Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 14:38   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: NEC Vs. Pioneer (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
McDumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 18 Marts 2006
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 19:59 | IP-adresse registreret  

Hej !

Jeg var neden i en lille butik midt i Glostrup for at se på en Pioneer-skærm. Her fik jeg til min store overraskelse af vide, at de ikke længere ønskede at fører Pioneer - men til gengæld NEC-skærme for de var LANGT bedre....

Og her gik jeg og troede at Pioneer var en af de bedste (både design og billede) skærme man kunne købe for "normale" summer... Og at NEC og Pionner bestod af den samme teknologi i dag....

Men det gør de måske ikke ???

McDumbo
Til top Vis McDumbo's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af McDumbo

Piphans
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 29 Juni 2005
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:29 | IP-adresse registreret  

Har set NEC og Pioneer op mod hinanden, designet er klart pænest hos Pioneer. Billede ligger iflg. min bedste overbevisning meget tæt. Billede der blev vist var et kompont signal fra en HD sat modtager. NECen leveres uden tuner og er dyre end Pioneer med analog tuner.

Jeg kan godt forstå at de i Glostrup heller vil sælge NEC, når man tænker på prisen på Pioneer har været noget ustabil, samt at de selv har importen af NEC Plasma i Danmark

For år tilbage købte Pioneer en plasma fabrik af NEC.

Til top Vis Piphans's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Piphans

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 10 August 2005
Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:35 | IP-adresse registreret  

McDumbo skrev:

Hej !

Jeg var neden i en lille butik midt i Glostrup for at se på en Pioneer-skærm. Her fik jeg til min store overraskelse af vide, at de ikke længere ønskede at fører Pioneer - men til gengæld NEC-skærme for de var LANGT bedre....

Og her gik jeg og troede at Pioneer var en af de bedste (både design og billede) skærme man kunne købe for "normale" summer... Og at NEC og Pionner bestod af den samme teknologi i dag....

Men det gør de måske ikke ???

Hvis du kommer ind i en butik og siger til en sælger at du leder efter Pioneer eller spørger omkring kvaliteten af det mærke som de fører (NEC) i forhold til det som du har hørt om (Pioneer)hvad tror du så sælgeren, som godt vil tjene penge siger;-)

Jeg erkender blankt at jeg ikke ved meget omkring Pioneer og NEC men jeg ved da så meget at netop Pioneer er blevet rost af mange.

Peronligt synes jeg at det lyder som om at sælgeren bare ville sælger dig det mærke som de nu engang førte.

Det lyder også som om at du selv tror det?

Til top Vis Fenris's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Fenris

McDumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 20:52 | IP-adresse registreret  

Hey !

Jeg takker for den hurtigere respons - Og ja - Jeg var selv af den overbevisning, at sælgeren forsøgte at "overbevise" mig med hans hurtige salgstalk.... Hertil skal siges, at jeg virkelig har ledt og læst meget gennem de sidste tre måneder omkring fladskærme... Men havde ikke set på NEC-skærme (da jeg jo troede de var lig med Pioneer - men blot henvendte sig til erhvevsløsninger...)

Og nu er jeg kommet frem til at købe Samsungs nye 32" LE32R72B eller LE32M61B

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32r72b.asp?pag e=Specifications

http://www.samsung.com/dk/products/tv/lcdtv/le32m61b.asp?pag e=Specifications

(kan dog ikke helt se hvad forskellene er ???) og så om et år flytte Samsung'en ind i soveværelset og købe en "rigtig" fladskærm til stuen...

McDumbo

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 21:04 | IP-adresse registreret  

Hehe, Samsung og Pioneer er også de to mærker som evig og altid bliver lovprist.

Jeg vil mene at du ikke kan gå helt galt i byen med nogle af de to. Personligt syntes jeg at Samsung har et skide fedt design og de gange jeg har set dem i butikkerne har de som regl leveret et flot billede (afhænger så igen af hvor jeg har set dem).

Pioneer har jeg derimod ikke set men Otto (en anden bruger herinde) siger de er gode og han plejer at vide hvad han taler om.

McDumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 21:23 | IP-adresse registreret  

Nice - thx....

Samsung'en er kun fordi den er relativ billig !! Den mangler sku noget i farverne efter min mening - ellers havde jeg nok valgt noget andet.... Men som sagt det skal blot fungerer som et "senge-tv"...

Men jeg har et problem angående højtaler valg - min fremtide stue (nyt hus om et år) skal fungerer som stue og ikke som tv-rum, så højttalerne må godt være relativ "usynlige"... Har set lidt på B&W-serien - de flade, men de lyder ikke meget bedre end de Dali-højttalere jeg pt. har til små 800 kr. stykket !! Nogen der har et bud ??? Der kommer nok en Pioneer 50" skærm op...

Og ydermere nogen, der kan anbefale en lækker løsning angående lyd på badeværelse - gerne transporteret fra soveværelset. Dvs. soveværelse og stue skal ikke hænge sammen lydmæssigt. Husk Samsung'en kommer op i soveværelset + 4 små højttalere i hvert hjørne... Så leder vel reelt efter en DVD-afspiller med det hele indbygget og som kan håndtere trådløse højtallere ud på badeværelset eller.....!?!

Børneværelset og kontoret (ligger i den anden ende af huset) klares gennem pc og nogen trådløse højttalere (som jeg dog heller ikke har fundet endnu) G*

Reelt har jeg vel ikke fundet noget som helst endnu !!

McDumbo

Fenris
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 21:37 | IP-adresse registreret  

Wow, det er lidt af et projekt du har kørende der;-)

Jeg er ikke så meget inde i hele det emne der hedder lyd i flere forskellige rum men jeg ved at der har været nogle emner omkring forskellige løsninger i HTPC gruppen, så måske at du kan finde løsningen derinde (eller om end ikke andet hjælp).

McDumbo
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 25 Marts 2006 kl. 21:41 | IP-adresse registreret  

Fenris skrev:

Wow, det er lidt af et projekt du har kørende der;-)

Jeg er ikke så meget inde i hele det emne der hedder lyd i flere forskellige rum men jeg ved at der har været nogle emner omkring forskellige løsninger i HTPC gruppen, så måske at du kan finde løsningen derinde (eller om end ikke andet hjælp).

Det er faktisk ikke så vildt igen - bare fandens dyrt.....

http://www.averos.dk/pages/files/SonosDigitalMusicSystem.pdf

http://www.bygogbolig.dk/brochure/AVI%20brochure.pdf

McDumbo

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes