Tilbage til HIFI4ALL.DK 9. juni 2026 | 11:40   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Nyt TV, hvad skal man vælge (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 01 Februar 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:29 | IP-adresse registreret  

Hej

Jeg vil nu udskifte mit 32" Tandberg ( almindeligt TV ) Men skal jeg købe et nyt "almindeligt" TV, eller et fladskærms?

Jeg har på det seneste set en del fladskærms TV hos venner, famile, og kollegaer, og jeg er meget lidt imponeret over billedkvaliteten!

Har set et Samsung i en forretning, hvor der blev afspillet en DVD på, IMPONERENDE billedkvalitet. Har så set samme TV hos en kammerat med et kabel-tv-stik-i r....!! - det så forfærdeligt ud.

Er det sådan at der i demorummene vises "super-DVD'er" på "super-afspillere", for at lokke folk? eller hvordan hænger det sammen?

Hælder pt mest til at købe et "almindeligt" TV. Hvad vil i anbefale? - hvor får jeg mest billed-kvalitet for mine penge?

JH

MichaelWB
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Januar 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:45 | IP-adresse registreret  

Du får nok mest billedkvalitet for pengene i et traditionelt crt, de koster jo ikke så forærdelig meget, tilgengæld fylder de meget set i forhold til hvor stort et billede du får.

Nu skriver du ikke hvorfor du vil udskifte dit nuværende tv, hvis det ikke er defekt ville jeg umiddelbart anbefale dig at beholde det gamle lidt endnu, fladskærmene bliver hele tiden bedre og billigere.

Se hvad der gemmer sig i Pejsestuen
Til top Vis MichaelWB's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af MichaelWB

Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Februar 2006 kl. 21:56 | IP-adresse registreret  

Det er som sådan ikke defekt, men efter at have investeret i dyre kabler ( scart/antenne ) er det blevet tydeligt at det 5 år gamle ( billige ) Tandberg ikke helt matcher mit øvrige setup. Men måske har du ret i at det kan svarre sig at vente lidt.

JH

Toolate
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter ønske fra bruger!

Bruger siden: 24 Oktober 2005
Lokalitet: København
Sendt: 22 Februar 2006 kl. 22:40 | IP-adresse registreret  

Jeg vil i så fald anb. et Sharp LC26-32-37P50E. Det kører i i opløsning noget der kommer tæt på CRT tvet. Altså så kan det bruges nu med godt billed. Samtidig er det fremtidssikret til HD (720P) da det gennem komponent eller hdmi indgangen tager dette signal.

Cambridge DAC
Panasonic DMR-EH65
Til top Vis Toolate's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Toolate

Sir_Golf_Alot
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 23 Februar 2006 kl. 17:44 | IP-adresse registreret  

Kan man sammenligne HDTV med 16:9 problematikken! - de første 16:9 tv kom for en del år siden, men ingen vil vel i dag kalde 16:9 for standard?

Nu er HD-ready LCD den helt store sællert, men der sker vel en MASSE på dette område inden HD er standarden?

At købe et LCD nu er vel spild af penge? ( sætter billedkvalitet MEGET højere end et smart design )

JH

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes