| Forfatter |
|
Lynge Forum Bruger

Bruger siden: 03 Marts 2005 Lokalitet: Øvrige Skandinavien
Status: Offline Indlæg: 821
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 23:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej
Jeg har kig på en iscan hd+, de er jo ret billige på ebay efterhånden. På sådan en er der 2 udgange, en dvi og en analog.
Kan de køre med forskellig opløsning? dvi til projektor og vga til plasma (phd8)
Jesper
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 29 Marts 2006 kl. 23:42 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hvilke priser ligger de i efterhånden ?
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 00:30 | IP-adresse registreret
|
|
|
har set den til ca. $900
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

Bruger siden: 18 Juli 2003 Lokalitet: København
Status: Offline Indlæg: 3792
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 09:41 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
|
Hej
Jeg har kig på en iscan hd+, de er jo ret billige på ebay efterhånden. På sådan en er der 2 udgange, en dvi og en analog.
Kan de køre med forskellig opløsning? dvi til projektor og vga til plasma (phd8)
Jesper
|
|
|
Mener du på samme tid?
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:04 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
Lynge skrev:
|
Hej
Jesper
|
|
|
Mener du på samme tid?
|
|
|
Ikke nødvendigvis, men bare så man kan skifte mellem de 2 tilsluttede enheder.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
jdg1 skrev:
Lynge skrev:
|
Hej
Jesper
|
|
|
Mener du på samme tid?
|
|
|
Ikke nødvendigvis, men bare så man kan skifte mellem de 2 tilsluttede enheder.
|
|
|
Det kan du godt 
|
| Til top |
|
| |
Spencer Udelukket fra forum

Bruger siden: 25 November 2004 Lokalitet: Sjælland
Status: Offline Indlæg: 6374
|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:08 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jer har en kilde (DVD) og en formidler (projektor), og hvis jeg betaler $900 kan jeg få det bedste billede, som jeg troede jeg allerede kunne få, i forvejen. 
Sikke da noget, at man ikke allerede fra start har det billede, som medierne kan formidle. 
Heldigvis sidder der en billig linedoubler i min Barco-projektor, som jeg kan bruge ved laserdisk.
Gode grafikkort til en HTPC er vist heller ikke så dyre. 
Det er stadig uforståeligt for mig, at scalere ikke er fulgt med ned i pris, sammen med de bedste grafikkort. __________________ Blondine-energi løser verdens problemer!
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:14 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Jer har en kilde (DVD) og en formidler (projektor), og hvis jeg betaler $900 kan jeg få det bedste billede, som jeg troede jeg allerede kunne få, i forvejen. 
Sikke da noget, at man ikke allerede fra start har det billede, som medierne kan formidle. 
Heldigvis sidder der en billig linedoubler i min Barco-projektor, som jeg kan bruge ved laserdisk.
Det er stadig uforståeligt for mig, at scalere ikke er fulgt med ned i pris, sammen med de bedste grafikkort.
|
|
|
Især i DK er de stadig ret dyre, har luret på den nye iscan, men føler den er for dyr. Derfor vælger jeg nok "bare" en hd+. Så ellers man kunne få et nyt indstikskort til den ny, hvor den så skulle kunne de-interlace tv-signaler endnu bedre!
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:29 | IP-adresse registreret
|
|
|
Spencer skrev:
|
Det er stadig uforståeligt for mig, at scalere ikke er fulgt med ned i pris, sammen med de bedste grafikkort.
|
|
|
Fordi scalerne tilbyder løsninger, der er en del bedre, end hvad en HTPC kan præstere.
|
| Til top |
|
| |
Lynge Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:37 | IP-adresse registreret
|
|
|
jdg1 skrev:
|
Fordi scalerne tilbyder løsninger, der er en del bedre, end hvad en HTPC kan præstere. |
|
|
Hej jdg1
Du bruger din til TV ikke, du snakkede i en tidligere tråd omkring emnet. Hvordan er billedet gennem en scaler, tænker på 4:3 -> 16:9 strech etc.
|
| Til top |
|
| |
jdg1 Forum Bruger

|
| Sendt: 30 Marts 2006 kl. 10:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Lynge skrev:
jdg1 skrev:
|
Fordi scalerne tilbyder løsninger, der er en del bedre, end hvad en HTPC kan præstere. |
|
|
Hej jdg1
Du bruger din til TV ikke, du snakkede i en tidligere tråd omkring emnet. Hvordan er billedet gennem en scaler, tænker på 4:3 -> 16:9 strech etc.
|
|
|
DVDO'en (jeg har en VP30) har endnu ikke en "intelligent" stretch-mode, men der skulle gerne komme en software opdatering i løbet af foråret.
|
| Til top |
|
| |
oo27 Forum Bruger

Bruger siden: 15 August 2004 Lokalitet: Århus
Status: Offline Indlæg: 444
|
| Sendt: 24 August 2006 kl. 15:59 | IP-adresse registreret
|
|
|
Vil en HD+ stadig være en nogenlunde investering?
Overvejer omkring jul at investere i den nye Panny 42PHD9 og evt. en HD+ (til ca. 5k på ebay eller avforums) der skal fødes af den nye Oppo 970 med et 576i signal?
__________________ Samsung LE-32R51B
Samsung HT-P70
|
| Til top |
|
| |