Tilbage til HIFI4ALL.DK 12. juni 2026 | 21:53   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Hvad skal jeg slutte til Z3eren? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:32 | IP-adresse registreret  

Hey.

Jeg står i den situation at jeg har invisteret i en dvd/hdd optager, med HDMI udgang nemlig LG RH7900

Men i min "hjemmebio" har jeg også en anden afspiller med digital udgang nemlig en Denon dvd 1910

Optageren har HDMI og afspilleren har DVI, hvilken af de to ville i koble til en Sanyo Z3 med enten hdmi-hdmi kabel eller DVI-hdmi kabel?

Den maskine jeg vælger ikke at koble til projektoren digitalt bliver koblet til via component.

Begrund venligst svar, tak

Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret  

Jeg ville vælge at sætte afspilleren (Denon 1910) til Z3'eren via DVI-HDMI (hvis altså det ikke bliver et problem med for langt kabeltræk) af den grund, at der ifølge min oplevelse lige kan presses den sidste detalje ud af DVI siganlet frem for component siganlet. Der er trods alt mere velopløst information der kan sendes fra en decideret dvd afspiller af fornuftig kvalitet, frem for en hdd-recorder der har optaget en analogt signal fra en tv-udsendelse. 

Håber at ovenstående gav mening!

- BR 

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jo det giver mening:) men det det er selve dvdafspillerfunktionen jeg vil bede jer vurdere altså ville billedet fra optageren via hdmi være lige så godt/dårligere/bedre i forhold til afspilleren der viser en dvd via DVI?
Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

BjarkeNR
Lukket konto
Lukket konto

Bruger siden: 28 Juli 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret  

Hvis vi sad med to ens maskiner - der hver især sendte signal ud via DVI eller HDMI, så er der ingen forskel i opnåede kvalitet af billede signalet. HDMI kan blot overføre lyd, som DVI ikke kan. Billede delen er den samme.

Jeg kender hverken LG RH7900 eller Denon dvd 1910 godt nok til at kunne sige hvorvidt hvilken af disse der kan levere det bedste billede. Umiddelbart ville jeg tro at 1910 kunne gengive det bedste billede.

- BR

Til top Vis BjarkeNR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af BjarkeNR

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 Januar 2006 kl. 11:13 | IP-adresse registreret  

Okay mange tak. Jeg tror også at diverse specifikationer i billede og lyd er bedre ved denons maskine.

men billedet som denon udsender via dvi, er det bedre end billedet billedet udsendt via hdmi eller dvi fra en billig afspiller? eller giver dvi/hdmi altid den samme kvalitet af billedet?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes