| Forfatter |
|
Ronnie_sj Forum Bruger

Bruger siden: 27 September 2005 Lokalitet: Ikke angivet
Status: Offline Indlæg: 41
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 16:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Gutter. Hjælp...
Jeg har sluttet en panasonic PT-AE900 til mit beocenter 2 anlæg, og har først kørt med et meget billigt S-videostik (10 meter), som fungerede udemærket. Så købte jeg et forholdsvis dyrt scartkabel af typen: TL680089: Tech-Link Scart kabel, 10 meter.
Farverne er blevet MEGET bedre med scartkablet, men jeg døjer nu med vandrette irriterende streger, som virkelig kan ses når billedet bliver lyst. Hvad kan jeg gøre for at fjerne disse streger??
|
| Til top |
|
| |
ChristianK Forum Bruger

Bruger siden: 18 November 2005 Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline Indlæg: 1160
|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 18:48 | IP-adresse registreret
|
|
|
Har du prøvet med et billigt scartkabel også?
|
| Til top |
|
| |
Ronnie_sj Forum Bruger

|
| Sendt: 23 Januar 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, men der ligger jeg ikke mærke til de vandrette streger, der lader til at køre op af.
|
| Til top |
|
| |
zebu Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 00:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
hmmm.... det er vel ikke såen at du har noget af det ekstra kabel ligende rullet op eller i en bunke? Har selv et 10 m scart af udemærket kvali (bruger det dog ikke) der laver nøjagtig det samme. Fandt dog aldrig ud af hvad der var årsag. Men ellers ville jeg prøve at kigge på støj kilder i nærheden af kablet... eks. strømforsyninger, 220v ledninger, ht kabel el. lign. en stor synder kunne måske også være højspændingen i fjersynet hvis kablet er tæt på altså...
__________________ Alt under 80" er ikke en hjemme biograf....
|
| Til top |
|
| |
Ronnie_sj Forum Bruger

|
| Sendt: 25 Januar 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du fandt aldrig årsagen? Vil det sige, at det ikke kommer med stregerne mere?
|
| Til top |
|
| |
zebu Forum Bruger

Bruger siden: 20 Januar 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 82
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 02:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ronnie_sj skrev:
| Du fandt aldrig årsagen? Vil det sige, at det ikke kommer med stregerne mere? |
|
|
Nej desværre... flyttede og nu bruger jeg et andet kabel (1m). Men det skal lige siges at ved at flytte rundt på kablet for at undgå støj kilder fik jeg reduceret støjen i billedet med ca 50%. En anden ting jeg kom til at tænke på... kan være der er andre der kan svare på det, men hvad med måske en fælles stel imellem de to apperater (ledning fra metal til metal på begge apperater). Du kunne evt også prøve at vende det ene af strøm stikkene... ved ikke om det gør nogen forskel, men det er jo hurtigt at prøve.... __________________ Alt under 80" er ikke en hjemme biograf....
|
| Til top |
|
| |
Madman Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 374
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 07:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg sage jo at du skulle købe et VGA - SCART kabel 
Du har ikke en anden kilde du kan sætte på, evt. en gammel video eller lån en anden dvd, så kan du se om det er kablet, eller ej.
|
| Til top |
|
| |
Ronnie_sj Forum Bruger

|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 16:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hmm..Endelig
Jeg har leget lidt med indstillingerne og kan ændre mellem RGB/CVBS, CVBS OG Y/C på B&O-anlægget. Når indstillingerne er sat til RGB/CVBS så er stregerne der, men forsvinder når man sætter enten CVBS eller Y/C til. Hvad betyder disse indstillinger??
|
| Til top |
|
| |