| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 14:36 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hejsa...
Jeg står overfor, at skulle erhverve mig en af de nymodens LCD paneler, og jeg er i den forbindelse blevet gjort opmærksom på, at der kan være ganske fornuftige besparelser at hente ved at købe i Tyskland.
Derfor har jeg været en tur rundt på de tyske preisvergleich-hjemmesider og fundet rigtig gode priser i "direkte omregning" - altså ved blot at multiplicere €-prisen med valutakursen. Indtil videre er min opmærksomhed faldet på et Samsung LE-32M51B til cirka € 1.200,-
Mine bekymringer går dog på eventuelle ekstra udgifter til forskellen i moms og/eller eventuel told (som EU vist nok ikke skulle have haft held med at klistre på fladskærmene med DVI endnu?). Fragt og pris med tysk told fremgår af hjemmesiderne, men det tyske er ikke min stærke side, så det kan være en smule svært at gennemskue handelsbetingelserne ved handel over grænsen.
Dernæst er jeg selvklart bekymret for sproget på skærmmenuen og remoten, men det er dog et mindre problem.
Såfremt jeg sku være så heldig at nogen her har erfaring eller kendskab til hvordan tingene hænger sammen ved køb af LCD i Tyskland er jeg meget interesseret i at høre derom. Også i tilfælde af at jeg griber det helt tosset an; kan det fx bedre betale sig at køre over grænsen, eller er der andre og bedre måder at gøre det på end at gribe til sin simple internet prissøger? Ydermere har jeg lagt mærke til at fælleskøb er omtalt flere steder; hvad drejer det sig helt præcist om?`
Gode råd og ting jeg skal være opmærksom på er meget velkomne.
På forhånd mange mange tak for hjælpen.
Mvh Jeppe
|