| Forfatter |
|
bettejensen Forum Bruger

Bruger siden: 13 Januar 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 27
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 18:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja som overskriften siger, er der digitaltuner i Samsungs LE-32R51B så det er forberedt for udsendingen af digitalt tv-signal fra den 1. april 2006??
MVH Jakob Jensen
|
| Til top |
|
| |
Transient Lukket konto

dobbeltprofil!
Bruger siden: 12 September 2003 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 506
|
| Sendt: 18 Februar 2006 kl. 19:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej !
Nej, som 99 % af markedets fladskærme er der ikke digitaltuner. Du skal investere i en løs setbox for at modtage det digitale tv signal. Mener at den kommer til at koste ca. 1000,-
bettejensen skrev:
|
Ja som overskriften siger, er der digitaltuner i Samsungs LE-32R51B så det er forberedt for udsendingen af digitalt tv-signal fra den 1. april 2006??
MVH Jakob Jensen |
|
|
__________________ Mit legetøj
" Hør ikke på andre, men brug dine egne ører "
Mvh Transient
|
| Til top |
|
| |
bettejensen Forum Bruger

|
| Sendt: 19 Februar 2006 kl. 02:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Sådan en box.. Hvad er det helt præcist den gør, og hvordan skal den forbindes til fjernsynet?? Forstår jeg det helt forkert hvis jeg antager det er en extern digitaltuner 
MVH Jakob Jensen
|
| Til top |
|
| |
Ramboost Forum Bruger

Bruger siden: 31 Januar 2006 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 18
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:20 | IP-adresse registreret
|
|
|
Ja, det er en ekstern boks som kan modtage digitale signaler. Selve boksen afhænger af hvordan du modtager dine nuværende analoge signaler.
Hvis du har TDC KabelTV kan du købe en Selector til at modtage de digitale signaler. De har den på tilbud i øjeblikket til 595,- kr. fordi de introducerer en ny digital modtager til sommer der er HD-klar. Boksen sørger simpelthen for at modtage de digitale kanalaer der sendes via KabelTV. Disse sendes så til fjernsynet via et SCART kabel.
Jeg ved ikke hvilken boks du skal have fat i hvis du modtager dine signaler fra antenne.
|
| Til top |
|
| |
Clemmensen Forum Bruger

Bruger siden: 30 September 2004 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 332
|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 11:39 | IP-adresse registreret
|
|
|
Du kan købe en udgave af LE32R51B med indbygget DVB-T tuner i England, der burde fungere fint i Danmark.
|
| Til top |
|
| |
bettejensen Forum Bruger

|
| Sendt: 20 Februar 2006 kl. 22:55 | IP-adresse registreret
|
|
|
Tak for svarene Så blev jeg da lidt klogere..
Jeg har Telia Stofa kabeltv, og jeg kan læse mig frem til på deres hjemmeside at de udsender deres kanalpakker digitalt (det digitale spejl kalder de det) mod en merpris på 75 kr om måneden.. Men det forudsætter jo også en digitaldekoder! Er der nogen der kan anbefale en dekoder?? Den må osse gerne være lidt fremtidssikret - hvis det da kan lade sig gøre..
MVH Jakob Jensen
|
| Til top |
|
| |
fredace Forum Bruger

Bruger siden: 17 Februar 2006 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
du kan købe boxen for et engangs beløb på 1499 i stofa butikkerne. derefter betaler du, som du selv siger, 75 kr om måndeden for at få stillet "det digitale spejl" af kanalerne til rådighed.
|
| Til top |
|
| |
theben Forum Bruger

Bruger siden: 01 Oktober 2003
Status: Offline Indlæg: 218
|
| Sendt: 21 Februar 2006 kl. 10:57 | IP-adresse registreret
|
|
|