Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 16:55   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Dårlig signal, forstærker problem (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
StarF
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 August 2004
Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline
Sendt: 01 Februar 2006 kl. 19:41 | IP-adresse registreret  

Hej

Vores stofa tv har et dårlig signal, når vi har flere tv sat på. Det har ikke hjulpet at købe nogle af de der billige forstærker til en 200kr i bilka og harl nyborg, så her den anden dag bestilte jeg en Comega MC 20TA2 på nettet sammen med deres bedste kabel. og 3 f stik.

Nu er problemet så at hver gang jeg sætter den på bliver billedet bare endnu dårligere.. har prøvet at skrue lidt på de 2 små skruer til at indstille på men det giver ik rigtig noget.

Når man samler antende stik, skal isloeringen(jern gritten omkring kablet) så være i bering med selve det stik man samler på?

det er som sagt denne her jeg har købt:

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=469

samt disse:

http://www.keas.dk/store/comersus_viewItem.asp?idproduct=166

og så nogle alm antende stik i enden.

Nogle der har nogle tips for dette her driver mig til vandvid, vil snart gerne ku se tv uden sne og stiber :)

jeg kunne især godt bruge en idition forklaring på hvordan den kobles til.. syntes det er for dårligt der ingen tilslutnings guide er med til den.

Til top Vis StarF's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af StarF Besøg StarF's Websted

Chicken
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Januar 2006
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 10:55 | IP-adresse registreret  

Hvad siger Stofa TV om den dårlige forbindelse.  Hvis ikke dit kabelsignal fordeles til 5-6 forskellige tv-stik i dit hjem burde der vel ikke være sne på et signal fra Stofa ??
Til top Vis Chicken's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Chicken

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 12:54 | IP-adresse registreret  

StarF

Nu koerer Stofa med endda meget svage TV signaler i forvejen, saa naar Du vil have flere TV koblet paa opstaar der problemer. Nogen gange skal man ligesom vaere der selv for se  hvad som kan vaere galt.

Lige hvad og hvor man skal koebe ting, det ved jeg ikke.  Men koebe antenne forstaerkere vent med dette, det virker ikke.  Ogh grunden til det ikke duer, er naar kanalerne ligger saa taet.

Med venlig hilsen

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 02 Februar 2006 kl. 13:48 | IP-adresse registreret  

Den korte forklaring:

• "Strømpen" skal være sluttet til skærmen / stel på stikket (Strømpen skal krænges ud over isoleringen på kablet, hvorefter F-stikket skrues på - herved sikres god forbindelse til skærm)
  • Lederen i midten skal være sluttet til pinden i midten ( i F-stik udgør kablets leder "pinden") Sørg for at lederen/pinden er lang nok til at sikre en god forbindelse - må gerne rage nogle millimeter ud ifht. stikket.
  • Leder og skærm/strømpe må aldrig røre hinanden
  • Forstærker skal anbringes så tæt på signalkilden (første stik) som muligt. Er den anbragt længere væk, vil den forstærke støjen sammen med signalet.
  • Har du et godt signal i første stik, bør det forstærkede signal også fungere. Tilslut alle fjernsyn efter forstærkeren.
Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes