| Forfatter |
|
Makrelsalat Forum Bruger

Bruger siden: 12 Maj 2005 Lokalitet: Odense
Status: Offline Indlæg: 992
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 16:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Mine svigerforældre søger et nyt TV, da de snart skal flytte i nyt hus. De vil meget gerne have et fladskærms TV på mindst 37". Der er ca. 3 meter til fjernsynet. TV'et skal primært bruges til at se alm. TV på og en enkelt DVD ind imellem. Jeg kender ikke forskellene mellem LCD og Plasma, så det ville være dejligt at få at vide.
Hvad skal de gå efter?
Håber på en masse feedback!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Slet ingen hjælp at hente?
Har hørt at vi skal gå efter et LCD, da det er bedre teknologi... __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
kvestergaard Forum Bruger

Bruger siden: 24 Januar 2004 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 339
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
Har hørt at vi skal gå efter et LCD, da det er bedre teknologi... |
|
|
LCD er ikke bedre teknologi, det er en anden teknologi end plasma og den har sine fordele ligesom den har sine ulemper. Plasma er efter min mening mere velegnet til TV-brug end LCD (det har de demoer jeg har set i hvert fald vist). Hvis dine svigerforældre har råd til det, vil jeg anbefale at I går efter et Pioneer 406XDE (43" plasma m/ digital tuner) eller evt. 406FDE (samme skærm som XDE men uden digital tuner og et par andre ting) som er lidt billigere end XDE modellen. De går helt sikkert ikke forkert med et af dem, men prisen er selvfølgelig også rimelig høj (+/- 30k).
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 08 Februar 2006 kl. 20:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat skrev:
|
Har hørt at vi skal gå efter et LCD, da det er bedre teknologi...
|
|
|
Prøv en gang at søge lidt - der er tonsvis af tråde med det samme spørgsmål.
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 19:54 | IP-adresse registreret
|
|
|
Okay.. Tak for svarene!
Har fået et budget: Omkring de 15.000... Ved godt det ikke er meget, men de har desværre brugt alle deres penge på nyt hus! Evt. skal vi sætte størrelsen til 32", da dette også kan gå...
Jeg har kigget lidt på hifipriser.dk, hvor de har nogle forskellige bud...
Svigermoderen kan godt lide Samsung LE-32R51B (kan dette fås i helt sort?), da hun synes det er pænt med den trekant for neden.
Hvad skal de gå efter? Og tak for de kommende svar! 
__________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
Toftdahl Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1593
|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 20:00 | IP-adresse registreret
|
|
|
Makrelsalat
Der er så mange tråde igang om emnet - så det jeg skrev i går er hermed klippet og klistret.
Samsung og LG er altid i den bedste ende - så kommer der de andre som før nævnt i tråden, de er dyrere og Pioneer er vel nok toppen. Muligheden er at købe det her hjemme, hvor service og garanti er i top og nemt, samt under forhold vi kender. Er man i sparehjørnet så er www.digitalo.de et anerkendt firma her i trådene. Så er der vel kun tilbage at sige, at man skal sørge for at købe de sidste nye modeller, da de løbende bliver forbedret og optimeret. Og min personlige holdning er - bedst hvis man kan vente lidt endnu, det bliver endnu bedre og billigere, fladskærmene mangler stadig lige det sidste.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl
|
| Til top |
|
| |
Makrelsalat Forum Bruger

|
| Sendt: 10 Februar 2006 kl. 20:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Toftdahl skrev:
Makrelsalat
Der er så mange tråde igang om emnet - så det jeg skrev i går er hermed klippet og klistret.
Samsung og LG er altid i den bedste ende - så kommer der de andre som før nævnt i tråden, de er dyrere og Pioneer er vel nok toppen. Muligheden er at købe det her hjemme, hvor service og garanti er i top og nemt, samt under forhold vi kender. Er man i sparehjørnet så er www.digitalo.de et anerkendt firma her i trådene. Så er der vel kun tilbage at sige, at man skal sørge for at købe de sidste nye modeller, da de løbende bliver forbedret og optimeret. Og min personlige holdning er - bedst hvis man kan vente lidt endnu, det bliver endnu bedre og billigere, fladskærmene mangler stadig lige det sidste.
Med venlig hilsen
Jørgen Toftdahl |
|
|
Tak for svaret Toftdahl! 
Heldigvis skal de ikke ud og købe fjernsyn lige med det samme... Tror det bliver i sommerferien, men derfor er det alligevel meget rart at vide hvad man skal gå efter, og derfor må der gerne komme forslag til dette!  __________________ Med venlig hilsen
Rasmus
|
| Til top |
|
| |
CarrotMan Forum Bruger

Bruger siden: 13 Juli 2003 Lokalitet: Stor-København
Status: Offline Indlæg: 3141
|
| Sendt: 12 Februar 2006 kl. 13:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis de først skal bruge det i sommerferien så vent. Der er VM til sommer, så der kommer helt sikkert en masse gode TV-tilbud senere på året
/U. __________________ DIY-blog
|
| Til top |
|
| |