| Forfatter |
|
claust Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 71
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 17:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har opgraderet firmware på mit 37PF9830 til ver. 1.7.1, dette resultede i at billedet i perioder står og blinker ganske forfærdeligt. På dette og andre udenlandske fora kan man se at mange andre har samme problem - kort sagt, Philips har lagt en firmware med fejl på nettet.
Jeg skrev til Philips support for at få tilsendt den gamle 1.4.1 firmware, da man ifølge manualen og andre brugere på nettet blot kan nedgradere til den gamle version igen. her er deres svar.
(De vil altså have at jeg skal sende mit 37" Flat TV til omkring 30K med fragtmanden til forhandleren for at få indlæst en firmware som de ikke kan finde ud af at emaile mig).
------------------
Kære Kunde
Tak for din e-mail.
Du skal kontakte butik, hvor du har købt produktet, og så skal de sørge for at sende produktet til service.
Det er ikke muligt at downloade den oprindelige version tilbage igen.
Vi håber at have givet dig et tilfredstillende svar. Skulle du have yderligere spørgsmål, referer da venligst til 50-67707058
Med venlig hilsen
Philips Customer Care Center
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg tolker deres svar således, at man ikke kan flashe den oprindelige gamle firmware ind oven i den nye. Det er muligvis også derfor, at den oprindelige firmware, ikke kan downloades på Philips´s websted.
Du har så på Internettet læst om nogle brugere, som har flashet den gamle firmware ind igen, men det kan skyldes at de eksempelvis bor i USA, hvor apparaterne er anderledes end her. Ofte er der flere versioner af det samme chassis.
Eller også er Philips Support simpelthen mongoler. . . . __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
claust Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det var en mulighed, men det var DK brugere der havde flashet tilbage. Måske ved Philips ikke hvad deres apparater kan - det er bare ret skræmmende konsekvenser, hvis man nu valgte at følge deres anvisninger :-)
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
claust skrev:
| Det var en mulighed, men det var DK brugere der havde flashet tilbage. Måske ved Philips ikke hvad deres apparater kan - |
|
|
Det skulle ikke undre mig spor
En mulighed er at kontakte en af brugerne som har flashet den gamle firmware ind igen, og bede ham om at maile filen til dig. Hvis andre i DK kan, så kan du jo selvfølgeligt også. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
urte Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 859
|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
claust skrev:
| Det var en mulighed, men det var DK brugere der havde flashet tilbage. Måske ved Philips ikke hvad deres apparater kan - det er bare ret skræmmende konsekvenser, hvis man nu valgte at følge deres anvisninger :-) |
|
|
lidt hjælp og det virker fint
http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=243817&p age=38
|
| Til top |
|
| |
claust Forum Bruger

|
| Sendt: 02 Januar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|

1000 tak - problemet var at finde et link med den gamle firmware der virkede. Jeg har nu hentet filen, og det virker uden problemer, jeg kører nu igen firmware version 1.4.1.
Hvis andre står og mangler filen, og ovenstående link ikke længere virker, har jeg den altså liggende og kan sende den. Den fylder 15MB hvilket er mere end nogle emailbokse kan klare, vær derfor sikker på at du kan modtage denne størrelse mail inden du beder mig om at sende :-)
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 01:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Skuffende at et support afdeling fra et stort etableret firma, ikke kunne give bedre support end brugerne af deres produkter 
Hva' sgu vi dog gøre uden alle de dygtige brugere på dette forum 
|
| Til top |
|
| |
Mr.EntryLevel Lukket konto

Konto lukket efter brugers eget ønske
Bruger siden: 25 September 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 110
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
Når du nu benytter termen = mongoler, mener du så folk fra Mongoliet eller folk födt med Downs Syndrom? Hvis det er sidstnävnte passer termen kvajpander vel bedre end at hänge en gruppe handikapede ud...... Men det er jo så let.....
|
| Til top |
|
| |
Krog Forum Bruger

Bruger siden: 01 Marts 2005 Lokalitet: Fyn Øst
Status: Offline Indlæg: 1580
|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.EntryLevel skrev:
| Når du nu benytter termen = mongoler, mener du så
folk fra Mongoliet eller folk födt med Downs Syndrom? Hvis det er
sidstnävnte passer termen kvajpander vel bedre end at hänge en
gruppe handikapede ud...... Men det er jo så let..... |
|
|
|
| Til top |
|
| |
claust Forum Bruger

|
| Sendt: 03 Januar 2006 kl. 18:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mr.EntryLevel skrev:
| Når du nu benytter termen = mongoler, mener du så folk fra Mongoliet eller folk födt med Downs Syndrom? Hvis det er sidstnävnte passer termen kvajpander vel bedre end at hänge en gruppe handikapede ud...... Men det er jo så let..... |
|
|
I tidens politiske korrektheds ånd....ja
|
| Til top |
|
| |