Tilbage til HIFI4ALL.DK 15. juni 2026 | 15:44   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: HD-TV (klip) (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
jon85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Status: Offline
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:34 | IP-adresse registreret  

Hei...

For noget tid siden fandt jeg nogle klip som var lavet til HD-TV, så man virkelig kunne så hvor god billedkvaliteten kunne blive... Nu har jeg så bare glemt hvor det var jeg så det henne, og håbede derfor der var nogen herinde som kunne hjælpe... Jeg mener det var inde på microsoftes hjemmeside, men er ikke sikker...

Håber nogle kan hjælpe...

Til top Vis jon85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jon85

jon85
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 21 August 2004
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Til top Vis jon85's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af jon85

wildstyle
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 04 Januar 2006
Lokalitet: København
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 13:37 | IP-adresse registreret  

Er det dette du tænker på?

http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/content_provid er/film/ContentShowcase.aspx

EDIT:

Hehe, du var lige et skridt foran.
Til top Vis wildstyle's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af wildstyle

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 15 November 2005
Lokalitet: Østjylland
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:28 | IP-adresse registreret  

Du kan evt. også prøve hdclips.net. Der er en del klip, hovedsaligt i *.TS og Mpeg2 format.
Til top Vis VonLarsen's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af VonLarsen

TGSC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:47 | IP-adresse registreret  

Hvordan bruger man Microsoft-klippene til at teste skærme med?

Tekniske aspekter:

1) Hvis man laver en DVD med filerne skal man vel bruge en computer for at afspille dem. Hvilke forretninger (især i København) tillader at man sætter computeren til deres skærme?

2) Hvis man konverterer dem til MPEG2 og laver en DVD med dem så man kan bruge forretningernes afspillere, går der noget tabt, og konverteringen kan introducere nye fejl. Kan man bruge klippene alligevel?

Visuelle aspekter:

3) Hvilke scener er gode til at vise hvilke mangler? Jeg synes især at panoreringer og rotationer hakker på filmene. Er det filmen, afspilleren eller skærmen der er årsagen?

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 17:58 | IP-adresse registreret  

Nu ved jeg ikke lige hvilken hardware du har til rådighed, men det skal være ret kraftigt for at kunne afspille HD materiale uden at tabe frames.

Du kan evt. prøve at installere VLC player (Videolan) som kræver langt færre system ressourcer end WMP.

Har du et Nvidia kort, kan du med fordel bruge deres "Pure Video" software, der dekoder både Mpeg2 og WMVHD direkte på grafikkortet.

TGSC
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 16 Januar 2006
Lokalitet: Stor-København
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 18:37 | IP-adresse registreret  

Min Pentium3 viser 2fps ;-> Mon en P4-2.4GHz med VLC er nok til 720p ?

AlfaViews fremviser-PC (?) i Lyngby er sat til en splitter så den kører på 10 skærme, og der hakker det lidt og især hudfarver står gustent (ikke fordi det er "gustne hudfilm" ;->).
De bruger flere af Microsofts HD-klip. Årsagen kan så være film/afspiller/splitter/skærme.

TapeConnection
Lukket konto
Lukket konto
Lukket efter brugers ønske!

Bruger siden: 30 November 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

VonLarsen skrev:

Du kan evt. prøve at installere VLC player (Videolan) som kræver langt færre system ressourcer end WMP.

Men som til gengæld crusher sort, og generelt giver langt ringere billedkvalitet end Theatertek... Jeg er IKKE den rette at spørge til råds omkring dette emne, jeg blev bare ret overrasket over hvor stor forskel der er på at afspille den samme fil med forskelligt software. Hvis man vil bruge HTPC'en seriøst til HDTV afspilning, kan det absolut godt betale sig at sørge for noget hardware der er kraftigt nok til at afvikle klippene i Theatertek.

Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
Til top Vis TapeConnection's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af TapeConnection Besøg TapeConnection's Websted

VonLarsen
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 17 Marts 2006 kl. 19:53 | IP-adresse registreret  

Otto, TC skrev:

VonLarsen skrev:

Men som til gengæld crusher sort, og generelt giver langt ringere billedkvalitet end Theatertek... Jeg er IKKE den rette at spørge til råds omkring dette emne, jeg blev bare ret overrasket over hvor stor forskel der er på at afspille den samme fil med forskelligt software. Hvis man vil bruge HTPC'en seriøst til HDTV afspilning, kan det absolut godt betale sig at sørge for noget hardware der er kraftigt nok til at afvikle klippene i Theatertek.

Det synes jeg dog ikke jeg har erfaret men kan da ikke afvise det. Det kommer vel også an på ens skærm og kalibrering af samme? - Har dog også selv brugt WMP til det meste materiale, da min PC er kraftig nok til det. - Anyhoot, så er det ikke et problem længere, da jeg er gået tilbage til CRT fjernsyn, i protest mod kvaliteten af LCD/PDP/RP hehehehe... så ingen HD for mig, før der sker et gevaldigt prisfald og skærmene bliver bedre.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes