Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 18:52   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung vs. Samsung LCD 40" (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Status: Offline
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 15:10 | IP-adresse registreret  

Jeg var forbi Fona igår. Der hang 2 40" Samsung LCD: LE40R51B hhv. LE40R61B.

Den billige (51B) kørte en Philips demo, den dyre kørte Starwars DVD. Jeg fik ikke set, hvordan de var tilsluttet.

Jeg havde en forventning om at 61B ville give det bedste billede - og bortset fra at den virkede lidt mørk (betragtet skråt oppefra - 51B hang i øjenhøjde) - hvilket kunne hænge sammen med indstillingen - var billedet forbavsende meget bedre end på 51B. Selv på 3-4meters afstand var pixelering og generelt "grynethed" dominerende på 51B mens billedet på 2 meters afstand på 61B var flot.

Skulle jeg vælge udfra det, jeg så, var der ingen tvivl: 51B var ubrugelig, men 61B ville være en klar kandidat!

Jeg mener (men er ikke sikker), at jeg tidligere har set en 51B med et langt bedre billede på - og undrer mig over, hvad der mon foregik. Kan andre genkende mine oplevelser, eller har Fona blot kvajet sig med at sende Philips demoen som et (dårligt) antennesignal?

(Det hører med til historien, at skiltene på de 2 skærme var ens bortset fra prisforskellen. Da jeg bemærkede, at de nok ikke begge kunne hedde det samme, når de tydeligvis var forskellige, blev sælgeren meget forvirret og anede ikke, hvad det drejede sig om. Til sidst fik han dog slået dem op i et katalog, så han kunne give de rigtige typebetegnelser, men min tillid til butikkens evner var væk (hvis den havde været der....)).

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Psychotic
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Maj 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

Jeg så  le-32-r51 i hifi-klubben og synes godt nok det var dårligt det var en koncert dvd og der var noget blåt i billedet og det blev ekstremt pixeleret med kæmpe firkanter, men skal ud og have mig et m61 i næste uge da mit nuværende lige stod af igår en måned efter garanti udløb, så det var lidt træls, men nu har jeg da en grundt til at få mig et hd-tv til min xbox 360.
Til top Vis Psychotic's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Psychotic

fjespersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 December 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 27 Januar 2006 kl. 16:26 | IP-adresse registreret  

Jeg har købt et LE40M61, og da jeg så det sammen med LE40M51 synes jeg at der var synlig forskel. Jeg så begge TV med både Star Wars DVD on analog tv signal.

Men jeg syntes bestemt ikke at 51'eren var ringe, 61'eren var bare bedre

- Er det ekstra prisen værd ?

Det er vel subjektivt

Til top Vis fjespersen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af fjespersen

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes