Tilbage til HIFI4ALL.DK 23. juni 2026 | 22:53   

  NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Salg af Philips 42PF9830 stoppet!!! (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Mosa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 26 Januar 2006 kl. 09:49 | IP-adresse registreret  

Hej med jer!

 

Jeg havde bestilt et sådant TV, men i går bliver jeg kontaktet af forhandleren, der oplyser at Philips er stoppet med at levere den pågældende skærm, da det havde været vedvarende problemer med apperatet. Specifikt skulle der være problemer med panelet og den høje opløsning på 1920 x 1080p.

I stedet får jeg tilbudt en anden version, nemlig 42PF/9730, som skulle være identisk med 9830, bortset fra at panelet fra 32" versionen er anvendt med en følgende lavere opløsning på 1366 x 768p. Dette til en pris, der er kr. 5.000 lavere, så det er jo i og for sig rimeligt nok.

Jeg kontakter Philips for at få en forklaring af dem. De bekræfter, at,  man ikke pt leverer 42PF9830 og i stedet tilbyder 42PF9730, der er identisk bortsat fra man anvender panelet fra 32PF9830 med en lavere opløsning. Grunden angives dog til, at man ikke har flere af de oprindelige paneler med den høje opløsning.

Jeg er forvirret på et højere plan. Man kan åbenbart godt anvende den høje opløsning i 37" modellen. Er det ikke det samme panel i 37PF9830 som 42PF9830?

Hvilken forklaring skal man stole på? Er der nogen herinde, der rent faktisk har fået leveret et velfungerende 42PF9830. Min forhandler havde kun leveret een til en kunde, og den var returneret på grund af en fejl, og han siger ligeledes at det er meget få i DK, der rent faktisk har fået TVét leveret.

Jeg har gået efter at få det bedste af det bedste, og har samtidig bestilt en DVDR9000h, så jeg er lidt træt af, hvis jeg skal gå på kompromis. Vil det have nogen praktisk betydning for mig, at få 42PF9730 i stedet. Jeg vil helst have 42", så jeg ville være ked af, at vælge 37PF9830.

DVD-optageren skulle kunne upscale til 1920 x 1080i. Det har vel ikke nogen praktisk betydning i forhold til TVèt, da panelet i 42PF9730 og 32PF9830 kan køre video-kilder i 1920 x 1080i, eller er jeg fuldstændig på glatis her.

Jeg håber, der er nogen, der kan kaste lys over det her, og ellers tak for et godt forum, som jeg har fulgt fra sidelinien gennem et stykke tid.

 

Mvh

Morten

 

 

Til top Vis Mosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mosa
 
Mosa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret  

Jeg kan så oplyse, at jeg valgte, at få 37pf9830 i i stedet. Det var dog en begrænset succes. Jeg fik det lige hængt op. Lavede en kanalsøgning på TDC-kabeltv. Herefter kørte fjernsynet tilfredsstillende i 10 minutter med et MEGET imponerende billede, samt ambilight. Herefter gik TV dog helt i bagløs. Billedet starter med at flimrer kraftigt i 5 sekunder, hvorefter fjernsynet går i sort skærm uden lyd. Dog stadig tændt.

Der er dog ikke andet at gøre end at tage strømmen i 10 sek. Jeg prøver igen, men efter 1 minut går tv koldt igen. amme mønster 3 gange i træk. Eneste tilkoblig er drop-kabel fra stik-boks til tv, hvilket jeg skifter for at tjekke for en kortslutning. Det hjælper dog ikke.

TVét står nu i standby, og det virker som om det viser en fejlkode. Det røde standby lys blinker i et fast mønster. 5 langsomme blink, tre hurtige, samt pause. Bare for at være nysgerrig kunne det da være interessant, hvis nogen kunne fortælle, hvad det betyder.

TVèt ryger selvfølgelig retur i morgen, og jeg fornærmer vist ingen ved at sige, at Philips har deres problemer med 9830 serien.

Mvh

Morten

 

Til top Vis Mosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mosa
 
morten29
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 28 Juli 2005
Lokalitet: Vestsjælland
Status: Offline
Indlæg: 43
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:42 | IP-adresse registreret  

Jeg vil så lige fortælle at jeg har et  37PF9830 som køre fint og har gjort det i snart et halvt år nu.... Har intet dårligt at fortælle.. efter det rette udstyr er blevet tilsluttet...dur ikke med dårlig analog antenne....  

Kun en masse gode oplevelser med fint billede og fedt Ambilight....

Mosa´s sidste linie kan jeg ikke tilslutte mig......... sorry..

Til top Vis morten29's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af morten29 Besøg morten29's Websted
 
O'Brian
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 25 August 2005
Lokalitet: Østjylland
Status: Offline
Indlæg: 173
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 20:18 | IP-adresse registreret  

Mit 37" PF9830 har lyst op i min stue siden oktober.

Selv med TV2 stueantenne, er billedet rigtig fint!

 42" PF9800 sælges i Mediamarkt i NL.   Men trist at du er uheldig....

Til top Vis O'Brian's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af O'Brian
 
urte
Forum Bruger
Forum Bruger
Avatar

Bruger siden: 05 December 2005
Lokalitet: København
Status: Offline
Indlæg: 859
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

hvilken firmware kører du på
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte
 
Mosa
Forum Bruger
Forum Bruger


Bruger siden: 25 Januar 2006
Lokalitet: Vestjylland
Status: Offline
Indlæg: 3
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:33 | IP-adresse registreret  

Hvordan tjekker jeg firmware ver.?

Fjernsynet har nu ellers kørt fint i en time, og jeg må sige med selv med alm. analogt TDC kabelTV med halvdårligt signal er billedet simpelthen sublimt.

Kan slet ikke vente med jeg får en fejlfri model, og skal til at tilslutte digitale kilder. Det er et lækkert TV, men det nytter selvfølgelig ikke hvis det har fejl.

 

Til top Vis Mosa's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mosa
 

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes