| Sendt: 05 Marts 2006 kl. 19:22 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvis man nu vil have rigtig glæde af et LCD tv, så skal man vel se på digitale signaler. Hos TDC kan man jo købe en selector og på den måde få sit tv-signal digitalt. Det samme gælder hos Canal Digital (som har købt vores antenneforening (GAL i Odense)), men jeg kan ikke helt finde ud af, hvordan tingene hænger sammen.
Hvis man køber/lejer deres box (ala selector), så skal man købe en ekstra tv-pakke (så vidt jeg har forstået). Er det korrekt? Hvad med alle de "alm" kanaler (dr, tv2, tv3, tv4 osv)? Er de automatisk bare med? Og er der nogen ændring i kvaliteten for de kanaler?
Jeg har set, at Loewe laver tv med indbyggede DVB-T/C tunere samt indbygget CI indgang til fx. selectorkort. Vil dette også virke med fx. Canal Digitals "selector"kort? Hvis det virker kan man jo få digitalt signal uden at bruge en selector! Det er sgu da smart! Og hvis det virker, hvorfor har ingen andre LCD skærme denne feature?
Jeg har søgt lidt herinde og så, at en fyr skrev, at han kunne se digitalt dr, dr2 og tv2 med hans Loewe tv, uden kort og uden selector! Hvordan kan det nu være?
Ja, det er mange spørgsmål, men jeg håber nogen kan hjælpe lidt med et par forklaringer osv...
Anders
|