Tilbage til HIFI4ALL.DK 19. juni 2026 | 00:43   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Bedste lcd til prisen? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Side af 2
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 05 Februar 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:38 | IP-adresse registreret  

Kom med jeres bud? har ikke så meget forstand på det:) det skal self være hd ready.

Hvad betyder responstiden? Nogen ting man skal være særlig opmærkesom på når man køber et lcd?:)
Leff.

Til top Vis Leff's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Leff

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 06 Maj 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:47 | IP-adresse registreret  

Medmindre du simpelhen bare MÅ ha' et LCD TV, vil jeg anbefale dig at vente.

Alle (incl. Pioneer, Panasonic og Samsung) LCD-TV står simpelthen for dårligt, der er for meget støj, for meget ghosting (for langsom opdateringshastighed), farverne er dårlige, den hvide farve skriger/skærer i øjene, og den sorte er grå med et hvidt skær.

Nu er der en masse som vil påstå, at det er fordi skærmene afslører et dårligt input signal, men f.eks. projektorer har aldrig haft lignende problemer.

Så medmindre du brænder for at få det store monster-CRT tv ud af stuen, eller konen har vundet i lotto, så vent nogle år indtil skærmene er blevet bedre.

Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:50 | IP-adresse registreret  

Regner med at jeg vil ha et her engang efter sommerferien. Har lige fået xbox, så ku godt tænke mig noget ordentlig at spille på:) Jeg sys da billedet er pænt på dem jeg har set, men nu kender jeg ik lige så meget til fladskærms tv, vil bare være sikker på at jeg får det bedste til prisen.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

Til prisen vil jeg sige samsung f.eks. den sorte 27", der hedder R51 til efternavt til ca. 6200,- er et godt køb, hvis altså man SKAL ud og brænde penge af...
Til top Vis David's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af David Besøg David's Websted

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 15:55 | IP-adresse registreret  

Okay, der går nok lidt, bare lige rart at vide hvad der er in:)  bliver de dyrere eller billigere når man kan se hd kvali på fx dr?

lunddal
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 02 Februar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:33 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Alle (incl. Pioneer, Panasonic og Samsung) LCD-TV står simpelthen for dårlig

Øhh, Pioneer laver ikke LCD-TV.
Til top Vis lunddal's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af lunddal

Toftdahl
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 Februar 2006 kl. 17:39 | IP-adresse registreret  

Leff

Samsung og LG er altid i den bedste ende - så kommer der de andre som før nævnt i tråden, de er dyrere og Pioneer er vel nok toppen.
Muligheden er at købe det her hjemme, hvor service og garanti er i top og nemt, samt under forhold vi kender. Er man i sparehjørnet så er www.digitalo.de et anerkendt firma her i trådene. Så er der vel kun tilbage at sige, at man skal sørge for at købe de sidste nye modeller, da de løbende bliver forbedret og optimeret. Og bedst hvis man kan vente lidt endnu, det bliver endnu bedre og billigere, fladskærmene mangler stadig lige det sidste.

Med venlig hilsen

Jørgen Toftdahl

Til top Vis Toftdahl's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toftdahl

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 20:10 | IP-adresse registreret  

Oki. Tak for svarende, tror jeg venter lidt så..
Men hvad betyder det der Responstid fx 8ms og 16ms?
Og tror i det bliver billiger eller dyrere når Hd kvali kan ses via antenneforeningen?

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 Februar 2006 kl. 20:21 | IP-adresse registreret  

lunddal skrev:
David skrev:

Alle (incl. Pioneer, Panasonic og Samsung) LCD-TV står simpelthen for dårlig

Øhh, Pioneer laver ikke LCD-TV.

Det var lige en taste fejl, de nøjes med HD-plasma...

btrader
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2005
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 02:35 | IP-adresse registreret  

et godt bud er også det tilbud de kører med i bilka fortiden.køb 2 lcd  skærme og få en dvd afspiller med i prisen!!!.og så bruger de endda kun 12 volt og 10watt

Til top Vis btrader's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af btrader

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:00 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Alle (incl. Pioneer, Panasonic og Samsung) LCD-TV står simpelthen for dårligt, der er for meget støj, for meget ghosting (for langsom opdateringshastighed), farverne er dårlige, den hvide farve skriger/skærer i øjene, og den sorte er grå med et hvidt skær.

En gang gedigent vrøvl!

1: Pioneer laver slet ikke LCD - så dit grundlag for udtalelsen er lidt "tvivlsomt"

2: Prøv at kaste et blik på de gode skærme (f.eks. Samsung LE40M61B) - den står imponerende godt.

Ja - et CRT-tv kan på mange måder være flottere - og Ja - der kommer hele tiden bedre skærme - også om 10 og 20 år, så man kan altid vente på noget bedre, men LCD er idag kommet så langt, at de gode skærme bestemt er værd at se på.

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Leff skrev:

Kom med jeres bud? har ikke så meget forstand på det:) det skal self være hd ready.

Hvad betyder responstiden? Nogen ting man skal være særlig opmærkesom på når man køber et lcd?:)
Leff.

Hvilken størrelse/prisklasse taler vi? De findes fra 5" (eller mindre) til 63" - og med deraf svingende priser....

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 13:06 | IP-adresse registreret  

Toftdahl skrev:

Leff

Samsung og LG er altid i den bedste ende - så kommer der de andre som før nævnt i tråden, de er dyrere og Pioneer er vel nok toppen.

Pioneer laver kun plasma - ikke LCD. Nu er smag og behag jo forskellig, men da jeg forleden sammenlignede Pioneers 50" topmodel (plasma) med Samsungs LE40M61B, var min umiddelbare reaktion, at Samsung'en var bedst. De blev sammenlignet på et (mindre godt) antennesignal med en tenniskamp. Striberne "blafrede" på Pioneer, men stod helt roligt og skarpt på Samung'en.

Jeg indrømmer, at det var et meget spinkelt grundlag at sammenligne på, men det viste mig, at man ikke skulle forkaste LCD uden at have sammenlignet grundigt - for de er ved at være konkurrencedygtige på billedkvalitet.

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:02 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
David skrev:

En gang gedigent vrøvl!

1: Pioneer laver slet ikke LCD - så dit grundlag for udtalelsen er lidt "tvivlsomt"

2: Prøv at kaste et blik på de gode skærme (f.eks. Samsung LE40M61B) - den står imponerende godt.

Ja - et CRT-tv kan på mange måder være flottere - og Ja - der kommer hele tiden bedre skærme - også om 10 og 20 år, så man kan altid vente på noget bedre, men LCD er idag kommet så langt, at de gode skærme bestemt er værd at se på.

Hvis nu jeg synes at de allesammen, HD-plasma som LCD, står af helvede til, så er det vel op til mig.

Jeg tror på at det nok skal komme, men vi skal have opløsningen op (en 2048x1536 standard er et bud) og opdateringshastigheden skal meget længere ned. Der er på alle skærme stadig tydelig pixelering, og prøv at se en fodboldkamp - det er lige til at brække sig over...

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:39 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Hvis nu jeg synes at de allesammen, HD-plasma som LCD, står af helvede til, så er det vel op til mig.

Jeg tror på at det nok skal komme, men vi skal have opløsningen op (en 2048x1536 standard er et bud) og opdateringshastigheden skal meget længere ned. Der er på alle skærme stadig tydelig pixelering, og prøv at se en fodboldkamp - det er lige til at brække sig over...

Ja - men når der står spørges til LCD - og du blander det hele sammen - gør det ikke svaret specielt brugbart. Havde du skrevet, at du ikke brød dig om fladskærme overhovedet, uanset teknologi, kunne spørgeren forholde sig til det - omend det ikke besvarer hans spørgsmål.

Mht. "prøv at se en fodboldkamp - det er lige til at brække sig over...", er jeg helt enig - jeg kan heller ikke fordrage fodbold

Til gengæld kunne det være, at du skulle kaste et fornyet blik på skærmene - der er sket meget i løbet af det sidste år!

David
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 15:52 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
David skrev:

Ja - men når der står spørges til LCD - og du blander det hele sammen - gør det ikke svaret specielt brugbart. Havde du skrevet, at du ikke brød dig om fladskærme overhovedet, uanset teknologi, kunne spørgeren forholde sig til det - omend det ikke besvarer hans spørgsmål.

Mht. "prøv at se en fodboldkamp - det er lige til at brække sig over...", er jeg helt enig - jeg kan heller ikke fordrage fodbold

Til gengæld kunne det være, at du skulle kaste et fornyet blik på skærmene - der er sket meget i løbet af det sidste år!

Jeg kan sku' særdeles godt lide fladskærme - det fylder jo ingenting i forhold til CRT-baserede skræme! Men jeg kan ikke lide billedet...

Skal vi blande det hele mere sammen, så synes jeg stadig plasma ser mere ægte og naturligt ud i forhold til LCD pga. sidstnævntes sort/hvid gengivelse og langsomme opdateringshastighed.

Hvis du ikke kan lide fodbold, så se tennis, gerne på grus eller græs, så kan du lege "find bolden"... hehehe... det er bare for dårligt når skærmene stadig koster det de gør...

Jeg kigger på LCD-skæme hver gang jeg er i byen og gå en tur, dvs. ca. 2 gange om måneden, så jeg er helt med... Og jeg synes stadigvæk at de nye modeller er ringe...

Der er dømt hovedpine indenfor 20 minutter pga. at den hvide farve skærer i øjnene, som en punktsvejser!!!

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:59 | IP-adresse registreret  

David skrev:

Skal vi blande det hele mere sammen, så synes jeg stadig plasma ser mere ægte og naturligt ud i forhold til LCD pga. sidstnævntes sort/hvid gengivelse og langsomme opdateringshastighed.

Hvis du ikke kan lide fodbold, så se tennis, gerne på grus eller græs, så kan du lege "find bolden"... hehehe... det er bare for dårligt når skærmene stadig koster det de gør...

Jeg kigger på LCD-skæme hver gang jeg er i byen og gå en tur, dvs. ca. 2 gange om måneden, så jeg er helt med... Og jeg synes stadigvæk at de nye modeller er ringe...

Der er dømt hovedpine indenfor 20 minutter pga. at den hvide farve skærer i øjnene, som en punktsvejser!!!

Jeg stod i lørdags og så tennis på en Samsung LE-40M61B - det klarede den flot og overbevisende - og bedre end den 50" Pioneer plasma, der hang ved siden af. Jeg tror derfor, at du har set på de "forkerte" skærme - de gode LCD idag er faktisk blevet ganske gode.  For ca. 1 år siden kiggede jeg på en 32" LCD i samme prisklasse som ovennævnte Samung (der er 40") - den var ikke værd at se på, men udviklingen i mellemtiden har ændret min opfattelse.

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:06 | IP-adresse registreret  

Det med fodbold kampen og tennis kæmpen kan vel være helt lige meget? det var vel ikke i hd kvali?
Er det dumt at købe en med 16ms responstid?(aner ikke hvad det er)

Leff
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:07 | IP-adresse registreret  

kaso skrev:
Leff skrev:

Leff.

Hvilken størrelse/prisklasse taler vi? De findes fra 5" (eller mindre) til 63" - og med deraf svingende priser....

27" - 32" :)

Rizzo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2004
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:13 | IP-adresse registreret  

Drenge, drenge, prøv nu at holde tonen, og lad os hjælpe Leff med at finde den bedste løsning til HAM frem for at I kaster mudder på hinanden.

MIN! opfattelse af LCD er, at du efterhånden godt kan få et godt tv til ca. 6k for 26" eller ca. 10k for 32". Personligt sværger jeg til Samsung, dels pga. det gode renomme de har herinde, og fordi de har et, i mine øjne, pænt design.

Selv har jeg modellen Le-32M51 B som har samme panel som LE-32R51B - du kan finde en laaaaang tråd om sidstnævnte her på forum. Det er et fortrinligt tv, hvis du parrer det med et ordenligt signal, dog skal man ikke sidde nærmere end 2,5 - 3,0 m fra skærmen ved 32" modellen - ellers begynder kvaliteten at være utilstrækkelig ( i hvert fald til mine standarder  ) - hvis du "fodrer" dette tv med et ordentligt signal fra en DVD (HDMI eller component fra en GOD dvd-spiller) kan du sagtens sidde 2 m fra skærmen og stadig synes godt om billedet. Fænomener som ghosting skal du kigge længe efter, det værste man finder er nogle pixeleringer af og til.

Jeg kan kun give toftlund ret i, at tyskland er en mulighed når der skal spares penge - tag dig dog i agt: Ofte er de store LCD-firmaer under ´pres og kan ikke levere tv'ene til forhandleren til tiden - i sådanne situationer er det MEGET nemmere at tale med en dansk forhandler.

Mit bud på "best buy LCD": Samsung Le-32R51B

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=139968

Skulle du ligge inde med 3.000 kr mere til formålet, bør du gå efter en nyere generation af samsungs prisbelønnede tv:

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=172705

Billedet burde være noget bedre på dette, men jeg har desværre kun set 40" modellen af samme tv.

mvh

Pioneer DV668AVi
Vil mægtig gerne ha B300XS
Mit anlæg?
Til top Vis Rizzo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Rizzo

Side af 2 Næste >>
  Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum