Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 02:30   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer XDE436 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kenneth1605
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret  

Hej.

Jeg har netop erhvervet et vidunderligt plasma TV fra Pioneer. Tak for det Pioneer.

Men mit TV3 signal er herefter blevet ekstremt dårligt, nærmest grovgrynet hvis man kan sige det sådan - det skal nævnes, at jeg har TDC kabelTV. Alle øvrige kanaler er som de altid har været.

Mit antennekabel kører direkte i mediereceiveren, så det ikke skal igennem en anden enhed først.

Mit spørgsmål lyder: Kan det være mediereceiveren fra 436XDE der begrænser frekvensområdet netop der hvor TV3 ligger - dette er jo ikke et ukendt fænomen, hvis man fører sit antennekabel igennem en video inden det når frem til TV'et!

Mvh

Kenneth

Til top Vis kenneth1605's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth1605

hans123
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret  

Det er bare TV3 der ikke leverer ordentelige billeder og de bliver ikke bedre ved at bruge selector

Mvh Hans

Til top Vis hans123's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af hans123

Panarai
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 22:47 | IP-adresse registreret  

Det er ikke helt rigtigt, jeg har også en Pioneer 436, og mit TV3 står meget fint

jeg bruger en selector, og den har virkeligt forbedret signalet på næsten alle kanaler.

mvh

Claus

Til top Vis Panarai's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Panarai

ChristianK
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:33 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:

Hej.

Jeg har netop erhvervet et vidunderligt plasma TV fra Pioneer. Tak for det Pioneer.

Men mit TV3 signal er herefter blevet ekstremt dårligt, nærmest grovgrynet hvis man kan sige det sådan - det skal nævnes, at jeg har TDC kabelTV. Alle øvrige kanaler er som de altid har været.

Mit antennekabel kører direkte i mediereceiveren, så det ikke skal igennem en anden enhed først.

Mit spørgsmål lyder: Kan det være mediereceiveren fra 436XDE der begrænser frekvensområdet netop der hvor TV3 ligger - dette er jo ikke et ukendt fænomen, hvis man fører sit antennekabel igennem en video inden det når frem til TV'et!

Mvh

Kenneth

Er dit kabel-TV signal fordelt ud til flere rum? Kabel-TV plejer jo ikke altid lige at sende de bedste billeder, og TDC siger selv at der uden forstærker kun kan fordeles til 2 rum. Så hvis du har flere dåser/stik end den du har til fjernsynet i stuen, skal du nok have en linieforstærker på... Hvis du derimod kun har det ene tv koblet på, må du ringe ind til TDC og få dem til at hæve signalet til din husstand... Vi har før været ude ved kunder hvor der kun er lidt over 60dBuV ved dåsen de har sat op, og det er altså ikke helt nok, hvis man skal fordele ud til 2 rum og samtidig skal tage højde for tab i kabler...
Så jeg vil nok sige at dit signal nok liiige er på grænsen til hvad godt er, og det har så lige ramt et bestemt frekvensområde... 

Nu ved jeg ikke hvad frekvens din TV3 ligger på i dit område, men det kunne jo også være at det var en TV2 eller DR1 sender i nærheden, der tilfældigvis lagde på samme frekvens, som så går ind og påvirker?

Til top Vis ChristianK's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ChristianK

Dagnæs-Hansen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Sendt: 04 Januar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret  

Jeg har også købt en Pioneer 436-XDE, men har ingen problemer haft med signalet. Også efter at jeg har fået nyt anlæg og kører antennesignalet gennem min HDD Recorder er der intet problem.
Til top Vis Dagnæs-Hansen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Dagnæs-Hansen

kenneth1605
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 07:11 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tak for jeres respons. Jeg har kun ført signalet ud til 2 rum, så jeg mener ikke en forstærker er nødvendigt på nuværende tidspunkt.

Jeg har nu fejlmeldt mit problem til TDC, så må vi se om de kan gøre noget ved det!!!!

Mht selector, så venter jeg på næste generation med HDMI-udgang, nogen der ved noget om tidshorisonten?

Mvh

Kenneth

Til top Vis kenneth1605's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kenneth1605

larl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Oktober 2003
Lokalitet: Odense
Sendt: 05 Januar 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret  

kenneth1605 skrev:
Mht selector, så venter jeg på næste generation med HDMI-udgang, nogen der ved noget om tidshorisonten?

TDC siger om et halvt års tid.

/Lars

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes