Hej therock.
Du skal starte med at undersøge hvad forskellen er mellem LCD og DLP. Der sikkert mange herinde der vil overbevise dig om at det en er bedre end det andet.
Mange ting kan diskuteres, og der er sikkert gode agumenter for både det ene og det andet, men når alt kommer til alt så er det øjet der ser som gør en forskel.
Hvis du starter med at se på den sorte farve i dit billede, så er CRT det bedste dernæst kommer DLP og til sidst LCD, men det betyder ikke at du ikke kan lave sort med en LCD specielt når du kan mørklægge.
Se f.eks billederne hos Bio Jensen.
http://home19.inet.tele.dk/dvdbio/dvdbio/
Nu er det at jeg skal fortælle dig om hvorfor jeg svare på dit indlæg. Jeg hedder John og er indehaver af Quality Screen (www.qualityscreen.dk).
Filmlærredet gør mange gange forskellen, der er mange som har prøvet med alt fra et udspændt lagen til voksdug fra Jysk, intet ondt om dem, men de der invistere i et ordentligt lærred (Stewart, Da-Lite og Quality Screen) de får betydeligt mere ud af deres projektor end ellers.
Jeg har skrevet andet indlæg hvor jeg kort fortalte om mine egne erfaringer med lærred sammen med henholdvis en Panasonic PT-AE300 (LCD) og en Infocus der var mere end dobbelt så dyr. Billede blev bare bedre og bedre.
Så mit slutkommentar vil her være, find en projector der passer til din pengepung, og find et lærred i en ordentlig kvalitet.
Du er meget velkommen til at skrive til mig ang. lærred / priser, og jeg vil også gerne sende dig prøver på forskellige dugtyper.
Med venlig hilsen / Best Regards
Quality Screen
John Sulsbrück Jensen
Lundtofteparken 37
2800 Kgs. Lyngby
Tlf. +45 45 930 832 - Fax. +45 45 930 892
Mob. +45 40 389 862
E-mail salg@qualityscreen.dk
www.qualityscreen.dk