Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 09:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Køb af Sony HS60 i Tyskland... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Oktober 2003
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:30 | IP-adresse registreret  

Jeg har lige bestilt ovennævnte projektor i Tyskland... i den email jeg har fået som bekræfter bestillingen skriver de dette:

"According to tax law we must charge an extra fee of 9% to the value of the goods for deliveries to Denmark . This fee can only be dropped when you have a VAT identification number. Then we can send the goods without charging the VAT and without the 9%."

Der er sku da ikke ekstra told på når man køber i EU, vel!?

Mvh

Martin Tersing

KasperP
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Februar 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:32 | IP-adresse registreret  

Det er heller ikke told, men moms.

Der er nogle regler om hvor meget en butik må exportere til et andet land uden at skulle betale moms i det land. Den butik du har fat i er tilsyndladende nødt til at betale dansk moms, og derfor bliver prisen hævet med 9% som er forskellen på den danske og tyske moms.
Til top Vis KasperP's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KasperP

Vanderlay
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 November 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:33 | IP-adresse registreret  

Det er ikke told, men moms. Hvis forretningen sælger meget til DK, skal de opkræve dansk moms, og de 9% svarer vist til forskellen mellem dansk og tysk moms

EDIT: æv, for langsom!

Til top Vis Vanderlay's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Vanderlay

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Okay... var jeg ikke lige klar over (øv).

Så var det nok derfor de var de billigste på pricerunner.de  (kun 2047,- Euro, med forsendelse)

Kristian T
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

Nej det mener jeg er forkert.

Når det er en EU til EU lands salg betaler man det pågælende lands moms sats som i tyskland er 16% de 9% ekstra de tager putter de lige ned i lommen  (mit råd handel en andet sted)

Jeg bestilte min Sanyo PLV-Z4 hos www.beamershop24.net og fik super service. Du skal godt nok lave en pengeoverførsel, men det forløb uden problemer.

Prøvede for sjov at bestille en Infocus LP860 til 6000Euro med moms og fragt 6030 Euro altså du skal kun betale de 30 Euro for fragten.

Til top Vis Kristian T's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kristian T

theben
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 16:38 | IP-adresse registreret  

Når en forretning sælger for over et vist beløb til f.eks. DK omkring 250K skal de opkræve forskellen i tysk og dansk moms, at mange så bare ikke gør det i praksis er noget helt andet.

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 13 Januar 2006 kl. 19:39 | IP-adresse registreret  

Kristian T skrev:

Nej det mener jeg er forkert.

Når det er en EU til EU lands salg betaler man det pågælende lands moms sats som i tyskland er 16% de 9% ekstra de tager putter de lige ned i lommen  (mit råd handel en andet sted)

Nej, det er rigtigt nok som theben skriver. Det samme sker hvis du bestiller hos fx Amazon.co.uk, hvor du også kommer til at betale dansk moms istedet for engelsk moms.
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 00:24 | IP-adresse registreret  

Nu har jeg bestilt et andet sted fra og håber selvfølgelig ikke at de opkræver de 9% ekstra. Men man får vel af vide om de gør inden de sender varen og det hele falder på plads??

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 05:09 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:

Nu har jeg bestilt et andet sted fra og håber selvfølgelig ikke at de opkræver de 9% ekstra. Men man får vel af vide om de gør inden de sender varen og det hele falder på plads??

Ja, det gør du under alle omstændigheder. Hvis du har betalt med kreditkort, kan de ikke bare trække mere end du har godkendt, og hvis du skal betale forud skal de nok huske at nævne det hvis det er

Men jeg tror det er de færreste steder hvor de bruger dansk moms...
Til top Vis kvestergaard's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kvestergaard

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret  

Jeg har valgt først at betale når varen kommer... det kan jeg nu bedst li' når det er så stort et beløb. Vildt nok at man kan synes jeg... jeg kunne ikke betale med kreditkort når det var over 1.000 Euro, men man kunne godt betale ved døren...

kvestergaard
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 13:09 | IP-adresse registreret  

Terning skrev:
Jeg har valgt først at betale når varen kommer... det kan jeg nu bedst li' når det er så stort et beløb. Vildt nok at man kan synes jeg... jeg kunne ikke betale med kreditkort når det var over 1.000 Euro, men man kunne godt betale ved døren...

OK, men hvis du har fået en ordrebekræftelse hvor der er 16% moms, så kan de i hvert fald ikke tillade sig at kræve 25% moms når budet står og vil have pengene

Hvor har du bestilt henne?

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 14 Januar 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

kvestergaard skrev:

Hvor har du bestilt henne?

Jeg har bestilt her: www.dnet24.de (de opkræver ekstra 9%, når de skal sende til danmark... annullere odren ligeså snart, den anden nedenunder er blevet bekræftet)

og her: www.digitalo.de (har ikke fået ordrebekæftelse endnu... bestilte godt nok også først sendt igår... de holder nok weekend)

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Februar 2006
Sendt: 13 Februar 2006 kl. 17:25 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg overvejer også at købe samme projektor - samme sted ( www.digitalo.de ). Gik det som det skulle! - og er du tilfreds med købet? ... Har du evt. nogle billeder af monsteret? Ville meget gerne se størrelsen på den. Altså i sammenhæng med et eller andet så man kan se hvor stor den er.

Jeg fandt et enkelt billede af den som kan ses i en tråd jeg har operette:

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35841&P N=1

Mvh Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 18:57 | IP-adresse registreret  

rolf skrev:
Jeg overvejer også at købe samme projektor - samme sted ( www.digitalo.de ). Gik det som det skulle!

Jeg valgte ikke at handle der, da jeg ventede i 2 uger uden der skete noget. Jeg fandt så et sted hvor de kalibrerer den samtidig (www.pipro.de). Du skal bare gå ind på siden og ønske et persoligt "offer" på HS-60'eren så kommer der en pris på projektoren med og uden kalibrering. Kan jeg varmt anbefale...

Jeg ved ikke lige hvordan man uploader billeder, så jeg kan desværre ikke lige vise dig hvordan jeg har sadt den op og hvor stor den er i henhold til f.eks en lighter.

*Edit

Jeg fandt en metode... så her er et par shots.

http://www.hidebehind.com/show.php?iid=A91090D0.jpg

http://www.hidebehind.com/show.php?iid=AFCD155E.jpg

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret  

Super! Tak for at du gad uploade billederne!!!
Den ser noget federe ud end det billede jeg fandt på nettet!
Overvejer stadigvæk! .... det er jo en stor beslutning - specielt fordi den ikke er udstilt i KBH - så jeg må satse på andres mening om billede etc.
Hvad synes du - sparker den røv? 
Nu stiller jeg nok et rimeligt dumt spørgsmål, meeeeeeen hvad er det lige kalibrering går ud på? Jeg kender det fra pc monitorer men jeg har lidt tænkt det var en reset knap der nulstiller produktet som det var fra fabriken? Men det giver jo ikke mening at betale for dette

Igen, tak for hjælpen!

Mvh Rolf

Til top Vis rolf's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rolf Besøg rolf's Websted

Terning
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 13 Februar 2006 kl. 20:50 | IP-adresse registreret  

Jeg synes den sparker rigtig røv!  Gik fra en Sanyo Z2 til denne og der er kæmpe forskel... Det står så skarpt på mit Greyline lærred (gain 0,8) at jeg vil sige det liger et kæmpe fjernsyn.

Men kalibrering er en form for tuning af projektoren... Dens spec. på papiret er jo 10000:1 men det er der jo ikke i praksis... med tuning for man en højere kontrast som giver de 10% ekstra så den kommer op på 100% i at være perfekt!

Agent Cooper
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 Marts 2004
Lokalitet: Århus
Sendt: 14 Februar 2006 kl. 10:39 | IP-adresse registreret  

rolf skrev:
Nu stiller jeg nok et rimeligt dumt spørgsmål, meeeeeeen hvad er det lige kalibrering går ud på? Jeg kender det fra pc monitorer men jeg har lidt tænkt det var en reset knap der nulstiller produktet som det var fra fabriken? Men det giver jo ikke mening at betale for dette

Forhandleren giver selv svaret - det drejer sig om en 65K kalibrering, hvilket vil sige at farveskalaen kalibreres til en farvetemperatur på 6500 Kelvin, hvilket er det optimale i projektorsammenhæng. Derudover kigger de så også på sortniveau osv. De bruger Colorfacts til at kalibrere projektoren.

For at kalibrere en projektor ordentligt er hjælpemidler et must - Digital Video Essentials eller Avia er også et bud på en forholdsvis billig kalibreringsmulighed. Der kan være enorm forskel på en kalibreret og u-kalibreret projektor, så det er dumme penge at spare væk.

@Terning - Tillykke med HS60'eren som jo nok er den bedste LCD maskine der kan fåes idag.

Jeg kører stadigt med min HS10'er fra 2002 indtil jeg engang tager springet til 1920*1080 SXRD.

Til top Vis Agent Cooper's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Agent Cooper Besøg Agent Cooper's Websted

strong
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 19:44 | IP-adresse registreret  

Sidder lige og læser lidt om HS60 og kunne godt tænke mig at vide hvor man skaffer "digital video essentials?

M.v.h.

Til top Vis strong's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af strong

rolf
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 20 Februar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret  

Hey

Vidunderet, HS-60, er nu bestilt ... hos digitalo.de. Jeg gav dem en chance til. Det skal også nævnes, til Digitalo's forsvar at de mails jeg sendte til dem endte i deres spam filter (det er jo så til dels deres skyld)

Meeeeeeen - Jeg glæder mig som en 5 årig på coke til at få den

Agent Cooper, det lyder jo som en god ting med det kalibrering! Men hvorfor har Sony ikke sørget for at vidunderet er kalibreret korrekt?. Eller at man kan vælge det som pre-setting i menuen. Jeg ville kunne forstå forskellen hvis projektoren skulle kalibreres i ens eget hjem. Så kunne de tage højde for lys, lærred, afstand fra projektor til lærred, vinkel etc?

Mvh

Rolf 

-jan-
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 September 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 20 Februar 2006 kl. 21:08 | IP-adresse registreret  

strong skrev:

Sidder lige og læser lidt om HS60 og kunne godt tænke mig at vide hvor man skaffer "digital video essentials?

M.v.h.

den kan du købe mange steder. Bla. her: http://www.cinemagic.dk/digital_video_essentials__pal_-p-109 .html

Til top Vis -jan-'s Profil Søg efter andre indlæg skrevet af -jan- Besøg -jan-'s Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes