LE40M61B eller Sony KLV V40A10E? |
|
|
Ja! Hvis du bruger DVI får du problemer med 1:1 pixelmapping. __________________ 50" HDTV, DENON, DALI Concept og Xbox 360 RuLeZ!!!
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 06:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så Samsungen egner sig bedre til tilslutning af PC?
HDMI er altså dårligere end VGA?!
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mit Samsung LE-40M61 kom ind af døren i går aftes, og jeg har bestemt ikke fortrudt valget.
I kampen med mine børn nåede jeg at lege lidt med det - Det er klart bedre end mine forventninger, specielt er jeg imponeret over kvaliteten af analogt TV (TDC kabel uden Selector).
Det står næsten lige så godt som på mit 100 hz Sony Wega CRT fjernsyn, og det er faktisk bedre på de kanaler hvor jeg har haft støj på mit alm. fjernsyn (TV DK & TV3+).
Nu er den flade i hus, så er næste step en HTPC.
PS Surt at man skal arbejde, når dyret bare står der hjemme og venter.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 13:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tillykke med din nye TV. Det lyder jo utroligt godt, at den faktisk er bedre end din gamle CRT-TV. Har du haft mulighed for at forbinde PC'en til den?
Til tilslutning af PC'en, har Samsungen så 1:1 pixelmapping via VGA? Men ikke gennem DVI/HDMI og Sony'en har slet ikke 1:1 pixelmapping?
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej fjespersen og tillyke med dit tv!
Vil du ikke indvie os andre i din oplevelse af tilkoblingen til skærmen via computer ? Jeg overvejer selv Sony eller Samsung i 32" udgaven, men er lidt i tvivl, da jeg agter at bruge den med HTPC gennem DVI - HDMI, hvorfor jeg er lidt spændt på hvordan dens SCALER klarer mapningen.
Venlige Hilsen Ronni
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man skal bestille fra tyskland, hvilke netbutik vil I anbefale der helst sender pr. efterkrav? Og som sælger Samsungen til en billig pris og har den (eller får den hurtig) på lager.
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 17:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har fundet denne side (nogen der har nogen advarsler/erfaringer/anbefalinger?):
http://www.hificomponents.de/
Hvor de har Samsung LE-40M61B til 2648,00 EUR. De har efterkrav (Zahlung per Nachname betyder efterkrav, ikke?) og som Land kan man vælge Dänemark, så jeg formoder at de sende pr. efterkrav til Danmark. Kan det gøres billigere? (Skal man betale med Euro eller DKR?)
Ps. Har Samsungen 1:1 pixelmapping via VGA?
Hvis min skærm går i stykker, kan jeg så sende den til Samsung i danmark? eller skal den tilbage til Tyskland? Er der noget der er værdt at vide før man bestiller i Tyskland?
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 18:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fundet ud af at det ikke er muligt at sende pr. efterkrav til Danmark fra hificomponents.de, samt at man skal betale 25% moms ´
Så det bliver ikke de 2648€. Er der derfor nogen der kan hjælpe mig at finde Samsung 40M61B til ca. 2700€ med efterkrav?
|
| Til top |
|
| |
ronnih Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 587
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr_Mo Det med moms, det kan jeg ikke forstå, eftersom at det er inden for EU, men måske er det mig der har misforstået noget.
For et par år siden har jeg handlet med dem, Det drejede sig om Helix forstærker til min bil, som man dengang kunne finde til næsten halv pris i tyskland - kontra dk.
- Det skal siges det sted jeg handlede specifikt hed carstereocomponents.de, men det er samme biks, og tror kun de bruger hifi.. .de i dag.
Jeg bestilte den, og sende pengene via banken, og det forløb smertefrit. jeg synes at kunne huske at det var deres afdeling i berlin, som jeg kontaktede inden, og de var rigtig flinke, og kunne da også snakke lidt gebrokken engelsk. så mit råd er at du skal prøve at maile dem ang forsendelse osv..
Til slut kan jeg så lige nævne at de faktisk lavede en fejl, der gjorde at jeg modtog 2 stk forstærkere til inden for 14 dage.. Ikke dårligt, og hørte aldrig for det siden  Det ville ikke være tosset med 2 fjersyn :-)
God Weekend!
//Ronni
|
| Til top |
|
| |
MichaelWB Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 2993
|
| Sendt: 06 Januar 2006 kl. 23:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis en forhandler sælger for et givent beløb om året (kan ikke huske hvor meget) til et andet EU land, så skal de opkræve lokal, altså dansk moms. Hvis man feks køber noget fra Amazon UK bliver der også opkrævet dansk moms. __________________ Parasound-Micromega-Royd-SVS-Panasonic-PS3
Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
|
| Til top |
|
| |
Mr_Mo Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 10:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
ronnih skrev:
Det ville ikke være tosset med 2 fjersyn :-)
|
|
|
Det ville det slet ikke være, en i mit eget værelse og en i stuen. :D Anyways som MichaelWB nævner, så skal de betale dansk moms. Kender du nogen andre tyske netbutikker, som sender pr. efterkrav til DK?
Jeg spørger igen, da det er vigtig: Til tilslutning af PC'en, har Samsungen så 1:1 pixelmapping via VGA?
|
| Til top |
|
| |
fjespersen Forum Bruger

|
| Sendt: 07 Januar 2006 kl. 11:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Mr. Mo,
Så vidt jeg kan læse i indlægget Det ultimatilve .. er det kun via HDMI/DVI at man kan opnå 1:1 pixelmapping. Jeg er ikke ekspert på området.
Jeg har nu slæbt min gamle PC ind i stuen og tilsluttet den dyret, det er en 3 år gammel PC med et GForce4 MX 420 PCI grafikkort kun med VGA udgang. Skærmen står perfekt med både 1024x768 og 1360x768, jeg har dog sat "large Fonts" til da jeg sidder ca 3,5 meter fra skærmen.
Da jeg nu har fået fladskærmen, er næste skridt en HTPC med MCE.
For at give lidt baggrund for mit valg: Jeg har ikke tænkt mig at bruge skærmen til spil - Det er primært til at se fjernsyn og som skærm til mit kommende MedieCenter. Jeg valgte Samsung udfra billedkvallitet (subjektivt) og design. Det er et af de få sammen med Sony'en der kan fåes i denne størrelse uden kæmpe højtalere på siden, og jeg kan tilføje at jeg også har kigget meget på Sony'en.
I min søgen efter en fladskærm. har jeg kigget på specifikationer, indlæg, reviews etc så jeg blev helt grøn i hovedet. Til sidst tænkte jeg f**k, jeg tager sgu det jeg bedst kan li' (Konen har dog også haft lidt at skulle have sagt....)
Held og lykke i din søgen - Jeg kan varmt anbefale Samsung LE40M61, men jeg tror heller ikke du bliver ked af det hvis du vælger Sony'en - Stol på din fornemmelse i maven..
|
| Til top |
|
| |