Tilbage til HIFI4ALL.DK 5. juni 2026 | 22:02   

NAVIGATION  Retningslinier for brug af Hifi4all  
HjælpHjælp  ChatChat  Aktive emnerAktive emner  Vis brugereBrugere  Søg i forumSøg  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
TV/Projektion
 HIFI4ALL Forum : TV/Projektion
Emne Emne: LG 26LX1R - Pixeleret via HDMI? (Emne lukket Emne lukket) Indryk indlægOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 14 December 2004
Lokalitet: Stor-København
Status: Offline
Sendt: 07 April 2006 kl. 11:42 | IP-adresse registreret  

Hey!

Jeg har netop for en time siden modtaget mit LG 26LX2R og pakker selvfølgelig straks ud for at lege med det. Jeg tilslutter normal TDC KabelTV. Ser okay ud. Acceptabelt, men skal nok have mig en Selector.

Men, så har jeg jo selvfølgelig store forventninger til DVD-delen tilsluttet via HDMI da jeg ved det ser kanon ud på min projektor, så jeg smider Bad Boys 2 i for at teste lidt, men til min skræk synes jeg den står meget dårlig. I hvert fald ikke et billede til 8000kr, som jeg har givet for TV´et. Det stod MEGET bedre i Fona, og der brugte de component eller lign vel. Jeg kører via HDMI så det burde da være lidt bedre, eller hvad?

Jeg har slået dynamisk, XD Engine og alt det der smarte fikseri til.

Nogen bud på hvad der er galt eller skal justeres på?

På forhånd tak.

Wizard
Forum Bruger
Forum Bruger

Bruger siden: 23 Marts 2004
Lokalitet: Sjælland
Sendt: 07 April 2006 kl. 12:42 | IP-adresse registreret  

Prøv at slå noget at det smarte fikseri fra

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 13:17 | IP-adresse registreret  

Jeg har tilsluttet den PC´en nu via DVI og der er der ikke problemer. Kan det være fordi min Panasonic S97 sender 720p da jeg normalt bruger den til min projektor? Det burde vel også være det der skal bruges til mit LCD?!

Men bortset fra det, så synes jeg slet ikke jeg kan få den til at stå ligeså flot og skarp i farverne som jeg har set den i visse butikker.

Og ikke nok med det, så er 26" way too big som computerskærm hvorfra jeg sidder nu.

Så må lige gøre op med mig selv om jeg så vil beholde den eller hvordan og hvorledes, for synes det er mange penge at give ~10.000kr inkl beslag, kabler og selector for et TV til soveværelset når man er på SU.

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 07 April 2006 kl. 13:21 | IP-adresse registreret  

Prøv gerne at uddyb problemet en smule. Er der pixelering ved stillbilleder eller bevægende billeder? Er der farverne der er helt ved siden af?

Insaniac
Forum Bruger
Forum Bruger

Sendt: 07 April 2006 kl. 13:39 | IP-adresse registreret  

Det er typisk under mørke scener. Fx scenen i Bad Boys 2 i starten hvor der er det KKK møde.

Det ligner bare filmen er encoded vildt dårligt da det sorte i baggrunden bliver sådan helt forvrænget og nærmest bliver lidt brun-rødligt. Da det er en org DVD jeg tester med, går jeg ikke ud fra at komprimeringen af filmen er dårlig, da den også ser fin nok ud når jeg afspiller via computer og projektor, men synes nu stadig ikke billedkvaliteten er overvældende

Rasmus Larsen
Branchemedlem
Branchemedlem
Flatpanels.dk

Bruger siden: 05 September 2005
Sendt: 07 April 2006 kl. 15:16 | IP-adresse registreret  

Det lyder som en forkert farvesammensætning. Forkert farvesammensætning kan også typisk være skyld i pixelering. Hvis du har mulighed for det, så prøv engang at justér RGB væriderne og sænk rød en smule. Prøv eventuelt også at leg lidt med kontrasten.

Du har ikke adgang til at besvare dette indlæg.
Dette emne er lukket.

Indryk indlægOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare indlæg i dette forum
Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum
Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan ikke stemme i dette forum

Copyright © 2026 HIFI4ALL.DK - Alle rettigheder forbeholdes