Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 05:21   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Det bedste scene fra en film..... (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
renék
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2004
Lokalitet: Sydjylland
Status: Offline
Sendt: 29 Januar 2006 kl. 22:38 | IP-adresse registreret  

Hey.

Tænkte lidt på om i andre har en speciel film som i sætter på når gutterne skal imponeres af jeres plasmaskærm.

Tænker på om der er nogle film der virklig kan vise hvad skærmen kan en nærbillede eller en flot scene......................

Jeg bruger selv Ringenes herre hvor man ser ringen i håndfladen helt tæt på det ser sku godt ud på mit Pio 436

Til top Vis renék's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af renék

nickyyyy
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 12:56 | IP-adresse registreret  

Hey

Jeg kan godt lide at bruge den 2. scene fra Blade II. Der er virklig action på og så kan man os vise hvor go skærmen er til at vise mørke farver (selvom jeg har modellen før din: 435)

En anden ting, lyden er os p***e fed, så man får os li demonstreret sit 5.1!!

LG RZ-32lx2r
Til top Vis nickyyyy's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af nickyyyy

urte
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 December 2005
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 13:02 | IP-adresse registreret  

Superbit udgaven af Tears of the Sun, det er så skarpt at du kan se selv de mindste detaljer i huden. Samtidigt er action scenerne vildt flotte
Til top Vis urte's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af urte

Madman
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Juni 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 13:42 | IP-adresse registreret  

Ville det ikke være bedre med et HD-klip fra PC'en
Til top Vis Madman's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Madman

KRIKSTAR
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 December 2003
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 14:21 | IP-adresse registreret  

Ikke en film, men Robbie Williams: Live at Knebworth

Rigtig god effekt, da det utroligt nok er de færreste blandt familien danmark der overhovedet har overvejet at man kan bruge et tv+anlæg til det. Men det skyldes jo nok at de fleste har et lille skod tv, med skod lyd, som ikke en gang er sluttet til anlæget (hvis de da overhovedet har noget der er værd at nævne). En rigtig fed dvd med god lyd og krystalklart billede, men ikke de store brag og effekter, da det jo ikke er en film.

Derfor bliver der oftest suppleret med Master and Commander, starten af filmen, inde i skibet, hvor man kan høre alting knage og brage hele vejen rundt - total klaustrofobisk Herefter scenen, hvor det fjendlige skibe dukker frem af tågen og kanonerne bliver fyret af til den store guldmedalje, så ruderne klirrer og det kan mærkes i mellemgulvet. Yeesss sir! REN BLÆR! 

Til top Vis KRIKSTAR's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af KRIKSTAR

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:00 | IP-adresse registreret  

KRIKSTAR skrev:

Derfor bliver der oftest suppleret med Master and Commander, starten af filmen, inde i skibet, hvor man kan høre alting knage og brage hele vejen rundt - total klaustrofobisk Herefter scenen, hvor det fjendlige skibe dukker frem af tågen og kanonerne bliver fyret af til den store guldmedalje, så ruderne klirrer og det kan mærkes i mellemgulvet. Yeesss sir! REN BLÆR! 

Helt klart en suveræn scene til at demonstrere lyden

Men måske ikke den bedste til billede.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Mlarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 12 September 2003
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:09 | IP-adresse registreret  

Vi kommer nok heller ikke udenom åbningsscenen i Saving Private Ryan

Til top Vis Mlarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mlarsen

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:17 | IP-adresse registreret  

Billed bliver fra Hero, hvor der er flere scener der er flotte. Bl.a. i en i skov hvor der falder blade ned hele tiden.....det ser godt ud!

Jeg har desværre ikke fået sluttet pc til min skærm endnu, men ellers vil det jo helt klart være det bedste.

Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 16:36 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

Billed bliver fra Hero, hvor der er flere scener der er flotte. Bl.a. i en i skov hvor der falder blade ned hele tiden.....det ser godt ud!

Den har jeg faktisk lige købt men ikke fået set endnu. Det må jeg så hellere gøre når jeg har fået mit nye fjernsyn..

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

skalbjerg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 22 September 2004
Lokalitet: Odense
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 17:43 | IP-adresse registreret  

The House Of The flying Daggerts, det er simpel hen den flotteste film jeg har set på DVD. Billedet står bare så flot næsten HD vil jeg tro. Lyden er også fantastisk især den sene med trommerne, DTS lyd når det lyder rigtig godt. Det er iøvrigt samme instruktør som HERO.

Jesper Andersen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 Maj 2004
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 18:00 | IP-adresse registreret  

- prøv f.eks. at se - og HØRE - bankrøveri-scenen i HEAT.........indledningen til selve bankrøveriet starter lydmæssigt med en dyb "hjertebankende" bas-linie.....som langsomt speedes op....og til selve shoot-out'et hvor d'herrer De niro, Kilmer og Pacino + LAPD skyder med hver deres automatvåben lyder bare VOLDSOMT - man kan tydelig høre hvordan de forskellige kalibre lyder...og man kan høre hvordan skuddene kommer fra alle retningerne, så ens 5.1 arbejder virkeligt på højtryk.......og så er det en FED film iøvrigt *s*

mvh

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:38 | IP-adresse registreret  

Taler man om ren billedkvalitet kommer man selvfølgelig ikke uden om Star Wars Ep. III

Ellers kan jeg klart anbefale Chronicles of Riddick: http://www.dvdtherapy.com/review_info.php?id=179

Middelmådig sci-fi film, men fantastisk billedkvalitet!

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Guldberg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 Januar 2004
Sendt: 30 Januar 2006 kl. 21:12 | IP-adresse registreret  

Et hvilke som helst HD klip, effekten virker bedst hvis man starter med at vise en alm. dvd først, så kan selv den mest uerfaren se den kæmpe forskel på 90" lærred:-) Ellers er et THX klip også godt at starte med på fuld drøn, ved godt det ikke så meget er skærmen, men effekten hænger jo lidt sammen:-) I starten er starwars III er der den med regn og en eller anden glasting der eksplodere, det er perfekt at starte en film med og så med et lydtryk der får underboerne op af stolene
Til top Vis Guldberg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Guldberg

Molokgehenna
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 24 November 2004
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 00:44 | IP-adresse registreret  

Jeg plejer at bruge Starwars Episode II, Hvor Anakin og Obi-wan smadre rundt mellem nogle kommeter for at lede efter faderen og sønnen (skurkene, ka ik lige huske hva de hedder) og ja så smider slynglerne sådan nogle store granater der får planeterne til ar flække på stribe, TOTALT fed lyd og fed billedescene hvor man følger de stråler der som skærer sig igennem stenene.

det er nok den bedste

ellers er der jo Monsters Inc. den er sgu også bemærkelsesværdigt god, dog er lyden ikke lige så vild
Til top Vis Molokgehenna's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Molokgehenna

kirneh
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 09:24 | IP-adresse registreret  

Jeg er også totalt vild med Master and Commander.

Den scene i starten hvor man virkelig kan høre skibet knage er totalt fed.

Kan også godt lide podrace scenen fra Starwars.

Thunder
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Januar 2004
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 09:43 | IP-adresse registreret  

Monsters Inc.!!! *joke*

Titan AE hvor de flyver rundt mellem krystallerne med DTS lyd. Det buldrer og knager og brager og man kan nærmest fornemme hvordan væggene i hjemmebiografen knager :)
Til top Vis Thunder's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Thunder

Obii
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2005
Lokalitet: Sydsjælland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 09:44 | IP-adresse registreret  

skalbjerg skrev:
The House Of The flying Daggerts, det er simpel hen den flotteste film jeg har set på DVD. Billedet står bare så flot næsten HD vil jeg tro. Lyden er også fantastisk især den sene med trommerne, DTS lyd når det lyder rigtig godt. Det er iøvrigt samme instruktør som HERO.

ja trommescenen er altså helt genial - fantastiske billeder og et rigtig elegant lydspor, hvor alle højttalere får lov at arbejde - den har jeg også brugt..

mikkelp
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Thunder skrev:
Monsters Inc.!!! *joke*

Titan AE hvor de flyver rundt mellem krystallerne med DTS lyd. Det buldrer og knager og brager og man kan nærmest fornemme hvordan væggene i hjemmebiografen knager :)

Lyden i monsters inc. er helt utrolig veludført! Og tegnefilm tager sig næsten altid godt ud :)

Dog er jeg fuldstændig enig i det med Titan AE. Husk at det SKAL være DTS versionen, hvilket desværre udelukker region 2...

Til top Vis mikkelp's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mikkelp

Tage Nallau
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 August 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret  

Syntes nu ikke at man skal glemme start scenen fra Gladiator. Det er virkelig fed, der er god lyd og gode kamp scener.

Ellers som kirneh nævner "podrace scenen fra Starwars", har også selv set den flere gange, en virkelig god til scene til at vise sit surround anlæg.
Til top Vis Tage Nallau's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Tage Nallau

jdg1
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003
Sendt: 31 Januar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Tage Nallau skrev:
Syntes nu ikke at man skal glemme start scenen fra Gladiator. Det er virkelig fed, der er god lyd og gode kamp scener.

Ellers som kirneh nævner "podrace scenen fra Starwars", har også selv set den flere gange, en virkelig god til scene til at vise sit surround anlæg.

Nu spørges der jo egentligt til hvad der er godt at demonstrere en skærm med (altså de flotteste scener) og ikke hvad der lyder godt på surround-anlægget

Til top Vis jdg1's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jdg1 Besøg jdg1's Websted

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes