Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 23:08   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: hva synes i? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: København
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:08 | IP-adresse registreret  

hej

jeg har lige købt en samsung LE-40M61B lcd fladskæm fra laptop.dk, som jeg fandt 2 døde pixelfejl på lige efter jeg havde pakket den ud

jeg ringede så til laptop.dk og bad om at få den byttet. de sagde at jeg skulle ringe til deres leverandør "strax". jeg ringede til dem og de sagde at jeg skulle ha fat i samsung som stod for garantien. samsung sagde at jeg ku få den repareret ved at de skiftede panel og der ville gå 1 måned før jeg ville få det igen. da gad jeg så ikke og ringede tilbage til laptop.dk og blev stillet om til chefen. han sagde at jeg kunne sende den retur til dem men at jeg selv skulle betale forsendelsen. jeg bor i kbh og de holder til i vejle så jeg havde ikke mulighed for at aflevere den personligt og forsendelsen fik jeg at vide fra post danmark ville være dyr som privatkunde. så jeg snakkede med ham chefen igen og han tilbød mig 500 kr rabat hvis jeg beholdt skærmen. jeg overvejede det og tænkte hva nu hvis jeg bytter og får en ny med pixelfejl igen, måske flere end 2. så jeg ringede tilbage og forhandlede rabatten til 650 kr som jeg fik indsat på min konto efterfølgende.

den ene pixelfejl er i midten men svær at få øje på. den anden er større ogplaceret nede ved højre del og kan sagtens ses hvis man kigger nøje fra 2-3 meters afstand.

jeg sidder nu og tænker på om jeg har truffet det rette valg og kunne evt tænke mig at vide om andre har købt noget fra laptop.dk som de har haft fejl på. hvordan retur proceduren foregik osv.

var de 650 kr rabat en god elle dårlig beslutning? 

Til top Vis superman2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af superman2006

Bjørn B
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 17 August 2003
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Hej.

Tja det er vel smag og behag om det er det rette valg du har taget, jeg ville have sendt den tilbage og fået mine penge igen og så købt samme skærm en andet sted, så vidt jeg ved har man 14dage´s returret ved Online handel er dog ikke sikker, men jeg ville ikke kunne leve med døde pixels på sådan en fed skærm.

Til top Vis Bjørn B's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Bjørn B

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:17 | IP-adresse registreret  

Du har jo 14 dages fuld returret ved online køb, men står derved selv for forsendelsesomkostninger. Har Samsung selv sagt at skærmen kan laves under reklamationsretten ville jeg klart benytte mig af det, hvis de kræver penge, ville gøre brug af returretten. Personligt ville jeg ikke acceptere pixelfejl på et så dyrt tv.
Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

Denon2200
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2005
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:20 | IP-adresse registreret  

Personligt syntes jeg det var en dårlig beslutning! Nu ved jeg ikke hvor dyrt tvét var men jeg ville ikke kunne leve med pixel fejl. Hvis jeg så en film ville jeg sidde og kigge på den døde pixel hele tiden og blive mere og mere irriteret over den!

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:22 | IP-adresse registreret  

Supermann2006

Jeg ville aldrig kunne leve med de pixel fejl, man spotter dem konstant - retur. Det kan du jo heller ikke selv, dybest inde er du hamrende irriteret over det hele. Du har købt et rigtig lækkert produkt, det skal da være fejlfrit.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

rattanhuset
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2003
Lokalitet: Jylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:23 | IP-adresse registreret  

Denon2200 skrev:
Personligt syntes jeg det var en dårlig beslutning! Nu ved jeg ikke hvor dyrt tvét var men jeg ville ikke kunne leve med pixel fejl. Hvis jeg så en film ville jeg sidde og kigge på den døde pixel hele tiden og blive mere og mere irriteret over den!

Jeg ved ikke hvordan det er indenfor tv ang pixelfejl, men da jeg købte min pc fladskærm, for snart en del år siden, 4 tror jeg efterhånden, fik jeg afvide at man måtte leve med hvis der var under 5 pixelfejl på skærmen.

Dette kan selvfølgelig godt være blevet lavet om mange gange siden, men sådan har det i alle tilfælde været.

- Heldigvis er der ingen fejl på denne skærm

Michael

Til top Vis rattanhuset's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af rattanhuset

notional
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 09 Juni 2004
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:29 | IP-adresse registreret  

rattanhuset skrev:

Denon2200 skrev:

Jeg ved ikke hvordan det er indenfor tv ang pixelfejl, men da jeg købte min pc fladskærm, for snart en del år siden, 4 tror jeg efterhånden, fik jeg afvide at man måtte leve med hvis der var under 5 pixelfejl på skærmen.

