Tilbage til HIFI4ALL.DK 18. juni 2026 | 22:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: TDC selector og/eller dvb-t (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
clark-kent
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 08 Marts 2006
Lokalitet: Midtjylland
Status: Offline
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:27 | IP-adresse registreret  

Hej

jeg er ved at skulle købe et plasma tv og er ved at være godt forvirret.. jeg har kael tvog har lige købt den selector. det plasma jeg kigger på fåes med og uden DVB tuner.

skal jeg bruge en DVB-tuner når jeg har selector?? får jeg noget ud af at købe et tv med DVB tuner når jeg har kabeltv.

håber at i kan hjælpe mig med at finde ud af om jeg skal bruge en DVB tuner NÅR jeg nu har kabeltv med selector??

Til top Vis clark-kent's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af clark-kent

peterakastorm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2005
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:41 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke at have tuner i dit plasma, hvis du har en Selector.

Men det kan aldrig skade at have det ;)

Til top Vis peterakastorm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterakastorm

Mr_Mo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 April 2005
Lokalitet: København
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:43 | IP-adresse registreret  

Du behøver ikke en DVB tuner, medmindre du har tænkt dig at bruge den. Vil du se TV igennem selector (hvilket jeg formoder, idet du har købt en), så har du ikke brug for en DVB tuner.

Til top Vis Mr_Mo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Mr_Mo

clark-kent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 14:47 | IP-adresse registreret  

hej

mange tak for jeres svar

hvis jeg nu køber et plasma med dvb-tuner kan jeg så se digital tv med kabeltv uden at bruge min selector?? det vil jo gøre at jeg kan "nøjes" med en fjernbetjening. det jeg mener er om at DVB tuneren vil fungere på kabeltv eller om det skal være en selector

er et tv med dvb-tuner bedre stillet i 2009 når der sender 100% digtital i DK? eller har det ikke noget med HD-tv at gøre

digitalt.tv
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:15 | IP-adresse registreret  

Der er forskellige tunere afhængigt af hvor de benyttes. Til kabel-tv skal der er en DVB-C tuner til. Til satellit DVB-S og til almindelig antenne DVB-T tuner.

Du kan, såfremt du kan finde et tv med DVB-C tuner og mulighed for Viaccess cam, godt isætte et TDC Selector programkort og således undgå en Selector boks.

Du har ikke noget at bruge en DVB-T tuner del til, såfremt du har kabel-tv fra TDC.

HDTV er ikke lig med digital-tv som sådan. Til HDTV skal der en helt speciel tuner til, og de er slet ikke på markedet endnu til kabel-tv.

clark-kent
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 08 Marts 2006 kl. 15:19 | IP-adresse registreret  

Hej digitalt.tv

Det var lige det jeg søgte af informationer! mange tak for det. så kan jeg jo roligt købe et tv uden DVB-tuner. 1000tak for hjælpen

digitalt.tv skrev:

Der er forskellige tunere afhængigt af hvor de benyttes. Til kabel-tv skal der er en DVB-C tuner til. Til satellit DVB-S og til almindelig antenne DVB-T tuner.

Du kan, såfremt du kan finde et tv med DVB-C tuner og mulighed for Viaccess cam, godt isætte et TDC Selector programkort og således undgå en Selector boks.

Du har ikke noget at bruge en DVB-T tuner del til, såfremt du har kabel-tv fra TDC.

HDTV er ikke lig med digital-tv som sådan. Til HDTV skal der en helt speciel tuner til, og de er slet ikke på markedet endnu til kabel-tv.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes