Hej med jer!
Jeg havde bestilt et sådant TV, men i går bliver jeg kontaktet af forhandleren, der oplyser at Philips er stoppet med at levere den pågældende skærm, da det havde været vedvarende problemer med apperatet. Specifikt skulle der være problemer med panelet og den høje opløsning på 1920 x 1080p.
I stedet får jeg tilbudt en anden version, nemlig 42PF/9730, som skulle være identisk med 9830, bortset fra at panelet fra 32" versionen er anvendt med en følgende lavere opløsning på 1366 x 768p. Dette til en pris, der er kr. 5.000 lavere, så det er jo i og for sig rimeligt nok.
Jeg kontakter Philips for at få en forklaring af dem. De bekræfter, at, man ikke pt leverer 42PF9830 og i stedet tilbyder 42PF9730, der er identisk bortsat fra man anvender panelet fra 32PF9830 med en lavere opløsning. Grunden angives dog til, at man ikke har flere af de oprindelige paneler med den høje opløsning.
Jeg er forvirret på et højere plan. Man kan åbenbart godt anvende den høje opløsning i 37" modellen. Er det ikke det samme panel i 37PF9830 som 42PF9830?
Hvilken forklaring skal man stole på? Er der nogen herinde, der rent faktisk har fået leveret et velfungerende 42PF9830. Min forhandler havde kun leveret een til en kunde, og den var returneret på grund af en fejl, og han siger ligeledes at det er meget få i DK, der rent faktisk har fået TVét leveret.
Jeg har gået efter at få det bedste af det bedste, og har samtidig bestilt en DVDR9000h, så jeg er lidt træt af, hvis jeg skal gå på kompromis. Vil det have nogen praktisk betydning for mig, at få 42PF9730 i stedet. Jeg vil helst have 42", så jeg ville være ked af, at vælge 37PF9830.
DVD-optageren skulle kunne upscale til 1920 x 1080i. Det har vel ikke nogen praktisk betydning i forhold til TVèt, da panelet i 42PF9730 og 32PF9830 kan køre video-kilder i 1920 x 1080i, eller er jeg fuldstændig på glatis her.
Jeg håber, der er nogen, der kan kaste lys over det her, og ellers tak for et godt forum, som jeg har fulgt fra sidelinien gennem et stykke tid.
Mvh
Morten