| Sendt: 07 April 2006 kl. 11:09 | IP-adresse registreret
|
|
|
mikkelp skrev:
| -Generel betragtning af forskellen i performance mellem HD27i'eren og de lidt ældre LCD Sony HS-60/Sanyo Z4/Panasonic AE900. |
|
|
Det er altid svært at sammenligne på tværs af DLP og LCD, det vil altid være meget afhængigt af den individuelle vægtning af fordele og ulemper. Kort sagt er det en klart bedre projektor, men med de traditionelle DLP-ulemper.
mikkelp skrev:
| -Jeg er følsom overfor regnbuer. Hvad siger jeres øjne med denne projektor? |
|
|
Jeg er stærkt følsom overfor regnbuer, men jeg tror faktisk at jeg vil kunne abstrahere fra det, fordi der er så mange andre fordele i forhold til LCD'erne. Der er lige så meget regnbuer som på enhver anden projektor med 4x 6/7 segment farvehjul, ingen revolutioner dér. Men det er naturligvis ikke så slemt som hvis man har set en 2x DLP.
mikkelp skrev:
-For gud ved hvilken gang har man valgt ikke at lave lens shift på en DLP . Jeg har ingen bagvæg hvor den evt. skal være. Hvor langt fra gulvet vil den skulle være placeret når man regner med omkring en 100" 16:9 diagonal skærm der har en underkant omkring 50 cm fra gulvet? |
|
|
Den skal ikke i loftet? Hvis den skal skyde op nedefra, skal den stort set stå på gulvet, hvis underkanten er 50 cm fra gulvet. Ca. 35-40 cm. Der er lidt at give af, fordi chippen er 1280x768, hvori du kan flytte 1280x720 feltet op og ned, så hvis du skal have det helt præcist skal der lige regnes lidt.
mikkelp skrev:
| -Hvilke projektorer kan man sammenligne HD72i'eren, er der alternativer til hhv. performance/pris? |
|
|
Mitsubishi HC3000, Infocus IN76 og Benq PE7700. Hvis jeg skulle prioritere dem - hvilket vil være et gæt da jeg kun har set Optoma'en og Mitsu'en - vil jeg gætte på at Optoma og Infocus slås om førstepladsen, Mitsubishi lidt under og Benq ringest. Kan man ikke finde sig i regnbuer, og/eller ikke kan placere den rent praktisk, så hedder det HS60. __________________ Mvh. TC
www.tapeconnection.dk
Hvor billigt skal et dårligt tv være for at være et godt køb?
|