| Forfatter |
|
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:16 | IP-adresse registreret
|
|
|
Var idag ude og se lidt på fjernsyng (igen ) og har efterhånden fundet ud af at der ikke rigtig er andre der seriøst kan måle sig med 436'eren (design og billede)
Synes dog det er lidt belastende med den "multimedia"-reciever. Kan sagtens se formålet med den, men kæresten gider ikke at have den stående fremme...
Med problemet er jo ikke større end at man kan sætte boksen på den anden side af den væg hvor fjernsynet skal hænge, og nu kommer så spørgsmålet -...
Sidder ir-modtageren i selve panelet, som så sender signalet gennem MDR kablet ned til multimedia-recieveren, eller skal den boks stå så fjernbetjeningen kan "ramme" den?
Hvad bliver det MDR kabel egentlig brugt til?
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
|
| Til top |
|
| |
Claus, crtv.dk Branchemedlem


Bruger siden: 18 Maj 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 19:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja den sidder i panel'et så du kan gemme boksen helt væk  __________________ www.crtv.dk
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:03 | IP-adresse registreret
|
|
|
YES SIR - så kan jeg jo holde op med at bekymre mig mere om det (men fatter desværre intet af det tyske link) 
Hvor langt er det kabel der følger med? Skal bare bruge et på omkring halvanden meter...
Er der nogen der bruger den sammen med det der i/o-link.a og en dvd afspiller? Det kunne være lækkert at smide dvd-afspilleren samme vej, og så sidde og styre det foran fjernsynet 
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det tyske link er pio(nye)skærme! Det er blot xde/fde med en internbox! Så man ikke skal se på den box! Jeg er dog mest til den externebox. Da der så kun skal strøm og videokablet fra skærm til box!
__________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:31 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ach soo, men det ser da ud somom højtaleren er fast monteret på fjernsynet? Umiddelbart kan jeg helt klart bedre lide panelet helt uden højtalere...
Men der er ikke nogen der præcis ved hvad det der i/o link.a bruges til? Det er meget sparsomt hvad jeg kan finde på deres hjemmeside...
|
| Til top |
|
| |
slib Forum Bruger

Bruger siden: 17 Juli 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 60
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 20:46 | IP-adresse registreret
|
|
|
P. Holm skrev:
|
Hvor langt er det kabel der følger med? Skal bare bruge et på omkring halvanden meter...
|
|
|
Kablet er 3 mtr. og du kan få et 10 m. kabel for omkring 2.500 og et 30 m. kabel for omkring 12.000 - billigt. 
|
| Til top |
|
| |
Lars Cetti Forum Bruger


Bruger siden: 21 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 115
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 21:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
P.Holm ->> Du skal ikke lade dig distrahere af det tyske link. Det er IKKE den 436-model vi andre har herinde. Og nej, dén i det tyske link er ikke bedre... Så bare rolig.
De 2 sammenlimede kabler fra panelet og til multimedie-boksen er længere end de 1½ meter du skal bruge. Så heller ikke noget problem dér!
|
| Til top |
|
| |
P. Holm Forum Bruger

Bruger siden: 12 Februar 2005 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 134
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 22:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ok, jeg vil bare have den 436 som alle andre også har! Det har seriøst et godt billede, og i dag var jeg ude i electric city hvor de havde et LG 42PX5R stående et par fjernsyn ved siden af, og det kom slet ikke op på noget nær samme kvalitet. 436'en stod en del skarpere i billedet, og inden jeg selv havde sagt noget sagde kæresten; "billedet er da noget pænere på det der... (læs: Pio 436)" , og hun er altså ikke kræsen hvad sådan noget angår!
|
| Til top |
|
| |
KaZZ Forum Bruger


Bruger siden: 14 Oktober 2004 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 26 Januar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
>>Lars Cetti Nej det er ikke samme 436model som "i andre har"! Jeg smed bare linket, så han kunne se en pio model uden den externe box! Men hvis man kigge på spe. er det den samme (uden box) PDP-436RXE og PDP-436SXE) er bare ment som en model til samsung og LG eks.
Men jeg syntes 436xde/fde er meget mere lækkert at se på!! __________________ Rotel RSP1066/RMB1075
Pioneer DV668/PS3
Pana 37pv600/DMR EH65
B&W DM604 S3/602 S2/CC6 S2
Sanyo Z3/Lissau ProScreen gråt motor.
Technics 1210mkII/Cambridge 640P
Taralabs Axiom
Supra
Van den hul
|
| Til top |
|
| |