Tilbage til HIFI4ALL.DK 20. juni 2026 | 12:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: ACER AT3705 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 11 April 2004
Lokalitet: Sjælland
Status: Offline
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 03:07 | IP-adresse registreret  

Er der ingen der ejer dette tv?? Det har jo nogle fantastiske specifikationer og en god pris på ca 15k, men jeg kan ikke finde nogle eller noget som kan bekræfte at det kan kører 1080i/1080p via HDMI/DVI indgangen??
Til top Vis Klabo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Klabo

osprey
Udelukket fra forum
Udelukket fra forum

Bruger siden: 26 Januar 2006
Lokalitet: Århus
Sendt: 22 Marts 2006 kl. 11:11 | IP-adresse registreret  

Klabo

OK fra en helt anden vinkel. Hvis nogen mener der er brug for 1080p, saa maa der ogsaa senere komme et  behov for 1250p  (2 gange 625). og ogsaa  100 Hz.  Jeg laeste et sted om en der spurgte efter en Computer skaerm til 100 Hz.

Med venlig hilsen osprey

Til top Vis osprey's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af osprey

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 22 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

Meget usandsynligt i min verden...

625 er et PAL signal og den standart er død inden for en kort årrække (HDTV)

De 1080 linjer vil række langt ud i fremtiden og når der engang om 5-10 år kommer en højere opløsning vil skærmen alligevel være håbløs forældet...

1080i er jo også max opløsning på HD-DVD og BR... men jeg ville helst at det var processoren i min HTPC der lavede det til et progessivt signal kontra den lille chip i skærmen...(LCD viser ikke interlaced signaler)

vlx42
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004
Sendt: 23 Marts 2006 kl. 17:10 | IP-adresse registreret  

Den kan køre 1080p på hdmi dog med en smugle overscan, på dvi kan den kun gøre det i 30hz men uden overscan.

Lavede en tråd om dyret for et stykke tid siden, da jo også søgt nogle der havde set den i virkligheden. Ved at www.shg.dk får den hjem igen på næste fredag, dog har de ikke lige haft mulighed for at sætte en op da de hvis ryger ret hurtig.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36929&P N=5

Til top Vis vlx42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vlx42 Besøg vlx42's Websted

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 02:58 | IP-adresse registreret  

vlx42 skrev:

Den kan køre 1080p på hdmi dog med en smugle overscan, på dvi kan den kun gøre det i 30hz men uden overscan.

Lavede en tråd om dyret for et stykke tid siden, da jo også søgt nogle der havde set den i virkligheden. Ved at www.shg.dk får den hjem igen på næste fredag, dog har de ikke lige haft mulighed for at sætte en op da de hvis ryger ret hurtig.

http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36929&P N=5

Sjovt jeg lavede ellers en søgning her, men din dukkede ikke op...anyway ser det ud til at vi er i samme båd mht til 1080p lcd. Der er pt. kun 2 muligheder her i eu enten et AMOI eller dette ACER. AMOI kan fås i dk til min. 22k men i tyskland kan man få det til 14k, kræver dog en tur til dresden ellers skal man få det sendt med deraf stor ricisi for skader/tab... Jeg satser gerne på ACER's men kun hvis man kunne blive klog på kvaliteten og ikke mindst om det kunne køre 1080p. Men som du nævner er det næsten ikke til at opdrive nogen der har et???

1080p via HDMI med overscan?? Det er jo ikke 1:1 mapping som er "livsvigtigt" i min verden... Men ok de 30 hz via DVI er vel til at leve med eller??? Hvad er dín vudering af 30 Hz vs 60 Hz??

De 30Hz må skyldes at det kun kan kører singlelink dvi og derfor mangler en del elektronik til at behandle et evt. dual link 1080p dvi signal.

Kan du ikke lige købe et og teste det????

Klabo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 24 Marts 2006 kl. 03:09 | IP-adresse registreret  

Ellers må vi lige vente på det 50" pioneer med 1920x1080 til 75k som kommer til juni...

Hitachi kommer med et 42" PDP til en noget billigere pris, men det er med den mærkelige opløsning på 1024x1080...som man jo ikke kan bruge til en pind men mindre man hopper på det næste store salgs argument "1080i ready"

Jeg har intet imod et PDP hvis bare det kunne kører 1920x1080p og kostede under 20k... så var man da fremtidsikret i mange år frem(læs: mere end 2....)

vlx42
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 September 2004
Sendt: 24 Marts 2006 kl. 14:37 | IP-adresse registreret  

Klabo skrev:
Der er pt. kun 2 muligheder her i eu enten et AMOI eller dette ACER. AMOI kan fås i dk til min. 22k men i tyskland kan man få det til 14k, kræver dog en tur til dresden ellers skal man få det sendt med deraf stor ricisi for skader/tab... Jeg satser gerne på ACER's men kun hvis man kunne blive klog på kvaliteten og ikke mindst om det kunne køre 1080p.

Amoi er den de sælger i el-giganten ikke? den har jeg set og blve skuffet enten var den pære dårlig indstillet eller også var den bare meget lyssvag og tv så lidt kedlig ud, så tror ikke tuneren er den bedste.

Men der skulle hvis snart komme lidt flere alternativer, BenQ viste bla. en opdateret model til cebit som understøtter 1080P plus et par andre billig mærker var på vej. De lidt støre mærker var hvis også på trapperne med nogle.

Klabo skrev:
1080p via HDMI med overscan?? Det er jo ikke 1:1 mapping som er "livsvigtigt" i min verden... Men ok de 30 hz via DVI er vel til at leve med eller??? Hvad er dín vudering af 30 Hz vs 60 Hz??

De 30Hz må skyldes at det kun kan kører singlelink dvi og derfor mangler en del elektronik til at behandle et evt. dual link 1080p dvi signal.

Nu ved jeg ikke helt så meget om deinterlacing og interlace, men det er jo ikke en hindring for at udtale sig om det :) Men såvidt jeg ved er 1080i et signal i enten 50/60hz alt efter om det er pal eller ntsc (spørg mig ikke hvorfor vi skal havde 2 formater igen nu hvor vi skifter opløsning og ligende og at fjernsyn idag jo godt kan vise begge del, hvorfor så ikke vælge noget der ligger tætter på biografferne opdaterinshastighed er mig en gåde) Men når de fx er 1080I ved 60hz så er den rigtig opløsning jo 1920x540, og få hver frame skifter den så med at vise hver anden linie (altså i første frame viser den alle de lige pixel liner og i den anden viser den fx de ulig) Det vil jo sige at hvis man smider 30hz signalet ud på fjernsynet skal man være sikker på at billede er deinterlaced. Man skal også være sikker på at fjernsynet ikke også deinterlacer billede, da man jo ellers sikkert kun får en opløsning på 1920x540  hvor den bare har smidt hver anden linie væk hvilket sikkert ikke ser ret godt ud.

Der for ville det nok være at fortrække at man har et tv der kan køre 1080p i 50/60hz så er man lidt sikker på at man selv er herre over hvad der sker.

Med hensyn til overscan på acer håber jeg lidt at de kan fix det med en firmware opdatering nu hvor den jo godt kan vise det rentteknisk. Ikke lige som fx BenQ nuværende model hvor en indtern chip sætter begrænsningen på opløsning på dvi (Igen noget jeg har læst mig til, håber det passer)

Klabo skrev:
Kan du ikke lige købe et og teste det????

Ahhh vil være lidt ked at at smide 15k for en fjernsyn som man aldrig bliver helt tilfreds med, men skal nok prøve at presse lidt på hos shg, om en lille dem af dyret. Men indtil vidre må man jo vent på at de får den hjem igen.

Men som sagt kommer der jo hele tiden andre modeller der kan det samme, godt nok har de ikke den mediagateway men nu har jeg jo alligvel tænkt mig at lave en HTPC så det er vel begrænset hvad man får den brugt til.

Til top Vis vlx42's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af vlx42 Besøg vlx42's Websted

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes