Tilbage til HIFI4ALL.DK 8. juni 2026 | 18:27   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Manual for Sony DVD (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 30 Juni 2003
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 05 November 2003 kl. 13:01 | IP-adresse registreret  

Hej, jeg har købt en Sony DVP-NS930S men der er hverken dansk eller engelsk manual med  Ved nogen hvor jeg finder det?
Til top Vis snebolle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af snebolle

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 05 November 2003 kl. 13:56 | IP-adresse registreret  

prøv www.sony.dk / www.sony.com .   

Hvis du kan finde den kan man skrive til sony selv eller spørge i forretninger!

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 05 November 2003 kl. 14:42 | IP-adresse registreret  

De links du nævner er ikke meget vær.. Jeg er tvunget til at gå til en autoriseret sony forhandler hvis jeg vil have en manual men ved ikke lige hvor de ligger i landet!!

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 05 November 2003 kl. 22:30 | IP-adresse registreret  

Hej Snebolle

Har du købt din Sony DVP-NS930S i Tyskland, siden der ikke er en dansk brugsanvisning med? Du har før skrevet om, du ville købe Sony KV-32FQ85 i Tyskland. Har du fået det købt? Jeg er selv interesseret i FQ85 eller muligvis HQ100. Hvordan synes du tv'et er? Andre anbefaler mig at købe et Philips Pixel Plus tv.

Jeg har et telefonnummer til Sony kundeservice: 4355 7000. Du kan også sende en mail til info@sony.dk

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

Mr.DJ
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 September 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 00:54 | IP-adresse registreret  

Louis, angående Sony's FQ85 tv, så er det endnu ikke kommet på markedet endnu, men skulle være lige på trapperne.

Ud fra min ringe viden, så skulle alle 3 FQ modeller have samme type billedrør, men FQ85 har de seneste billed-optimerings teknikker fra Sony indbygget. Ud af disse nye teknikker er "advanced 100Hz digital motion" nok den mest populære nyhed.

Sony's nye HQ serie har også alle disse nye funktioner indbygget plus de har fået et helt nyt forbedret billedrør med bedre opløsning. Og så skal vi jo heller ikke glemme den første forskel man lægger mærke til, nemlig designet af HQ modellerne.

Om man skal vælge Sony eller Phillips er nærmest blevet en religions krig, men dem der taler for Sony, siger at Sony's design passer bedre ind i de flestes stuer og de skulle også have et mindre "digitalt", og dermed menes mere naturligt, billede iforholdtil Phillips.
Til top Vis Mr.DJ's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr.DJ

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Maj 2003
Lokalitet: Nordsjælland
Sendt: 06 November 2003 kl. 08:31 | IP-adresse registreret  

Snowball jeg har præcis samme dvd, købt i tyskland, så hvis du vil ha´ en kopi, så bare sig.....nååå nej, jeg fik nemlig heller ikke nogen hverken engelsk, eller dansk manual med. Jeg har spurgt om hjælp her i forumet før, uden held
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

Louis
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 04 Maj 2003
Sendt: 06 November 2003 kl. 08:42 | IP-adresse registreret  

Mr.DJ skrev:
Louis, angående Sony's FQ85 tv, så er det endnu ikke kommet på markedet endnu, men skulle være lige på trapperne.

Ud fra min ringe viden, så skulle alle 3 FQ modeller have samme type billedrør, men FQ85 har de seneste billed-optimerings teknikker fra Sony indbygget. Ud af disse nye teknikker er "advanced 100Hz digital motion" nok den mest populære nyhed.

Sony's nye HQ serie har også alle disse nye funktioner indbygget plus de har fået et helt nyt forbedret billedrør med bedre opløsning. Og så skal vi jo heller ikke glemme den første forskel man lægger mærke til, nemlig designet af HQ modellerne.

Om man skal vælge Sony eller Phillips er nærmest blevet en religions krig, men dem der taler for Sony, siger at Sony's design passer bedre ind i de flestes stuer og de skulle også have et mindre "digitalt", og dermed menes mere naturligt, billede iforholdtil Phillips.

Hej Mr.Dj

Tak for dit svar.

Kender du noget til opløsningen på det nye Super Fine Pitch billedrør på HQ100?
Iflg. kataloget er den horisontale opløsning blevet forbedret med 60%. Hvis det har 1400 linier, som på det gamle FQ80'er, må HQ100 vel have 2300 linier? Men mon det  stadig kun har 625 linier ved 100Hz DRC?

Til top Vis Louis's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Louis

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2003 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Louis > Ja har købt min dvd i Tyskland så helt korrekt det er derofr jeg ikke har dansk manual. Hra også bestilt Sony FQ85 men de har ikke fået det på lager endnu.. Jeg synes selv du skal gå ud i butikken og se hvilket fjernsyn du bedst synes om. Det har jeg i hvert fald gjort. Tape Connection sætter forresten forskellige top modeller op ved siden af hinanden så man nemt kan samligne. Bliver vist gjort 10. november.

DonJensen > Så må jeg bare spørge dig hvis der kommer noget jeg ikke kan finde ud af.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2003 kl. 17:35 | IP-adresse registreret  

Hehe ja prøv bare.......jeg synes blot det er mærkeligt at der ikke engang er en engelsk manual med. Så kunne jeg da ha´ klaret mig.
Til top Vis DonJensen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af DonJensen Besøg DonJensen's Websted

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 06 November 2003 kl. 18:31 | IP-adresse registreret  

Ja engelsk er også fint nok til mig. Men jeg prøver lige at undersøge om det ikke er muligt at få..

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2003 kl. 10:28 | IP-adresse registreret  

DonJensen > hos en autoriseret Sony forhandler koster det 100 kr./manual og 200 kr. i fragtomkostninger. Det er alt for meget til at jeg vil betale for det..

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 November 2003 kl. 10:30 | IP-adresse registreret  

men vi kunne gøre det for 150,- hver hvis den ene fik en kopi?

Jeg vil gerne betale det for den, hvis forhandleren kan vise mig en kvittering på at det koster 200kr i fragt. Det kan han ikke, men det kunne da være meget sjovt at spørge 

afm|
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 September 2003
Lokalitet: Fyn
Sendt: 08 November 2003 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

DonJensen -> Der er noget i snakken der!

Det vil jeg sku ha gjordt hvis jeg skulle bruge manuellen!

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 09 November 2003 kl. 13:12 | IP-adresse registreret  

DonJensen > Nu for jeg en Sony F85 tv her i nærmeste fremtid og der mangler garanteret også en manual på engelsk/dansk.

Ang. at fragtomkostninger er på hele 200 kr. kan jeg lige prøve at høre en anden forhandler omkring hvad de siger.

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 10 November 2003 kl. 12:04 | IP-adresse registreret  

DonJensen > Jeg har fået anskaffet mig en elektronisk manual til DVP-NS999ES på engelsk hvis du er interessert i den! Mange af tingene er ens.

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 November 2003 kl. 19:02 | IP-adresse registreret  

Meget gerne

Hvor købte du din afspiller, og er den regionsfri?

Jeg aner ikke om min er, men kunne godt tænke mig at den var/blev det. Og gerne billigere end 500,-

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2003 kl. 09:35 | IP-adresse registreret  

Jeg købte den ved TSN i Tyskland, som sælger dem kodefri. Nye Sony DVD afspiller er vist sværer at lave kodefri så tror desværre ikke du slipper med 500 kr.  Men der kan jo ikke ske noget ved at undersøge det!

Kan du ikke sende en privat besked til mig med din e-mail. Det skal være en hvor du kan modtage 3 MB på.

Søren M
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 18 November 2003 kl. 09:55 | IP-adresse registreret  

DonJensen skrev:

men vi kunne gøre det for 150,- hver hvis den ene fik en kopi?

Jeg vil gerne betale det for den, hvis forhandleren kan vise mig en kvittering på at det koster 200kr i fragt. Det kan han ikke, men det kunne da være meget sjovt at spørge 

Det er da frækt at købe sine varer i udlandet og derefter tro at man kan trække service fra en dansk forhandler... Jeg arbejder for Garmin Danmark og har hver dag opringninger fra folk der har købt deres GPS i udlandet, og svaret er ganske enelt der.

De får lov at betale 195 kroner for en manual plus efterkrav... Det er da fair nok, hvorfor i alverden skulle vi levere en manual til en kunde der aldrig har lagt en krone hos os ???

Til top Vis Søren M's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Søren M Besøg Søren M's Websted

snebolle
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2003 kl. 14:23 | IP-adresse registreret  

I dette her tilfælde er det vist ikke så meget butikkerne man skal give skylden men mere Sony.

Men derfor kan jeg ikke helt forstå din holdning. Hvis jeg nu skal købe batterier til min dvd fjernbetjening og vi siger de koster 20 kr. Så mener du at butikken skal tag 200 kr. for dem fordi jeg ikke har købt afspilleren ved dem? Eller fordi jeg ikke har købt andet i den butik før!!!

DonJensen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 18 November 2003 kl. 17:40 | IP-adresse registreret  

Klart mystisk at sony ikke sender en engelsk manual med.

Fair nok at i skal blive sure over det m.h.t. en manual, så skal man f***** ikke sige at det er fragtomkostninger! For det er da nok den største gang bull****.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes