| Forfatter |
|
NickB Forum Bruger

Bruger siden: 26 Februar 2006 Lokalitet: Aalborg
Status: Offline Indlæg: 56
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 21:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg har længe overvejet en fladskærm, men er på det sidste blevet lidt lun på idéen om en projektor, men hvad koster en billig, men god
projektor?
Samlet for projektor og lærred vil jeg max give omkring 20K, men vil selvfølgelig helst slippe billigere!
Nogle der kan argumentere for/imod en projektor fremfor en LCD/plasma skærm? (skal siges at det nok bliver en LCD hvis det bliver en skærm!)
Og hvordan er alm. tv på en projektor?
På forhånd tak..
-NB
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 21:47 | IP-adresse registreret
|
|
|
jeg henter snart en pioneer 436xde i hamborg til 21700, skal du ha et med
Ellers ville jeg se efter panasonic 900(god til TV) og et lærred
|
| Til top |
|
| |
Kristian T Forum Bruger

Bruger siden: 04 December 2005 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 451
|
| Sendt: 03 Marts 2006 kl. 22:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil ikke anbefale alm. tv via en PJ. På 100" kan du virkelig se hvor dårlig et signal man har og så tror jeg, at man i længden bliver træt af, at se TV på så stort et billede når det ikke er ordentligt . Du skal også kunne mørklægge din stue for at få et ordentligt billede.
En go PJ er f.eks. en Sanyo Z4 den kan fåes i DK nu for ca. 12000.- så skal du regne med 3000-5500.- for en lærred alt efter om du selv kan lave en ramme så kan du købe et "rå lærred dug" og selv lave en ramme, men i en stue vælger de fleste et motor lærred og det koster lidt mere.
Har du mulighed for at mørklægge så er en PJ en fed ting til film. Jeg har selv ca. 100" og det er en rigtig fed oplevelse at se film på et så stort billed men det kræver jo en del af dine omgivelser.
Håber det hjalp dig lidt 
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 00:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg er mere eller mindre enig med ovenstående forslag. Til omkring 12K kan du få en AE-900, Z4 eller evt. en BenQ7700 (hvis du er interesseret i DLP).
Hvis du vil gøre det endnu billigere så er der den altid (ihvertfald herinde) populære Z3 til ca. 7400,- fra Tyskland.
Som allerede nævnt så egner et normalt TV signal sig knap så godt til en projektor.
|
| Til top |
|
| |
hans123 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 1050
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 09:45 | IP-adresse registreret
|
|
|
Fenris skrev:
|
Som allerede nævnt så egner et normalt TV signal sig knap så godt til en projektor.
|
|
|
Tv på projektor kan sagtens blive godt - bare man har et signal fra sat eller selector.
Selv bruger jeg en TDC selector til at se TV på 86'' lærred og det går ganske fint...
Mvh Hans
|
| Til top |
|
| |
Fenris Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Status: Offline Indlæg: 802
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 12:05 | IP-adresse registreret
|
|
|
Nu skrev jeg jo også "normalt TV signal" det er et mindretal, som bruger Selector eller sat;-)
|
| Til top |
|
| |
Sokralex Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 12:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
muligvis hjerne blødning men jeg kan ikke finde ud af at slette dette indlæg hjæææææælp __________________ Mit link
|
| Til top |
|
| |
Sokralex Forum Bruger

Bruger siden: 02 December 2005 Lokalitet: Sverige
Status: Offline Indlæg: 65
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 12:25 | IP-adresse registreret
|
|
|
NickB skrev:
Jeg har længe overvejet en fladskærm, men er på det sidste blevet lidt lun på idéen om en projektor, men hvad koster en billig, men god projektor? Samlet for projektor og lærred vil jeg max give omkring 20K, men vil selvfølgelig helst slippe billigere!
Nogle der kan argumentere for/imod en projektor fremfor en LCD/plasma skærm? (skal siges at det nok bliver en LCD hvis det bliver en skærm!)
Og hvordan er alm. tv på en projektor?
På forhånd tak..
-NB |
|
|
Se evt. mit LINK  __________________ Mit link
|
| Til top |
|
| |
Raskolnikov Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003 Lokalitet: Nordjylland
Status: Offline Indlæg: 4606
|
| Sendt: 04 Marts 2006 kl. 12:53 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg vil sige Sanyo Z4 . 13 K I tc.
__________________ Hands off the compression button music industry!
Hands of the DNR button Blu Ray producers!
|
| Til top |
|
| |