Tilbage til HIFI4ALL.DK 6. juni 2026 | 05:34   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: Samsung LE-46M51 (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 25 Marts 2006
Lokalitet: Nordsjælland
Status: Offline
Sendt: 29 Marts 2006 kl. 21:01 | IP-adresse registreret  

Overvejer at købe dette LCD TV.

Er der nogen der har set test af dette TV eller har erfaring med det?

Til top Vis bphhm's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af bphhm

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret  

Var i Frederikssund og så dette TV med et HD signal.

Kanon!

Ville dog gerne se det med et kabel TV signal for det er TV vi ser mest af.

Nogen erfaringer?

Ronin
Branchemedlem
Branchemedlem
Lyd og Billed Vodskov

Bruger siden: 31 Marts 2003
Lokalitet: Nordjylland
Sendt: 01 April 2006 kl. 11:03 | IP-adresse registreret  

Hvorfor vægte kabel-tv så højt? Ikke om jeg begriber hvorfor folk vælger at bedømme fladskærme ud fra et almindeligt antennesignal. Kvaliteten og den opløsning der sendes i er slet ikke noget at måle efter da den er så meget lavere end den som fladskærmene kan generere.

Det, der er væsentligt at huske er, at det signal man har, skal skaleres op for at passe til skærmen, og når opløsningen af signalet er lav, vil det uanset hvad man gør, altid se knap så godt ud, og det giver jo sig selv hvorfor det gør det - signalet skal scaleres op til en højere opløsning, og det medfører at scaleren i tv´et skal "gætte" sig frem til hvordan resten skal se ud. Nogle folk mener at billedrøret er bedre end fladskærmene på det punkt - vrøvl. Grunden til at det stadig er spiseligt på et billedrørstv er fordi opløsningen på et billedrørs-tv er så meget lavere, så det er klart at det ikke giver de samme problemstillinger. De fleste fladskærme er dog ganske spiselige - nogle bedre end andre, men det kan generelt ikke bruges til en pind.

Se det, som det er - få forretningen til at smide et HD-signal på. Det er det, vi skal forholde os til, for det er der fremtiden ligger og den er ikke langt væk.

Og lige et sidste indspark - lad være med at stirre dig blind på tekniske specs, men brug øjnene istedet.

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 August 2005
Sendt: 01 April 2006 kl. 13:27 | IP-adresse registreret  

Jeg har haft et eksemplar i en uge - og det er en sand fornøjelse!

Jeg så det hænge med et HD-signal på hos en Fona - og det så kanongodt ud. Fona ville imidlertid have 50 kkr. for det - så jeg valgte en anden leverandør (Hifi-klubben).

For interesserede kan jeg nævne, at det er på tilbud i Metro for 27.500kr. for tiden!

Jeg ser det dels via antenne (dårligt signal) til TV2 - med omhyggelig indstilling får man et flot billede - dels digital satellit og dels DVD via HDMI. I alle tilfælde får man et flot billede!

Til top Vis kaso's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af kaso

peterd
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 07 Marts 2004
Lokalitet: Jylland
Sendt: 01 April 2006 kl. 16:46 | IP-adresse registreret  

Har selv omtalte LCD. Kan kun anbefale det. HD-demoer fra internettet, Stofa-TV signal, DVD'er mv. står bare godt. Kalibreres  skærmen så med Digital Video Essentials, så er man helt klar.
Eneste minus er, at det brummer en lille smule, men det høres jo ikke når der er lyd på

PS. Jeg har researchet en del, og var faktisk klar til at satse på et af de fede 43" Pioneer Plasma, men sammenlignet med et Samsung 40" LCD (EISA-vinderen), så var LCD billedet bare flottere. Bevares, så vises sort ikke så godt som plasma, men resten er bare suverænt.

PPS. Indkøbt hos plasmaprofi.de for €3.200, så man kan godt spare lidt ved at købe i Tyskland.
Til top Vis peterd's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af peterd

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 01 April 2006 kl. 16:57 | IP-adresse registreret  

peterd skrev:
Har selv omtalte LCD. Kan kun anbefale det. HD-demoer fra internettet, Stofa-TV signal, DVD'er mv. står bare godt. Kalibreres  skærmen så med Digital Video Essentials, så er man helt klar.
Eneste minus er, at det brummer en lille smule, men det høres jo ikke når der er lyd på

Helt enig - bortset fra at jeg ikke kan høre nogen form for brummen fra mit...

Transient
Lukket konto
Lukket konto
dobbeltprofil!

Bruger siden: 12 September 2003
Lokalitet: Århus
Sendt: 01 April 2006 kl. 17:03 | IP-adresse registreret  

Mit Le40R51B brummer nu heller ikke men har også et suverænt billede !

Samsung er førende på markedet

Til top Vis Transient's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af Transient

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 08:40 | IP-adresse registreret  

Tak for tilbagemeldingerne.

Er enig i at HD er vejen frem, spørgsmålet er blot hvornår dette får den brede udbredelse. Canal digital har en film kanal og premiere har et par stykker. Og til HD har 46M51 et rigtigt flot billede.

Derfor lægger jeg vægt på hvordan billedet ser ud med et SD TV signal, og her har jeg set et 40M61. Det var jeg ikke specielt imponeret af da billedet var noget grynet. Og netop fordi billedet er så stort så forventer jeg at dette kunne være et større problem på 46M51.

Men fra jeres meldinger lyder det ikke til at være problem i praksis?

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 02 April 2006 kl. 09:57 | IP-adresse registreret  

Mit havde også et meget "grynet" billede da det blev sat til, men efter en manuel finindstilling, står det flot. Det er desværre ikke alle apparater i butikkerne, hvor der er gjort andet end at hænge dem op - og fabriksindstillingerne er ikke altid det mest ideelle.

bphhm
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 03 April 2006 kl. 21:50 | IP-adresse registreret  

Har nu set det også med normalt TV signal og billedet står fint.

Kommer 46M71 snart?

mgmg
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 20 Oktober 2004
Sendt: 04 April 2006 kl. 10:17 | IP-adresse registreret  

Ikke for at ødelægge den gode stemning, men jeg så både 40 og 46 i Metro i weekenden. Ikke imponeret.

Jeg så nogle ansigts-nærbilleder. Hver gang de bevægede hovedet blev ansigterne til en stor grødet digitaliseret masse. Det var specielt tydeligt når man betragtede et fuldskæg. Holdt han hovedet stille var det OK. Ved bevægelse kunne skærmen slet ikke følge med.

JEg ved ikke om det er et justeringsspørgsmål, eller om jeg stod for tæt på (ca. 2 m), men kønt var det ikke.

Til top Vis mgmg's Profil Søg efter andre indlæg skrevet af mgmg

kaso
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 04 April 2006 kl. 11:26 | IP-adresse registreret  

mgmg skrev:

Ikke for at ødelægge den gode stemning, men jeg så både 40 og 46 i Metro i weekenden. Ikke imponeret.

Jeg så nogle ansigts-nærbilleder. Hver gang de bevægede hovedet blev ansigterne til en stor grødet digitaliseret masse. Det var specielt tydeligt når man betragtede et fuldskæg. Holdt han hovedet stille var det OK. Ved bevægelse kunne skærmen slet ikke følge med.

JEg ved ikke om det er et justeringsspørgsmål, eller om jeg stod for tæt på (ca. 2 m), men kønt var det ikke.

Det er heldigvis et justeringsspørgsmål!

(Omend 2m er lidt tæt på for en 46" skærm)

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes