| Forfatter |
|
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 00:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Overvejer at købe dette fjernsyn i Tyskland, hvor det står til 2200€ Men har ikke rigtig kunne finde så mange meninger om produktet, bortset fra at det er efterfølgeren til det gamle 42PY10, som til gengæld er rost i høje toner.
Skal man ofre de ekstra 300-350€ til en Pio 436 eller pana PV500? Umiddelbart har LG mange fine features, men billedet ser jeg først imorgen - fik set mig fuldstændig blind på pio 436 ude i el-mutaten idag (det samme gjorde kæresten - WAF ).
Var helt sikker på at jeg skulle have 37" LCD, sammen med en HTPC, men synes simpelthen at billedet er SÅ meget bedre på et godt plasma ift et godt LCD.
Et godt LCD kan efter min mening kun være interessant hvis man sammenligner med et SD plasma...
|
| Til top |
|
| |
sommelle Forum Bruger

Bruger siden: 02 November 2005
Status: Offline Indlæg: 25
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 17:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej.
Prøv at spørge på http://www.recorder.dk der er fælleskøb på det for anden gang. Dem der købte første gang bør kunne svare på dig spørgsmål.
m.v.h.
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 18:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. Holm skrev:
| Overvejer at købe dette fjernsyn i Tyskland, hvor det står til 2200€ Men har ikke rigtig kunne finde så mange meninger om produktet, bortset fra at det er efterfølgeren til det gamle 42PY10, som til gengæld er rost i høje toner. |
|
|
Som Sommelle allerede har skrevet, er der en del brugere på recordere.dk som har det. Og alle vender tommelfingeren op (check evt. her og her)
P. Holm skrev:
Skal man ofre de ekstra 300-350€ til en Pio 436 eller pana PV500? Umiddelbart har LG mange fine features, men billedet ser jeg først imorgen - fik set mig fuldstændig blind på pio 436 ude i el-mutaten idag (det samme gjorde kæresten - WAF ). |
|
|
Bare rolig. LG PX5 har høj WAF værdi også - det er et ret flot TV!
P. Holm skrev:
| Var helt sikker på at jeg skulle have 37" LCD, sammen med en HTPC, men synes simpelthen at billedet er SÅ meget bedre på et godt plasma ift et godt LCD. |
|
|
Enig.
Jeg ville dog overveje en ekstra gang, inden jeg købte et 42" plasma i Tyskland. Tænk hvis det går i stykker og skal retur til forhandleren. Så hellere have service herhjemme, hvor TV'et afhentes på bopælen. Så meget dyrere er det heller ikke - hvis du går efter tilbudere (som f.eks. den igangværende fælleskøb Sommelle omtalte).
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 18:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
overvej at stille dig i kø hos mutanten på mandag.
TH-42PV500 er på tilbud til 20k....
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 19:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Er det et tilbud man kan se i deres nye reklame? Står der hvor mange der er i de forskelligevarehuse???
Jeg synes ikke lige at jeg kan se det på el gigantens hjemmeside...
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er i avisen, kom idag kl 14 hos os.
der står Køtilbud - spar 7000. men intet om hvor mange. men da det er så svært at få skærmen rundt omkring ku jeg godt forestille mig at der ikke var så mange. men det er da virkelig et forsøg værd. hvis det ikke var fordi jeg havde et pio, så havde jeg stået derned et par timer før åbningstid!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 22:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
nickyyyy skrev:
det er i avisen, kom idag kl 14 hos os.
der står Køtilbud - spar 7000. |
|
|
Så skulle det koste 15.498,- !!!
|
PANASONIC TH42PV500PDS |
22 498,- |
INTERNETPRIS - 42" plasma-TV med G8 panel og høj skærmopløsning - klar til HD-TV
|
Elgigantens normalpris lige nu er 22.498,- (ihvertfald på deres internet-sider)
Men bortset fra det, så ville jeg stadig overveje en LG PX5 til 20k incl. vægbeslag. Bortset fra at den kun har en enkelt HDMI indgang, så tager den pænt kampen på med PV500 på andre områder (som billede-kvalitet, PIP med 2 tunere) og designet er lige pænt på begge. Besparelsen er den samme - altså 2500,-
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:18 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg siger ikke det koster 15.498, der står spar 7000 og det er nok i forhold til en tidligere pris! ville godt uploade et billede, men det kan jeg jo ikke i denne tråd! se avisen og så vil i se det...!
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35134&PN=1& TPN=1
Larl: her kan du se annoncen, håber du kan bruge den P. Holm!
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
JA JA, men hvad er prisen i avisen? Står der kun "spar 7000" ?
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke for at lyde nedladende, men det burde ikk være ret svært at se, da det fylder hele midten af billedet med røde tal!!!
dvs 19.999!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
nickyyyy skrev:
| jeg siger ikke det koster 15.498, der står spar 7000 og det er nok i forhold til en tidligere pris! |
|
|
Ja, men det jeg siger er at deres normal pris er 22.498,
Så der skulle have stået spar 2498,- og ikke spar 7000,-
Men det er jo blot 10% i besparelse - ikke kø-tiilbud - så 7000,- lyder bedre (og det fænger jo også godt her kan jeg se).
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
nu vil jeg ikke beskytte elgiganten på nogen måde, MEN problemet med reklamer der kommer ud i avisformat er kan være lavet 8-10 uger inden de kommer ud, så dengang har deres pris måske været 26.999,- skal ikke påstå at det er sandheden, men jeg ved der har været mange problemer med det, hvor de bla.a kom i Kontant. Derfor har de vel ret til at skrive det, hvis det nu har været sandt for 8 uger siden!
|
| Til top |
|
| |
larl Forum Bruger


Bruger siden: 22 Oktober 2003 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 912
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
nickyyyy skrev:
| nu vil jeg ikke beskytte elgiganten på nogen måde, MEN problemet med reklamer der kommer ud i avisformat er kan være lavet 8-10 uger inden de kommer ud, så dengang har deres pris måske været 26.999,- skal ikke påstå at det er sandheden, men jeg ved der har været mange problemer med det, hvor de bla.a kom i Kontant. Derfor har de vel ret til at skrive det, hvis det nu har været sandt for 8 uger siden! |
|
|
Ja, så vi bør stoppe med at referere til avis-reklamer her på internet.
Det er per definition både utroværdige og forældede.
/Lars __________________ recordere.dk - AV Nyheder, Anmeldelser og Debat
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 28 Januar 2006 kl. 23:44 | IP-adresse registreret
|
|
|
det er meget muligt. Men pointen i at jeg ville vise det var så P. Holm ku se at det kostede 20k, da han var i tvivl om det fordi han ikke havde fået reklamen selv. uanset førpris og internetpriser andre steder, så er det en rigtig go pris. jeg er her ikke for at ordkløve, men i dette tilfælde for at fortælle om en go pris.
__________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
nickyyyy skrev:
http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=35134&P N=1& TPN=1
Larl: her kan du se annoncen, håber du kan bruge den P. Holm! |
|
|
Takker for linket, det ser sgu fint ud! Lækkert at du lige fik scannet annoncen ind 
Var i electric city i forgårs, hvor jeg så pio436 og LG PX5R ved siden af hinanden, og LG'en er næsten 20 cm bredere end pio og 10 cm bredere end panasonic. Der kan jeg bedre lide hvis højtalerne helt er væk, eller sidder på undersiden.
Bortset fra det havde Pio 436 et langt bedre billede end PX5R, på trods af at de fik samme signal, og viste samme DVD. Jeg tvivler på at der var brugt længere tid på at sætte den ene op ift den anden.
Noget helt andet - plejer PV500 ikke at være sølvfarvet i bunden? I annoncen ser det ud somom det er helt sort - og egentlig pænere end de billeder jeg ellers har set...
|
| Til top |
|
| |
O'Brian Forum Bruger


Bruger siden: 25 August 2005 Lokalitet: Østjylland
Status: Offline Indlæg: 173
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 09:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
nickyyyy skrev:
Ikke for at lyde nedladende, men det burde ikk være ret svært at se, da det fylder hele midten af billedet med røde tal!!! dvs 19.999! |
|
|
Rolig nu, mit indlæg er postet lige oven i dit. Det hvor du skriver linket....
Go søndag.
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 11:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. Holm: Det billede de har i avisen er nok skåret til. Det ser jeg tit med det fjernsyn (også på internettet) skærer bunden af. Men det er den samme model.
Jeg har som sagt pio selv og jeg synes det er det flotteste plasma design på markedet. og stor ros fra mig af at højttalere er ekstraudstyr. for jeg bruger bare mit anlæg til at køre lyd på. Har en kammerat der har LG skærmen og jeg synes (selv) ikke at billedet er ligeså flot som mit eget ældre 435Fde. Og som du selv nævner så ser det ALT for bredt ud. de højttalere ku de godt ha sparet væk, eller flyttet under skærmen, som ville gøre en verden til forskel!
Til sidste, som mange siger så er der ikke de store forskelle på pv500 og 436'eren, så hvis du kan spare adskillige tusser på at købe pv500, så tror jeg det er størst value for money! og husk der er 30 dages fuld returret i elgiganten, så man kan vel ikk tabe noget på det __________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 20:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det er da misvisende at skære noget af skærmen væk. Æv, kæresten vil gerne have et helt sort fjernsyn, og det havde jeg også selv foretrukket... Men det er altså lidt fristende nu hvor de alligevel har 30 dages returret Men jeg er spændt på at se hvor bredt det ser ud, for som du selv siger, så synes jeg at LGs PX5r ser alt for bredt ud, med sådan nogle store kasser på siden af skærmen...
Det billigste Pio 436 herhjemme koster vist 23.500, og så er det sikkert alligevel parallelimport fra Tyskland... Tror hellere jeg må besøge mutanten imorgen og så hvad det er for noget!
|
| Til top |
|
| |
nickyyyy Forum Bruger


Bruger siden: 04 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 105
|
| Sendt: 29 Januar 2006 kl. 21:15 | IP-adresse registreret
|
|
|
Til den pris tror jeg os det er parallelimport. Fleggard har det jo til 27k.
Kan godt forstå du vil ha et helt sort tv. men når fjernsynet står der så kigger du ikke så meget på den sølvkant der er under, men på det fantastiske billede det har. Du kan se her hvordan det ser ud når det står på foden, den er ikke så slem den sølvkant: http://www.godpris.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=TH 42PV500
Prisen er ikke til at slå andre steder i danmark, så jeg syns bar at det er at tage chancen.
Rigtigt nok at det er misvisende, men jeg har os set det flere steder på nettet hvor de har gjort det!
__________________ Pioneer 435Fde
Pioneer Vsx-415
Micropod 5.1
LG RZ-32lx2r
|
| Til top |
|
| |