| Forfatter |
|
sn1009 Forum Bruger

Bruger siden: 02 Juni 2005 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 259
|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:12 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg kunne godt tænke mig at få et par tilbagemeldinger fra folk med kabeltv fra dansk bredbånd. Jeg savner noget information på deres hjemmeside - Leveres kanalerne som standard analogt? - Hvordan er kvaliteten i så fald på de analoge kanaler? - Hvad er meningen med VisionDigital? Der linkes for tiden til stofa's side hvor linket er gået ned. Jeg er med på at det er en set top box, som med f.eks. selector åbner op for flere kanaler ved brug af et smart card. Men hvad har stofa med det at gøre? Kræves der et smart card -og er der kortafgift? - De skriver at det er muligt at få IP-tv fra forår 2006. Hvad skulle fordelen ved at anvende IP-TV være? Flere interaktive tjenester fremfor VisionDigital? Jeg synes der mangler meget grundlæggende information på dansk bredbånds side og derfor vil jeg lige høre om der er nogen herinde der kan bidrage med lidt info.. Lidt OT. Siden kloge hoveder om dansk bredbånd måske allerede har fundet vej til denne tråd. - Telefonabonnomentet som DB tilbyder er det IP-telefoni? For i så fald er der vel ikke meget at hente ved at abonnere på DB's telefone fremfor f.eks. GoIP hvor abonnomentet kun er 29 kr pr. måned og der også er gratis tale. Mens jeg er inde på lidt OT er der så nogen der ved hvorfor en central skal være forberedt til IP telefoni. Jeg sidder selv på en 2MBit og har fået at vide at jeg ikke kan få IP telefoni endnu fordi centralen ikke er klar. Er det noget med at båndbredden uppes når der er en IP samtale igang eller er vi ude i noget med prioritering af pakker så der ikke kommer forsinkelser på IP samtalen?
__________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

|
| Sendt: 05 Februar 2006 kl. 23:27 | IP-adresse registreret
|
|
|
Så lige at en del af spørgsmålene allerede er besvaret på recordere.dk
__________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
kirneh Forum Bruger

Bruger siden: 28 Juni 2004 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 176
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 08:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vi har i grundejerforeningen haft Dansk Bredbånd ude til samtale omkring at få dem til at levere til os.
Vi er 225 husstande. De vil have mellem 150-175 husstande med for at de gider sætte det i gang. og da det vil koste hver hustand omkring 10k i udstyr at komme i gang er dette ikke realistisk.
Bor man i en større etage ejendom er det nok en anden sag.
Sorry det svarede ikke på dine spørgsmål, men mere lidt omkring hvor lidt der egentlig kan få bredbånd hos Dansk bredbånd, ComX og lign firmaer. __________________ Computerspil til piger og drenge
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vær forsigtigtig med dansk bredbånd, har hørt rygter om at folk har været ude bredbåndforbindelse i en hel månede fordi de simpelthen ikke har den helt store kapacitet til at reparere linier når de går i udu. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

Bruger siden: 30 November 2004 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 2169
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
| Vær forsigtigtig med dansk bredbånd, har hørt rygter om at folk har været ude bredbåndforbindelse i en hel månede fordi de simpelthen ikke har den helt store kapacitet til at reparere linier når de går i udu. |
|
|
Jeg får DB i denne uge , Så jeg vil da vide hvor du har disse rygter fra ? __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
Ikke Slipsefyr Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 2871
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 11:56 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
| Vær forsigtigtig med dansk bredbånd, har hørt rygter om at folk har været ude bredbåndforbindelse i en hel månede fordi de simpelthen ikke har den helt store kapacitet til at reparere linier når de går i udu. |
|
|
Jeg får DB i denne uge , Så jeg vil da vide hvor du har disse rygter fra ?
|
|
|
Jamen tilykke med det, så må vi bare håbe det ikke går i stykker. . Rygterne er fra nogen der har eller har haft DB som leverandør, mere kan jeg ikke sige. Men det er altid vigtigt at have for øje at når noget er billigt er service niveauet jo som regel også der efter. Men nu kan de jo også have forbedret sig og fået ansat flere teknikere, rygterne ligger vel 1½ tilbage. __________________ Ikke Slipsefyr
Hifi for musikkens skyld
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 12:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ikke Slipsefyr skrev:
piobyte skrev:
Ikke Slipsefyr skrev:
|
|
Jeg får DB i denne uge , Så jeg vil da vide hvor du har disse rygter fra ?
|
|
|
Jamen tilykke med det, så må vi bare håbe det ikke går i stykker. . Rygterne er fra nogen der har eller har haft DB som leverandør, mere kan jeg ikke sige. Men det er altid vigtigt at have for øje at når noget er billigt er service niveauet jo som regel også der efter. Men nu kan de jo også have forbedret sig og fået ansat flere teknikere, rygterne ligger vel 1½ tilbage.
|
|
|
Jeg tror ikke de er meget billigere end andre , det er bare nyt med lysleder. Jeg skal give 395 kr/md for en 10 Mbit og ip telefoni. når der kommer rigtig gang i den på tv siden er der lovet 100 Mbit, men efter min mening er iptv stadig for dyrt.
Men jeg er da spændt på om deres kundeservice er i top __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Aarhus Omegns Boligforening skiftede engang fra ?? og til Jydsk Telefon, med hoejlydt akklamation. Senere skiftede De til Bolignet Aarhus, igen med samme ildhu, om de vil give nogen raad holder jeg mig langt vaek fra. Vores Boligafdeling har en IT-gruppe som gerne "Vil noget men dette staar ogsaa i stampe" Fuld pakke i boligblokke er kr 178,50 per maaned. Stofa.
EL selskaberne er ogsaa paa banen, Vi har her i Aarhus haft Stofa saa laenge og saa god service; saa jeg er ikke den rette til raade folk.
Med venlig hilsen osprey
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 13:26 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Jeg skal give 395 kr/md for en 10 Mbit og ip telefoni. når der kommer rigtig gang i den på tv siden er der lovet 100 Mbit, men efter min mening er iptv stadig for dyrt. |
|
|
Hvad er fordelen ved IP-TV så fremfor kabeltv så? Gider du iøvrigt besvare nogen af mine spørgsmål hvis du ligger inde med svarene nu hvor du åbentbart har tegnet abonnoment på skidtet.. Tror heller ikke jeg får mulighed for at få DB de næste mange år men man er vel nysgerrig  __________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 13:40 | IP-adresse registreret
|
|
|
sn1009 skrev:
piobyte skrev:
| Jeg skal give 395 kr/md for en 10 Mbit og ip telefoni. når der kommer rigtig gang i den på tv siden er der lovet 100 Mbit, men efter min mening er iptv stadig for dyrt. |
|
|
Hvad er fordelen ved IP-TV så fremfor kabeltv så?
Gider du iøvrigt besvare nogen af mine spørgsmål hvis du ligger inde med svarene nu hvor du åbentbart har tegnet abonnoment på skidtet..
Tror heller ikke jeg får mulighed for at få DB de næste mange år men man er vel nysgerrig 
|
|
|
Jeg får bredbåndet sidst på ugen og har egentlig ikke svar på meget. Fordelen ved ip tv er at du på sigt kun betaler for de kanaler du du selv vælger, ved kabeltv er du afhængig af udbyderens programpakker.
Vi er en lille forening på 50 husstande beliggende ude på landet på en pløjemark så vi tog imod med kyshånd da NEF og DB lavede en færdig pakke til os, incl tvsignaler fra anden antenneforening __________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:07 | IP-adresse registreret
|
|
|
piobyte skrev:
| Vi er en lille forening på 50 husstande beliggende ude på landet på en pløjemark så vi tog imod med kyshånd da NEF og DB lavede en færdig pakke til os, incl tvsignaler fra anden antenneforening |
|
|
Mener du NESA? __________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
piobyte Forum Bruger

|
| Sendt: 06 Februar 2006 kl. 14:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
sn1009 skrev:
piobyte skrev:
| Vi er en lille forening på 50 husstande beliggende ude på landet på en pløjemark så vi tog imod med kyshånd da NEF og DB lavede en færdig pakke til os, incl tvsignaler fra anden antenneforening |
|
|
Mener du NESA?
|
|
|
Nej det er NEF www.nef.dk
__________________ http://www.piobyte.dk/MSV2
|
| Til top |
|
| |
kgtyroll Forum Bruger

Bruger siden: 08 Februar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 1
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 14:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Dansk Bredbånd leverer pt. som standard TV signaler som analogt KabelTV.
Det er svært at definere en kvalitetsforskel. Men principielt bør det altid være bedre. Signalet overføres som et analogt signal - men dog optisk, og ikke elektrisk som normalt.
Det betyder selvfølgelig at der er mindre signaltab... men da det er analogt signal, vil der selvfølgelig stadig være et "synligt" tab.
Tidligere var det Stofa der stod for levering af TV signalerne til Dansk Bredbånd, og derfor var Vision Digital også noget der blev lanceret via dem. Efterhånden er den aftale ved at blive lukket ned, og DB har nu selv direkte aftaler med de store distributører.
IPTV har selvfølgelig ikke noget kvalitetstab, da det er digitalt overført billedsignal (og lyd) fra det centrale system. Det bliver også via IPTV at HDTV lanceres (med en HD IPTV Set-Top boks).
Dansk Bredbånd leverer som standard en 100 Mbit/s til kunderne, og denne forbindelse begrænses herefter til den hastighed kunden betaler for. Når kunden får telefoni og IPTV ved siden af, benyttes der af den resterende båndbredde (kunden beholder altså sine eks. 10Mbit/s Internet samtidig med der benyttes 20-25 Mbit/s til TV).
Fordelen ved IPTV er at man ikke behøver at lave "serielle" kabelTV pakker. Som standard idag påsættes der et filter på KabelTV forbindelsen, og den vælger hvor mange kanaler man har. Derfor kan man ikke kun få kanaler fra "den store pakke" og undgå den lille. Med IPTV vil man evt. kunne købe kanaler enkeltvis, eller få specielle pakkepriser på specielle kanaler. Det er meget mere fleksibelt, og man kan lave en række mere fordelagtige pakker.
Dansk Bredbånds telefoni er IP telefoni. Forskellen på DBs IPtelefoni og andre udbyderes, er at DB holder styr på hvor kunderne er placeret, og kan holde styr på alarmcentral etc. Samtidig har DB QoS (Quality of Service) sat op i netværket, hvilket sørger for at telefonien før første prioritet. På den måde sikrer man kvaliteten af telefonien. Hos ADSL udbydere vil de derfor heller ikke tilbyde det før der er QoS på centralen, så de kan sikre at den begrænsede kapacitet bliver et problem for telefonien.
Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll
Dansk Bredbånd
|
| Til top |
|
| |
Malbjerg Forum Bruger

Bruger siden: 01 Juni 2005 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 296
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:13 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har lige fået kabel tv fra DB, og kvaliteten er efter min mening rigtig god. Men ventetiden box'en kunne jeg godt undvære... Kan der fås en box, der er lidt kvikkere????
__________________ Mvh
Malbjerg
|
| Til top |
|
| |
sn1009 Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:06 | IP-adresse registreret
|
|
|
kgtyroll: Tak for svar og velkommen til forum'et 
kgtyroll skrev:
| IPTV har selvfølgelig ikke noget kvalitetstab, da det er digitalt overført billedsignal (og lyd) fra det centrale system. Det bliver også via IPTV at HDTV lanceres (med en HD IPTV Set-Top boks). |
|
|
Det lyder jo lækkert. Jeg kan se på jeres hjemmeside at I regner med at søsætte IP-tv her i 2006. Satser I på at være klar med HD til VM i bold her til sommer? Det bliver vel muligt at køre IP-tv på en PC, eller hva? Hvor mange forskellige kanaler vil det være muligt at se samtidigt med IP-tv?
kgtyroll skrev:
| Dansk Bredbånds telefoni er IP telefoni. Forskellen på DBs IPtelefoni og andre udbyderes, er at DB holder styr på hvor kunderne er placeret, og kan holde styr på alarmcentral etc. Samtidig har DB QoS (Quality of Service) sat op i netværket, hvilket sørger for at telefonien før første prioritet. På den måde sikrer man kvaliteten af telefonien. Hos ADSL udbydere vil de derfor heller ikke tilbyde det før der er QoS på centralen, så de kan sikre at den begrænsede kapacitet bliver et problem for telefonien. |
|
|
Kundeservice hos GoIP fortalte mig at jeg godt kunne få IP-telefoni selvom min central ikke understøtter QoS. Jeg fik tilmed fortalt at det ville spille med en forbindelse helt ned til 256/128kb/s. Hos Cybercity derimod kan jeg ikke få IP-telefoni endnu (selv med en 2Mbit/s - 512kb/s). GoIP satser åbentbart ikke så meget på tilfredse kunder som visse andre... __________________ Some of the most successful relationships are based on lies and deceit. Since that's where they usually end up anyway, it's a logical place to start.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
Bruger siden: 11 Maj 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 762
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 03:32 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej...
Jeg genopliver lige denne over et år gamle tråd...
Vi skal på mandag stemme om vi skal have Dansk Bredbånd her hvor jeg bor...
Nogen der har det, som kan sige noget godt eller skidt om det..?
Boksen til IPTV, hvad er det for en? Og hvilke HDTV programmer kan man få gennem dem nu..?
Mvh Kim
|
| Til top |
|
| |
osprey Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 1053
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 15:38 | IP-adresse registreret
|
|
|
Stemme om det?
Jeg troede kun det var noget som kunne tvinges igennem hvis det var Antenneforeninger med de der 150 til 870 MHz TV område. Sådan som jeg opfatter Dansk Bredbånd er man enkelt tilkoblet ligesom Internet.
Det stinker da med indlæg med "Så lange mellemrum". Jeg mener kunne Dansk Bredbånd true Stofa i Antenneforeningen Århus for eks. Eller hvad med NRGI hvor Brabrand Boligforening bebor og Telia/Stofa.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 16:21 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, de har givet et tilbud på at de vil grave kabler ned, og installere det hele gratis..!
Men som andre er inde på i denne tråd, så er det vidst ikke helt billigt i abonnement...
Så det interessante for mig, er udbudet af HD kanaler, og om den boks kan sende et ordenligt billede ud... Selvom mit gamle 32" Sony billederørs TV, købt for 1200,- på dba.dk, ikke lige kan vise HD... he he... Det er dyrt at starte firma op...
Men det kunne da være man snart skulle se efter et full HD i en flad udgave... Det er bare så irriterende at de er forældet 6 måneder efter de er købt...
Men Discovery HD er altså fasinerende at slappe lidt af til... Noget helt andet end den sløret klat, man ser med almindeligt gammeldags RF moduleret interlaced komposite signaler...
I grunden totalt latterligt vi sidder og kigger på sådan noget bras! I en tid hvor alt bliver dobbelt så godt på et år, sidder vi og kigger på et system der er udviklet for 50 år siden! 
|
| Til top |
|
| |
tranum1 Forum Bruger

Bruger siden: 05 Oktober 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 449
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 17:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har abonnement hos Dansk bredbånd.
At de skulle have et dyrt abonnement kender jeg ikke noget til. Jeg har 25/25Mbit Internet for ca. 450 pr. måned. Men hvorfor går du ikke selv ind på http://www.dbnet.dk/ og tjekker udbud og priser.
De tilbyder endnu ikke nogle HD-kanaler og boksen(Kreatel) de leverer med er ikke med HDMI eller DVI, men blot scart med RGB. Billedet er dog af god kvalitet. Du kan endnu ikke vælge andre bokse, og det er lidt trist, da det feks kunne være cool med en boks med harddisk.
|
| Til top |
|
| |
Neeper Lukket konto

Lukket efter eget ønske
|
| Sendt: 09 Maj 2007 kl. 17:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej tranum1
Der stod da allerede for et år siden på recordere.dk at de havde en boks med Component ud, og HD kanaler..?
Men ja, det er netop derfor jeg lige ville høre her i tråden, om nogen vidste noget, for der står jo ikke noget om HD på deres hjemmeside...
|
| Til top |
|
| |