| Forfatter |
|
BarrySlisk Forum Bruger

Bruger siden: 08 Juli 2005
Status: Offline Indlæg: 12
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 14:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har en Panasonic PTA-700 projektor med et S-VHS kabel. Det virker fint når jeg skal se DVD. Da min video og parabolboks ikke har S-VHS (eller hedder det super video?), så købte jeg en scart->s-vhs converter. Når jeg bruger den bliver billedet utydeligt og sort/hvid. Lidt ligesom hvis man ser NTSC film på PAL fjernsyn. Hvordan kan det være? Hvis jeg bruger konverteren i DVDens SCART ingang så er billedet også sort/hvid.
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 15:49 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er der ikke komposit (den gule) stik på din projektor, så brug den til video og parabol. Fra dvd bruger du komponent (RGB) til projektoren, eller digital forbindelse hvis din dvd har det.
|
| Til top |
|
| |
BarrySlisk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg ville foretrække at kunne bruge en converter da jeg allerede har givet 300kr for et 15m langt s-vhs kabel. Jeg tænkte at der måske var nogle der havde en forklaring på hvorfor det ikke virker?
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 1141
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 18:17 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er du sikker på det er en converter du har. Din video har nok ikke s-video men kun composit, så hvis det er sådan et stik du sætter i der har composit og s-video i den ene ende og scart i den anden. Så er det ikke en converter, den kan ikke lave composit om til s-video. Den virker altså kun hvis det apperat du sætter den i har s-video i forvejen.
|
| Til top |
|
| |
BarrySlisk Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 21:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
| Er du sikker på det er en converter du har. Din video har nok ikke s-video |
|
|
Nej det har den rigtigt nok ikke. Som jeg skriver så har den scart udgang.
Jeg har et S-VHS kabel og derudover en lille conveter der har scart i den ene ende og enten det der gule stik eller S-vhs i den anden (man vælger mellem det gule og S-VHS med lille kontakt).
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

Bruger siden: 26 December 2003 Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline Indlæg: 452
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg oplevede samme sort-hvid problem, da jeg første gang tilsluttede min kabel-receiver (Selector) til AE700. Der anvendes samme type converter/kabelforbindelse som den du nævner.
Jeg aktiverede funktionen S-VHS under punktet VCR-standard i setup på Selector og det løste problemet.
Anvender et 10-meter s-video kabel, så forventningen til billedkvaliteten var ikke stor. Men faktisk blev den langt bedre end foventet.
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
Bruger siden: 25 Marts 2004 Lokalitet: Sønderjylland
Status: Offline Indlæg: 228
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
En alm. Scart multi adaptor som der omtales kan ikke konvertere et Composite eller RGB signal til S-Video. Til det formål skal der bruges en i alm. tale "ColorFix" adapter, dog de alm., da der er beregnet til modsatte retning (S-Video -> Composite) og det giver ikke et særlig heldigt resultat.
Hverken en Selector eller en alm. VHS video kan ikke sende et S-Video signal ud, som nævnt ovenfor. Såfremt man ikke kan benytte RGBs til Projektoren, så anbefales det at benytte Composite video, frem for et konverteret S-Video signal. Det kan naturligvis gøres, hvis kablerne trukket.
S-Video kabler af god kvalitet kan i øvrigt sagtens trækkes op til 20-30 meter uden det store kvalitetstab. __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
At køre s-video når du har mulighed for rgb giver ikke megen mening - efter min bedste overbevisning må du investere i et nyt kabel.
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni skrev:
Hverken en Selector eller en alm. VHS video kan ikke sende et S-Video signal ud, som nævnt ovenfor.
|
|
|
Det er så ikke helt rigtig. En selector kan godt. Den har 2 SCART udgange og den ene af dem kan sættes op til S-Video.
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:57 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sorry, det er også mig der husker forkert, jeg tænkte vist lige på en Viasat decoder, den har nemlig kun en Scart udgang. En Selector kan kører S-Video gennem Scart 2.
__________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 22:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Ronni,
Sorry, men jeg forstår ikke helt din forklaring. Men jeg kommer til den konklusion, at du mener min løsning ikke er mulig, eller har jeg misforstået noget 
Jeg kan ihvertfald konkludere. På min scart udgang på Selector har jeg sat en scart til s-video converter ala den som du ser på dette link:
http://www.proshop.dk/ShowProduct.aspx?uid=60015&prodid= 54925
Mellem den og projektor har jeg trukket et s-video kabel, og dette virker perfekt når jeg har aktiveret S-VHS funktionen på Selector.
Hvordan hænger det sammen med din forklaring. Du må gerne pensle det lidt ud, da jeg meget gerne vil prøve at forstå 
Edit: Sorry Ronni, du var for hurtig med yderligere en forklaring... nu forstår jeg allerede bedre 
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er som sagt ikke en Converter, selv om mange bruger dette udtryk, men en adapter. En converter kan konvertere et signal, det kan en adapter ikke. Den på billedet er en helt normal Scart multi-adapter.
Du kan indsætte denne konverter i ledet, så vil du få et fornuftigt billede, men ikke bedre end et Composite signal.
http://av-connection.com/?ProductNo=KE-STOC
__________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
Bluesky Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tænk at vi skulle fange Ronni i en "kabel" fejl.
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronni skrev:
|
Det er som sagt ikke en Converter, selv om mange bruger dette udtryk, men en adapter. |
|
|
Klart at adapter er det rigtige udtryk...
|
| Til top |
|
| |
Ronni Branchemedlem

AV Connection
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Bluesky skrev:
Tænk at vi skulle fange Ronni i en "kabel" fejl.  |
|
|
Ja, det er sent ;) __________________ Mvh. Ronni Søby
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:10 | IP-adresse registreret
|
|
|
torpedo skrev:
|
Hej Ronni,
Sorry, men jeg forstår ikke helt din forklaring. Men jeg kommer til den konklusion, at du mener min løsning ikke er mulig, eller har jeg misforstået noget 
Jeg kan ihvertfald konkludere. På min scart udgang på Selector har jeg sat en scart til s-video converter ala den som du ser på dette link:
Mellem den og projektor har jeg trukket et s-video kabel, og dette virker perfekt når jeg har aktiveret S-VHS funktionen på Selector.
Hvordan hænger det sammen med din forklaring. Du må gerne pensle det lidt ud, da jeg meget gerne vil prøve at forstå 
Edit: Sorry Ronni, du var for hurtig med yderligere en forklaring... nu forstår jeg allerede bedre 
|
|
|
Har din projektor ikke en rgb indgang? Det er næsten en dødssynd at føde den med et s-video signal!
|
| Til top |
|
| |
torpedo Forum Bruger

|
| Sendt: 21 Januar 2006 kl. 23:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
torpedo skrev:
|
Hej Ronni,
|
|
|
Har din projektor ikke en rgb indgang? Det er næsten en dødssynd at føde den med et s-video signal! |
|
|
S-video signalet er fuld tilfredstillende, da det er en forbindelse jeg bruger meget sjældent. Samtidig var det for mig den mest diskrete måde at trække et kabel på, da det skulle være hvidt og tyndt !!!
|
| Til top |
|
| |
Guests Gæst

Ikke registreret bruger
Bruger siden: 25 Januar 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Online Indlæg: 113
|
| Sendt: 22 Januar 2006 kl. 08:01 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
| Har din projektor ikke en rgb indgang? Det er næsten en dødssynd at føde den med et s-video signal! |
|
|
Ja, det vil jeg også mene
|
| Til top |
|
| |