Dette kan selvfølgelig godt være blevet lavet om mange gange siden, men sådan har det i alle tilfælde været.

- Heldigvis er der ingen fejl på denne skærm

Michael

Det er idag individuelt ikke bare for hver producent, men også for hver serie/model. De dyre modeller er ikke nær så tolerante som de billige modeller f.eks.

Men køber man online bruger man bare sin returret på 14 dage. Køber man den i butikken, kan man jo bede om at se den først, vil de ikke det, så tager man bare sine penge med et andet sted.

Til top Vis notional's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af notional

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 02:37 | IP-adresse registreret  

ok men de er ikke synlige fra sofa afstand men kun hvis man kommer tættere på og kigger.

jeg diskuterede det med min bror som sagde at det var bedre at få 650 tilbage istedet for at bruge måske det dobbelte(ellere mere) på forsendelsen og risikere at få et nyt med pixelfejl og måske endda flere...jg fandt også ud af at skærmen var en parallel import men der står på deres hjemmeside at der er 1 års garanti dansk garanti på.jeg kiggede på hifipriser.dk og de så ok ud med stjerner,e-mærke osv.

jeg tror at jeg benytter mig af retur-retten og returner skærmen. køber den måske et andet sted.kan nogle forhandler anbefales? helst med dansk garanti.

er denne samsung model bedre end pioneer pdp-436xde? jeg har kabeltv og selector så grunden til jeg ik valgte pioneeren var fordi jeg læste herind eat jeg ik ku bruge dvb-t box til noget. er der evt nogle som har erfaringer med begge skærme, samsung LE-40M61B og pioneer pdp-436xde?

Til top Vis superman2006's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af superman2006

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 08:53 | IP-adresse registreret  

Hvis du ikke skal bruge DVB-T har Pioneer jo også 436FDE - det er samme skærm.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

superman2006
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 10:49 | IP-adresse registreret  

men den ka da ik så meget som xde

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:37 | IP-adresse registreret  

Nogen som kan fortælle lidt om pixelfejl? Evt et billede? Kan det godt komme efter noget tid? og hvordan undgår man dem.

Til top Vis Leff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leff

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:01 | IP-adresse registreret  

Samsung har iflg. deres hjemmeside garanti mod lysende pixelfejl på alle skærme. Da der er tale om en garantisag, skal sælgeren afholde forsendelsesomkostningerne! Dette fremgår af reglerne for e-handelsmærket, som de reklamerer med:

http://www.e-maerket.dk/sw159.asp

Citat: "Hæver køberen handlen eller skal der ske afhjælpning, skal den erhvervsdrivende godtgøre køberens rimelige udgifter til at returnere ydelsen. "

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

spilfair
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Oktober 2005
Lokalitet: Sønderjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

Ville personligt straks returnere skidtet hvis fejlen er synligt i almindelig synsafstand. Fejl man kun kan se på 10 cm afstand med en lup er vel ligegyldige. 

Men du har jo lavet en aftale med forhandleren og fået kompensation. Så bordet fanger vel !

Til top Vis spilfair's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af spilfair

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:37 | IP-adresse registreret  

Citér:
den ene pixelfejl er i midten men svær at få øje på. den anden er større ogplaceret nede ved højre del og kan sagtens ses hvis man kigger nøje fra 2-3 meters afstand.

Hvis den ene er større, så er der enten tale om et cluster af pixelfejl eller en hel pixel frem for en subpixel. Lige meget hvad bør pixelfejl-reglerne dog tjekkes for den enkelte skærm og først herefter kan man afgøre om garantien dækker eller ej. Der er naturligvis undtagelser ved specielle aftaler, men set ud fra et generelt synspunkt, følger man nogle typeregler og klassifikationer, som angives efter ISO standarder.

På dansk betyder det, at man kan slå en skærm og og se, hvilken ISO standard den følger og derefter tjekke op på, hvad der dækkes under denne ISO standard.

Citér:
Nogen som kan fortælle lidt om pixelfejl? Evt et billede? Kan det godt komme efter noget tid? og hvordan undgår man dem.

Pixelfejl kommer af døde transistorer. Der findes to typer pixelfejl, alt afhængig af fejlen på transistoren. De kan enten dø fuldstændig eller de kan miste evnen til at få kommandoer, således at de forbliver aktiveret konstant. Man kan ikke tage det over en kam og sige, at den ene slags skaber en lysende pixelfejl eller en sort pixelfejl, for det afhænger af paneltypen og heraf de flydende krystallers udgangspunkt.

Pixelfejl forekommer typisk under produktionsprocessen. Risikoen for, at de opstår efterfølgende er meget lille og du behøver som sådan ikke være nervøs, hvis du først har modtaget et sundt eksemplar. Der er dog altid et godt argument for at vælge kvalitetsskærme - der er naturligvis mange – og det er som følger. Hvis Samsung f.eks. producerer 1000 paneler, og de 800 af dem har mellem 0-2 pixelfejl (fiktivt eksempel), så kan de således betegnes som klasse 1 paneler. De resterende 200 har måske flere fejl. Det behøver ikke nødvendigvis at være pixelfejl, men så kan baggrundsbelysningen være inhomogen eller også kan det være noget helt tredje. Disse paneler sættes så prismæssigt lavere og dem kan lavpris producenter overveje, hvis de vil have virkelig billige skærme.

Det er f.eks. også grunden til, at Dell har store problemer med mange af deres computermonitors selvom de er baseret på præcis samme paneler, som mange andre skærme, der ikke har tilsvarende problem.

Sokralex
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005
Lokalitet: Sverige
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 19:23 | IP-adresse registreret  

Jeg ville have fået pengene retur ... og købt det et andet sted !!

Men hvis forhandleren nu har ret til ikke at tage produktet retur på grund af kompensation ,ville jeg faktisk benytte mig af Samsungs tilbud og slå koldt vand i blodet i en måned !!!!

Hvad er en måned i forhold til flere år hvor du kigger på pixel fejl

Du kan jo gå i biografen for dine 650,- i den måned Samsung reparerer  

Til top Vis Sokralex's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Sokralex

Lynge
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005
Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:00 | IP-adresse registreret  

Sokralex skrev:

Du kan jo gå i biografen for dine 650,- i den måned Samsung reparerer  

Han skal selv betale for fragt til værksted

Til top Vis Lynge's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Lynge

NillerViborg
Lukket konto
Lukket konto

Sound2Vision/LC Audio. Efter eget ønske!

Bruger siden: 17 Februar 2005
Lokalitet: Midtjylland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 23:16 | IP-adresse registreret  

Jf. gældende BFE bestemmelser, skal kunden i rimelig grad holdes udgiftsfri i forbindelse med reklamationer der skal garanti-behandles. Problemet er så blot at l**tet er parallel-importeret, og derved kan Samsung Danmark, der ikke har importeret skærmen undslå sig BFE-retningslinierne idet det er enten forhandler eller importør der skal afholde omkostninger i forbindelse med garanti-sager. I dette tilfælde altså din forhandler der selv har hentet i tyskland.

- Derfor er der en del der ikke bryder sig om parallel-import...

Lars / Viborg

Til top Vis NillerViborg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af NillerViborg

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Lokalitet: Århus
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 02:24 | IP-adresse registreret  

phuha, jeg sidder sku og bliver helt deprimeret på dine vegne.

hvis jeg var dig ville jeg smutte ned i kiosken og leje en god dvd.

købe en kasse pilsner.en karton smøger og bruge resten på lykkepiller(hvis der er penge tilbage!!)

jeg har selv idag lige lavet en bule i vores fine familieracer.men det var alligevel en lille trøst, at læse om "uheldige dig".for min bil kan laves igen!!!.(hvorfor køre mercedes eller audi, når man kan spare 650kr på en toyota!!)

var de 650 kr rabat en god elle dårlig beslutning? 

hvad tror du selv!!(op med humøret, den er alligevel forældet om 5 år.!?

Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 07:43 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
Hvis du ikke skal bruge DVB-T har Pioneer jo også 436FDE - det er samme skærm.

Øh Pioneer laver da kun plasma, så hvordan kan det være samme skærm?

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Kjeldbjerg25
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Januar 2006
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 12:52 | IP-adresse registreret  

Han mener jo nok at Xde og Fde er samme skærm, bortset fra dvb-t.

Og svjv er det yderst sjældent med pixelfejl, så få den byttet eller repareret , det sker ikke igen
Til top Vis Kjeldbjerg25's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Kjeldbjerg25

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes