| Sendt: 16 Februar 2006 kl. 11:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg står kraftigt og overvejer at køre et smut syd for grænsen og hente mig et Samsung 32" LCD (LE-32R51B) Jeg har derfor været i kontakt med både sælgeren fra Tyskland samt Samsung Nordic for at høre hvordan det forholder sig med garanti på fjernsynet..
Fra Samsung Nordic fik jeg at vide at garantien dækker herhjemme blot et af de nordiske lande (Danmark/Norge/Sverige) var nævnt på garantibeviset, samt at det var udfyldt af forhandleren og jeg selvfølgelig havde købskvitteringen.. Af sælgeren i Tyskland fik jeg oplyst at det var en 2-årig international EU-garanti. Om han så mener europa-garanti eller garanti i EU-landende vides ikke, men Danmark er jo begge dele.. Tror i garantien vil dække reparationer udført herhjemme nu når ingen af de nordiske lande er nævnt specifikt??
Desuden blev jeg oplyst af Samsung Nordic at fjernsyn købt i udlandet ikke er omfattet af deres nul-tolerance overfor pixelfejl.. Så er mit spørgsmål, hvor stor er risikoen for at der er pixelfejl?? Jeg syntes da ikke det er noget man hører så meget om alligevel..
MVH Jakob Jensen
|