| Forfatter |
|
Prima Forum Bruger

Bruger siden: 06 Januar 2006 Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline Indlæg: 74
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 14:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa
Jeg har netop erhvervet mig et fantastisk stykke legetøj i form af en Sony VPL-HS60 projektor. Valget stod mellem en Sanyo Z4 og Sony'en og Sony'en løb af med sejren pga. bedre sort niveau, større kontrast, mere smæk på farverne og en bedre dybefornemmelse.
Jeg er generelt meget tilfreds med dyret, men desværre er der lidt malurt i bægeret, da mit eksemplar har en smule uenshed i farverne (color shading). Det kan tydligt ses under startteksten i Star Wars, hvor den venstre side af teksten er nærmest orange og den højre side er gul.
Er der andre, der har oplevet noget lignende med deres Sony? Er det noget, der kan justeres væk eller skal jeg en tur til Århus med den igen? __________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
perejvind Forum Bruger

Bruger siden: 27 November 2003 Lokalitet: Jylland
Status: Offline Indlæg: 2488
|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det lyder som om der er konvergens fejl på din projektor. Det skyldes at LCD panelerne ikke er justeret helt præcist i forhold til hinanden. Det er desværre ikke noget du selv kan gøre noget ved.
Nu har jeg jo ikke selv set billedet fra din projektor, og derfor er det ikke sikkert jeg har ret i mine antagelser. Prøv evt. at kontakte forhandleren og hør hvad han har at sige. __________________ I like techno - UNPLUGGED!
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Januar 2006 kl. 19:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg skal ikke gøre mig klog på, om der er tale om konvergensfejl eller en anden type fejl. Hvis man går tæt på og studerer de enkelte pixels, ser det dog ikke umiddelbart ud til, at der er specielt meget konvergensfejl.
Godt være jeg må tage kontakt til forhandleren, men ville godt lige høre om andre HS60-ejere havde oplevet noget lignende. __________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger

|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 20:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ingen HS60 ejere, der kan be- eller afkræfte om det er normalt med uens farver som beskrevet tidligere?
__________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 31 Januar 2006 kl. 23:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prima skrev:
| Ingen HS60 ejere, der kan be- eller afkræfte om det er normalt med uens farver som beskrevet tidligere? |
|
|
Jeg har haft en HS60, som jeg dog valgte at sende tilbage (af andre grunde), og den havde ingen væsentlige color shading problemer (jeg testede med en S/H-film som jeg går ud fra må være noget af det mest kritiske og kunne ikke bemærke noget). Men på AVS har jeg dog læst om andre der har oplevet problemet (det var måske nok med HS51). Jeg tror det er lidt hit'n'miss selvom jeg dog tror at det er på et acceptabelt niveau for de fleste af dem.
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 08:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
kvestergaard skrev:
Jeg har haft en HS60, som jeg dog valgte at sende tilbage (af andre grunde), og den havde ingen væsentlige color shading problemer (jeg testede med en S/H-film som jeg går ud fra må være noget af det mest kritiske og kunne ikke bemærke noget).
Men på AVS har jeg dog læst om andre der har oplevet problemet (det var måske nok med HS51). Jeg tror det er lidt hit'n'miss selvom jeg dog tror at det er på et acceptabelt niveau for de fleste af dem.
|
|
|
Tak for svaret. Hvad valgte du i stedet for HS60'eren?
Jeg har ikke prøvet med s/h film, men på en helt sort skærm er der to lysere felter i øverste højre hjørne og nederste venstre hjørne. Felterne fylder nok i alt ca. 30% af billedet. De er lidt grønlige i det og ser ud som om de stammer fra falsk lys. Det er jeg dog ikke sikker på rent faktisk er tilfældet, men det er den bedste beskrivelse jeg kan komme med. Jeg antager at dette og farveforskellen i Star Wars crawl'en er to sider af samme sag. __________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
mikkelp Forum Bruger

Bruger siden: 13 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 460
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 08:58 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvorfor ringer du ikke til din forhandler og lader ham få syn for sagen?? Det lyder til enten at kunne være noget der kommer fra dit udstyr eller også er der noget galt med projektoren. Forhandleren kan hjælpe dig med at teste for begge ting! Det virker overdrevet at bruge flere dage på at forestille sig en masse...
Vh, Mikkel
|
| Til top |
|
| |
Prima Forum Bruger

|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 09:33 | IP-adresse registreret
|
|
|
Det ender det nok også med, men da jeg har over 100 km. til forhandleren har jeg ikke lyst til at køre forgæves, hvorfor jeg godt ville høre andres erfaring inden.
__________________ mvh Jesper
|
| Til top |
|
| |
bird Forum Bruger

Bruger siden: 16 Marts 2005
Status: Offline Indlæg: 106
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 10:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har selv set starwars på min HS-60 og der er ikke de problemer som du omtaler.
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 01 Februar 2006 kl. 13:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Prima skrev:
|
Tak for svaret. Hvad valgte du i stedet for HS60'eren?
|
|
|
Jeg valgte at vente med projektor indtil jeg kan få et dedikeret rum, da jeg synes jeg mistede for meget kontrast (pga. dårligt sortniveau) pga. de hvide vægge i lokalet hvor projektoren skulle være. Jeg havde håbet at det var OK med de hvide vægge, men det viste det sig desværre for min smag ikke at være...
|
| Til top |
|
| |