Tilbage til HIFI4ALL.DK 21. juni 2026 | 00:36   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LCD TV i 20"-26" klassen ca 6000kr (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Stubkier
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 26 Maj 2005
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Hej

Har før fået en god og kompatent hjælp til køb af forstærker, tak for det . Nu søger jeg så hjælp til køb af et LCD tv det må max være 26 tommer for ellers kommer det til at fylde for meget.

Er meget i tvivl om man skal gå efter noget som er HD-ready, eller om det bare er et salgs trik, for vides det overhovedet hvilken type af signal der vil blive sendt med her i Danmark?

Budgtet er på ca 6000kr self. kan der godt bruges lidt flere penge + 1000kr hvis det kan betale sig, men ved de 7000kr så er smertegrænsen også nået.

Har kigget meget på forskellige skærme, men mange af de informationer der står siger mig ikke så meget, hvilket også er grunden til at jeg spørger om råd og vejledning.

Krav til fjernsynet:
    Det skal have inbygget turner
    Der skal være mulighed for at tilslutte en pc, og køre med en ordenlig opløsning
    Der skal være mulighed for væg ophæng
    På sigt skal det bruges sammen med et mediacenter.

Spørgsmål:
    1)Skal man købe en fjernsyn med DVB-turner for at kunne modtage digital tv?
    2)Hvordan ser man hvilken grade det panel der sidder i tv'et er?
    3)Kan man sikre sig at en bestemt model altid vil have den samme grade af panel?

Til sidst vil jeg hører om det er nogen der vil komme et par kommentare til det fjernsyn jeg selv har fundet, og som jeg synes passer fint til mit behov, og til de krav jeg har.

Det drejer sig om et:
Philips 23PF5320/01

Link til specs:

Link

Mvh Stubkier

Til top Vis Stubkier's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Stubkier

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:42 | IP-adresse registreret  

Der skal være mulighed for at tilslutte en pc, og køre med en ordenlig opløsning

Allerede her, så indskrænkes dine muligheder væsentligt og det Philips du snakker om dumper umiddelbart. Læs den tråd herinde der hedder "Det Ultimative TV til HTPC" http://www.hifi4all.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27344&K W=ultimative

Jeg køber selv et LG 26LX2R her snart, som jeg har set meget på og ser fantastisk ud umiddelbart. Det er også perfekt som pc-monitor eller tilslutning til HTPC (understøtter 1:1 pixelmapping). Tv´et kan fåes til 6770kr inkl levering hos Digitalo.de.

Jeg tror dog selv jeg nok vælger at købe det hos Compumail.dk hvor de sælger det for 7700kr eksl levering, men så er det hos en dansk forhandler hvis uheldet sku være ude og man har brug for sin reklamtionsret. Gør det hele noget nemmere når man så bare kan indlevere skærmen i Ballerup hos Infocare end at skulle sende den til Tyskland eller et andet sted hen.

Hvis du evt kunne være interesseret, så smid mig en pm, så kunne vi måske bestille TV´et sammen og få presset prisen lidt ned hos Compumail. Kan se du bor i StorKBH. Jeg bor selv i Vanløse, men skriv hvis du kunne være interesseret

Stubkier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 16:56 | IP-adresse registreret  

Tak for responesen.

Var måske ikke helt klar da jeg sagde at den skulle være i stand til at klare en ordenlig opløsning. Med en opløsning på 1.280 x 768 ved 60 Hz er den philips skærm helt fint, og jeg har ikke brug for mere end det.

Skærmen skal ikke bruges som en computer monitor, men muligheden for at tilslutte en computer så jeg kan se alt min musik skal være tilstedet.

Men kan du ikke komme med en list over hvorfor det er bedre end det forslag jeg selv er kommet, med for jeg synes ikke et 3" mere billede er ca 1000kr mere værd (som dig selv er jeg ikke meget for at købe i udlandet)

Mvh Stubkier

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:12 | IP-adresse registreret  

Hvis du læser den tråd, som jeg linker til så får du det hele forklaret hvorfor jeg anbefaler den skærm og hvorfor Philips ikke dur optimalt.

Stubkier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 26 Marts 2006 kl. 19:33 | IP-adresse registreret  

Så har jeg læst de første 6 sider af tråden, og kan godt se at der kommer en række af gode argumenter for at man skal vælge den skærm du forslår.

Jeg vil lige søge lidt mere information om den, tak for hjælpen intil vidre.

Der findes ikke en tilsvarende skærm i 23"??

Mvh Stubkier

Stubkier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 19:08 | IP-adresse registreret  

Har nu læst en del om de forskellig skærme, og fået kæmpet mig igennem den 30 siders lange tråd.

Men er stadigvæk ikke helt afklaret, mht valg af skærm, synes måske at de 26 tommer bliver lidt for stort, det er plads til det på væggen, men man kan bare ikke komme lang nok væk fra skærmen, så vil gerne have en som er på 23".

Men hvis man som mig ikke er en der går helt vildt meget op i Hifi, men bare ikke vil tages ved næsen. Hvad skal man så vælge. s
Jeg har prøvet at finde en skærm med de samme egenskaber som den Insaniac forslår men bare i 23". Har dog ikke lige kunne finde noget der minder om den - er det mig der er helt blind.

Behøver vel ikke at sige at hjælp er velkommen og noget jeg vil sætte meget pris på.

Vil man få noget ud af gå ned i fx Elgiganten og snakke med dem, eller prøver de bare at sælge noget skrammel til en?

Mvh Stubkier

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 19:13 | IP-adresse registreret  

Altså som det fremgår af tråden kan du jo godt tilslutte fx en Samsung 23R51B (som jeg selv synes er en lækker skærm) til mediacenter, men kun via VGA-udgangen, så det vil skabe nogen problemer når du engang, hvis du skal det, skal køre HDCP osv.

Stubkier
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 28 Marts 2006 kl. 19:31 | IP-adresse registreret  

Når du siger at det vil skabe problemer, hvad mener du så, er det fordi de forskellige pixel vil blive strukket?

Hvad er tidshorisonten for HDCP? eller er det her allerde nu, du må undskylde hvis det stod i den tråd du linkede til, det var jo en del information at holde styr på.

Mvh Stubkier

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes