Tilbage til HIFI4ALL.DK 4. juni 2025 | 13:05   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: DVI problemer - HTPC->Z3 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Knudsenergud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret  

Hej Forum.

Jeg har det problem at når jeg ser en film fra min HTPC på Sanyo Z3 projektoren, så crash´er projektoren end gang imellem???

Jo det lyder mærkelig, men der sker det at filmen begynder fint og den spiller måske i ½ eller 1 time, og lige pludselig så fryser billeder, eller nogle gange så kommer der alt mullig mærkelig digital flimmer.

Det eneste jeg så kan gøre er at slukke projektoren på selve power knappen. Remoten virker ikke når det sker...

Hvis jeg så gør det og lukker software DVD afspilleren og derefter tænder Z3´en igen, (og tænder DVD playeren igen) så virker det igen som det skal, og jeg kan se filmen færdig!!!

Det er fandme mærkelig.

Det DVI -> HDMI kabel jeg bruger er på 10 meter så mon det kan være fordi det er for langt?? Eller er der kendskab til problemer med Sanyo Z3 projektoren og HDMI/DVI??

Kan man evt firmware opgradere den?

Det skal siges at hvis jeg bruger et VGA kabel istedet så virker alt 100% som det skal.

Jeg håber der er nogle der har en god idé, for det er fandme irriterende :-(

Mvh

Knudsen

Til top Vis Knudsenergud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsenergud

khammeru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 08 Januar 2006 kl. 22:08 | IP-adresse registreret  

Hej,

Jeg kører med et 15 m. DVI -> HDMI til min Z3 uden problemer - så det kan lades sig gøre. Er det et "godt" kabel. Blev fortalt at det er meget følsomt over lange afstande. Firmware tror jeg ikke løser sagen, så havde vi hørt om dette problem tidligere.

/Kim H.
Til top Vis khammeru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af khammeru

Knudsenergud
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 20:59 | IP-adresse registreret  

OK tak for svaret.

Jeg ved ikke om det kabel jeg har er et godt eller dårlig, men jeg troede også at hvis det var dårlig så kunne man se det på at der kom billed dropout eller lign. Ikke at det virker i f.eks en time uden problemer også pludselig kommer der enten flimmer eller billedet bliver bare sort.

Det mest mærkelige er altså at remoten til Z3´en heller ikke virker når det sker, så Z3´en går bare død. og strømmen skal tages fra den, for at afhjælpe problemet.

Tror du/i det kan være grafikkortet som ikke sender et alt for godt DVI signal ud, så man skal skifte det istedet???

Det letteste er nok at låne et andet DVI kabel for at se om det er det der er galt.

Mvh

Knudsen

Til top Vis Knudsenergud's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Knudsenergud

khammeru
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 December 2004
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:25 | IP-adresse registreret  

Garbage in garbage out. Når kablet "puster" data ind i Z3 og der evt. er snask i, tror jeg netop du kan få de "features" som nævnes i dit indlæg. Jeg ville prøve et andet kabel. Meen hvem ved med alt det hersens teknik...

/Kim
Til top Vis khammeru's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af khammeru

Rathgen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 September 2003
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 09 Januar 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Har du prøvet med en mindre opløsning?

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2025 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes