Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 04:15   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-23R51B som pc-monitor? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:13 | IP-adresse registreret  

Hey!

Jeg har nu en Samsung 913N Syncmaster 19" LCD skærm til min computer, som står i soveværelset. Jeg kunne dog godt tænke mig at have et LCD tv i soveværelset, så jeg kunne ligge og se tv om aften

Jeg fik så den ide at montere den på væggen over mit skrivebord i en svingarm, så jeg om dagen kan bruge tv´et som pc-monitor og når jeg ville se tv, så kunne jeg vippe den ud på en arm så den blev vinklet over mod min seng og så se tv på det.

Jeg har kigget lidt på Samsung LE-23R15B, som jo ville være en passende størrelse til både pc-monitor og som lille tv.

Er det noget i kan anbefale? Fx hvis i har erfaringer med at bruge en WS skærm som computer-monitor, hvordan det er osv? Jeg gamer generelt ikke særlig meget, men arbejder mest i Windows med diverse ting.

Kan man, med PiP, både se TV og rode med computer på samme skærm samtidigt?

Er der evt en bedre skærm til prisen eller har I andre indvendinger?

Så lige til sidst, så ville jeg høre om I ca ved hvad sådan en vippe/sving-arm koster. Når jeg bruger den til pc skal skærmen kunne være fladt op af væggen, men når jeg skal se tv fra sengen, så skal den kunne trækkes ud og vinkles derover.

På forhånd tak.

oo27
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004
Lokalitet: Århus
Status: Offline
Sendt: 08 Februar 2006 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Hejsa.

Tror det vil fungere helt fint som både PC skærm og TV om aftenen. Jeg har samme skærm i 32" udgaven og den klarer fint opgaver som alm. word, excel og surfing på nettet da den er sluttet til min HTPC i stuen.

Det eneste du lige skal være obs på er at 23" udgaven som du kigger på ikke har DVI eller HDMI så den er ikke helt vildt fremtids sikret mht. HD Ready etc. Men så længe det er til soveværelset kan jeg ikke se det helt store problem i det Dog har den nye "skrabede" udgave LE-23T51 dvi indgang. Om du så kan lide den mat sorte finish med højtalere i siden er en anden side af sagen - jeg er personligt ikke så vild med den.

Har selv planer om samme tv som dig til soveværelset men syns simpelthen prisen er for høj lige pt.

Mht. svingarm til ophæng findes der en del rundt på nettet fra ca. 300 og opad. Ved ikke om der skal bruges VESA 100 eller VESA 200 beslag til 23" udgaven - til mit eget 32" er det VESA 200.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes