Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 00:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: AlfaView (igen) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
fjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 17:14 | IP-adresse registreret  

Jeg havde forelsket mig i et 37" Deluxe LCD fra AlfaView til 14.995, men efter at have været i 2 AlfaView butikker tør jeg simpelthen ikke bruge penge på en AlfaView skærm, selv om de er meget billige.

Her er mine oberservationer:

- De afviser at man kan få lov at se analogt TV på LCD skærmene, selvom de har TDC kabel i butikken. Det eneste man kan få lov at se er Monsters Inc. på alle LCD'erene eller en Plasma skærm koblet på en selector boks

- De har ingen brochurer, specifikationer eller noget der bare ligner det. Adspurgt om man kan få en specifikation af det man køber, siger de at modellerne skifter så ofte, at de ikke når at få noget færdigt, så sælgeren har ikke end gang en specifikation  - De forventer altså at man køber, uden at vide hvad man køber

- Jeg spurgte hvorfor de ikke havde HD-Ready logo på deres skærme, sælgeren sagde at de var HD-Ready, men at de havde sparet certifikationen......

- De henviste til en kopi af en test fra Ekstra Bladet hvor de efter deres mening havde vundet testen for 32" TV - Jeg har læst denne test, og mener ikke den er særligt professionel.

Konklusion: Useriøst firma.

Til top Vis fjespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fjespersen

Belsebub
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 November 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 17:27 | IP-adresse registreret  

Jeg var inde i AlfaView i lyngby og hver gang vi spurgte ham om noget kom han med et rodet og/eller arrogant svar, som vi jo selvfølgelig ikke kunne bruge til noget. Alt i alt virker de lidt luskede, det er ihvertfald min erfaring.

Tryk her for at se mit setup
Til top Vis Belsebub's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Belsebub

perejvind
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:44 | IP-adresse registreret  

fjespersen skrev:

De afviser at man kan få lov at se analogt TV på LCD skærmene, selvom de har TDC kabel i butikken.

Jamen så køb et andet mærke et andet sted, hvor man kan få en ordentlig demonstration!

På et tidspunkt bliver man nemlig træt af at se Monsters Inc. og stillbilleder. . . .

Oligru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2004
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 09:07 | IP-adresse registreret  

Jeg er altså nødt til at komme med en kommentar her før i får snakket jer for varme mod det stakkels firma.

Jeg var inde og se på et 55" plasma på Amager. Ok, sælgeren vidste ikke alt, fx hvorvidt skærmen var i stand til at modtage 720p over komponent ( til xbox360) MEN, det sekund jeg spurgte om at se et tv trak han et tv signal gennem forretningen og satte det til.

Han lovede mig at ringe til sin tekniker og undersøge de tekniske spørgsmål han ikke selv kunne svare på.

Oliver

Til top Vis Oligru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Oligru

paqi
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2004
Lokalitet: København
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 12:43 | IP-adresse registreret  

Man kan sige meget om Alfaview og det bliver der også herinde... Men hvor ofte får du en brochure med hjem når du er ude for at kigge på en PC?? Internettet er jo opfundet :-) så kig ind der og få de seneste opdaterede data(hvis de altså har dem der). Så vidt jeg ved så tilbyder Alfaview 14 dages returret og det bedste må da være at kunne tage produktet med hjem og teste det der hvor det skal bruges med det rigtige signal. Jeg kan godt se at det er et problem hvis personen i forretningen ikke er helt skarp på specs og hvad produktet kan men det er vist ikke kun hos Alfaview det kan ske.. det har jeg også prøvet i mange andre forretninger af samme slags.
Til top Vis paqi's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af paqi

witzel
Lukket konto
Lukket konto
Ex-mod.!

Bruger siden: 25 April 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:12 | IP-adresse registreret  

paqi skrev:
Man kan sige meget om Alfaview og det bliver der også herinde... Men hvor ofte får du en brochure med hjem når du er ude for at kigge på en PC?? Internettet er jo opfundet :-) så kig ind der og få de seneste opdaterede data(hvis de altså har dem der). Så vidt jeg ved så tilbyder Alfaview 14 dages returret og det bedste må da være at kunne tage produktet med hjem og teste det der hvor det skal bruges med det rigtige signal. Jeg kan godt se at det er et problem hvis personen i forretningen ikke er helt skarp på specs og hvad produktet kan men det er vist ikke kun hos Alfaview det kan ske.. det har jeg også prøvet i mange andre forretninger af samme slags.

nu vil jeg mene at der er lidt forskel på at købe en pc og plasma/LCD tv.  .. men alligevel, en butik bør være i stand til at kunne give specifikationer på deres produkter, eller i det mindste kunne fremskaffe det på en eller anden måde. Om det så er fra et katalog, eller en tekniker er vel ligegyldigt.

det burde ikke være nødvendigt at gå ind på deres hjemmeside når man kommer hjem, når sælger kunne gøre det samme fra butikken, og dermed yde en god service. Derfra kan man så printe en side ud, eller hvis man ikke har en printer kan man skrive det af på et stykke papir.

Til top Vis witzel's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af witzel

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes