Tilbage til HIFI4ALL.DK 10. juni 2026 | 08:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Pioneer PDP-436XDE (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
adolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 21:59 | IP-adresse registreret  

hej allesammen..

jeg ved godt at der har været nogle emner og masser snak omkring denne plasma model fra pioneer og jeg har fået en del info og meninger omkring det. jeg er næsten fast besluttet på at købe dette tv men er i tvivl om at den nu er 100% fremtidssikret. jeg tænker på det med at skærmen har opløsning 1024x786 men er det p eller i? og kan den klare 720p format? men hva hvis der skulle komme 1080p, ville jeg så kunne få et pænt billede eller hva..?kan det bedre betale sig at vente på at der kommer nogle flere 1920x1080 opløsning skærme ud på markedet? for hva nu hvis dk kører på 720i så ville signalet vel blive nedskaleret, ik? er der nogen som li kan skære ud i pap for mig med det der skalerings halløj og hvornår vises der 1080p signal i dk hvis det nogensinde kommer til det.hvor sikkert er det?

jeg vil bare gerne være på den rigtige side og ikke gi 30 jern for noget som jeg har lyst til at smadre i fremtiden fordi det ik virker som det skal 

og en anden ting.. ville det være dumt at investere i en dvd harddisk recorder nu når hd dvd og blu-ray er udkommet? jeg forestiller mig at den nye teknologi er dyr til at starte med og ik helt udviklet til sit bedste men på den anden side vil jeg gerne følge trop og ik ha forældet teknologi efter 1-2 år..

ps: jeg er MEGET kræsen med det at ha det rigtige og bedste!

Til top Vis adolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adolf

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:32 | IP-adresse registreret  

Put pengene i banken der vil altid være noget bedre om 2 år og endnu bedre om 5 år

Eller køb det bedste du kan få nu, og glæd dig over det.

Ingen kan svare på hvad du spørger om!

Til top Vis spilfair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spilfair

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 22:53 | IP-adresse registreret  

adolf skrev:
men hva hvis der skulle komme 1080p, ville jeg så kunne få et pænt billede eller hva..?kan det bedre betale sig at vente på at der kommer nogle flere 1920x1080 opløsning skærme ud på markedet? for hva nu hvis dk kører på 720i så ville signalet vel blive nedskaleret, ik? er der nogen som li kan skære ud i pap for mig med det der skalerings halløj og hvornår vises der 1080p signal i dk hvis det nogensinde kommer til det.hvor sikkert er det?

Hvis der er noget der skal skæres ud i pap, så er det dette: Det kan _aldrig_, _Aldrig_, _ALDRIG_ blive en ulempe at kildematerialet bliver i højere opløsning! Det er altid en fordel hvis skærmen kan vise materialet fuldt ud, men med en given skærm vil det _altid_ være en fordel at få højere opløsning i kildematerialet. Det billede du får på et 720P display, eller 1024x768 display, vil KUN blive BEDRE af at du får 1080i/P signaler at vise på det. Du får IKKE lige pludselig et dårligere billede på dit tv fordi der kommer et nyt, bedre format som dit tv ikke kan udnytte 100%. Du får (teoretisk!) ikke så godt et billede som hvis du venter og køber et tv der har ægte 1080P opløsning, men det tv du køber her og nu bliver kun bedre af at der kommer bedre signaler.

adolf skrev:
jeg vil bare gerne være på den rigtige side og ikke gi 30 jern for noget som jeg har lyst til at smadre i fremtiden fordi det ik virker som det skal 

Det vil ikke ske. Du vil måske ærge dig over at du om 2 år kan få et bedre tv for færre penge, men det samme sker om 4, 6 og 8 år. Dit tv bliver ikke ringere fordi der kommer HD. Det gælder iøvrigt også almindelige billedrørs-tv - et billedrørs-tv får ikke dårligt billede med HD-materiale, blot fordi det ikke udnytter HD fuldt ud - HD vil se bedre ud end PAL på et PAL tv!

adolf skrev:
og en anden ting.. ville det være dumt at investere i en dvd harddisk recorder nu når hd dvd og blu-ray er udkommet? jeg forestiller mig at den nye teknologi er dyr til at starte med og ik helt udviklet til sit bedste men på den anden side vil jeg gerne følge trop og ik ha forældet teknologi efter 1-2 år..
´

At have det bedste og "følge trop", hænger ganske enkelt ikke sammen med at købe et produkt med det formål at beholde det mere end 2 år. Hvis du vil have det bedste på ethvert givent tidspunkt, så vil du irritere dig 2 år efter købet over at der er kommet noget federe, uanset om du køber en DVD/HD nu, eller en Blu-ray om 2 år.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

adolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 December 2005
Sendt: 07 Januar 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret  

ok hva er bedst, plasma eller lcd? og hvorfor? hvilken har længst levetid og holder prisen bedst?

Til top Vis adolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af adolf

slib
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 09:46 | IP-adresse registreret  

adolf skrev:

ok hva er bedst, plasma eller lcd? og hvorfor? hvilken har længst levetid og holder prisen bedst?

Du skal nok ikke se dit køb af nyt tv som nogen god investering, da priserne selvfølgelig falder drastisk i takt med den nye teknologi uanset om du køber plasma og LCD.

Du skal ikke vælge mellem Plasma og LCD men vælg det tv som DU synes har det bedste billede. LCD skærmen har nogen meget klare farver (jeg synes for klare) mens plasmaens farver er mere rolige og plasmaen synes jeg har mere dybde i billedet og er meget behagelig at se på. Så jeg vil vælge plasma men det er ikke sikkert du synes det samme

Til top Vis slib's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af slib

ninjo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2005
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 11:01 | IP-adresse registreret  

Jeg har netop anskaffet et plasma-tv, nemlig et Samsung PS-42S5H, som har specs. der svarer til Pioneer. Det har indbyggede højtalere og kan købes for 16999,- kr hos www.Laptops.dk. Det samme tv sælger Fona og  Eletric City for 24.999,- kr. Det kan også købes billigt i Tyskland, men Laptops.dk modtog Dankort og leverede på 3 dage og tog kun 50 kr i fragt. Det er mit første fladskærms-tv og jeg er dybt imponeret. Eneste fejl jeg endnu har opdaget er, at tv-et er større end jeg havde forestillet mig, men man vænner sig vel til det. 
Til top Vis ninjo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af ninjo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes